اخبار داغ

امام جمعه اسدیه:

فعالیت ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم از عملکرد ۸ ساله دولت قبل بیشتر است/ از اقدام جهادی در مدیریت کرونا تا آزادسازی دارایی‌های ایران

فعالیت ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم از عملکرد ۸ ساله دولت قبل بیشتر است/ از اقدام جهادی در مدیریت کرونا تا آزادسازی دارایی‌های ایران
حجت الاسلام خزاعی گفت: دولت مردمی ایران قوی در بحث کرونا بسیار خوب وارد عمل شد و اقدامات بسیار زیادی انجام شد ورود به موقع و افزایش دوزهای میلیونی واکسن، افزایش مراکز واکسیناسیون، کاهش صف واکسن، پایین آوردن شرایط سنی تزریق واکسیناسیون و سایر موارد جهادی و انقلابی که در این خصوص انجام شد جای شکر و سپاس دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین مصیب خزاعی امام جمعه اسدیه در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در مورد عملکرد سه ماهه دولت مردمی ایران قوی، اظهار کرد: دولت آیت الله رئیسی واقعا مایه امید برای مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: مردم امیدوار شدند که دولت، مجلس و قوه قضائیه یکدست شدند؛ وقتی یکدست شوند کارها بهتر، زودتر و موفق‌تر انجام می‌شود.

,

امام جمعه اسدیه بیان کرد: از زمانی که دولت مردمی ایران قوی روی کار آمده است شخص آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور شبانه روز کار می‌کنند، تعطیلی ندارند، سفرهای استانی که بیشتر در روزهای تعطیل انجام می‌شود، دیدارهایی که در حواشی سفرها با مردم، کارگران، عشایر و … دارند نشان دهنده آن است که شخص رئیس جمهور قولا و فعلا جانانه کار می‌کند.

,

حجت الاسلام خزاعی عنوان کرد: در بحث وزرا نیز واقعا سرعت عمل در معرفی خوب بود اما کاش به آن سرعتی که وزرا انتخاب و معرفی شدند استانداران نیز انتخاب می‌شدند.

,

وی با بیان این‌که در بُعد وزرا دولت خوب پیش رفت، اظهار کرد: اما در مورد وزارت آموزش و پرورش که یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها است باید زودتر از این اقدام می‌شد.

,

امام جمعه اسدیه گفت: استاندارانی که معرفی و انتخاب شدند نیز کارشان نمایان است و دارند به شدت کار می‌کنند اما احساس می‌شود آنگونه که شخص رئیس جمهور با جدیت و شبانه روزی کار می‌کنند و نیت این است گرهی از مشکلات مردم باز شود  وزرا هنوز نتوانسته‌اند حرکت خودشان را همگام با رئیس جمهور هماهنگ کنند یا عقب تر هستند یا برخی‌ها هنوز پست وزارت به آنها نچسبیده و نتوانسته‌اند کاری انجام دهند.

,

حجت الاسلام خزاعی گفت: احساس می‌شود آنگونه که باید وزرا بین مردم آمده و در مسائل اقتصادی، جاده‌ها، مسکن و … پیگیری و کار کنند هنوز اتفاق نیفتاده و وزرا مانند رئیس جمهور شبانه روزی کار نمی‌کنند.

,

وی بیان کرد: برای نمونه در بحث مسکن رئیس جمهور قول دادند هر سال یک میلیون مسکن ساخته شود در حالی که در این ۱۰۰ روز حداقل باید ثبت‌نام‌ها کامل می‌شد ظرفیت ثبت‌نام از طریق سیستم هم امکانی بوده که از قبل فراهم شده است و عملا در بحث مسکن گویی هیچ اقدامی تاکنون انجام نشده است.

,

امام جمعه اسدیه اظهار کرد: اگر وزارتخانه راه و شهرسازی فعال شود با ساختن مسکن تمام وزارتخانه‌های دیگر فعال می‌شود در مجموع وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش دو وزارتخانه مهمی است که باید کارش را با جدیت دنبال کند.

,

اقدام جهادی و انقلابی دولت در بحث کرونا

, اقدام جهادی و انقلابی دولت در بحث کرونا, اقدام جهادی و انقلابی دولت در بحث کرونا,

حجت الاسلام خزاعی افزود: دولت مردمی ایران قوی در بحث کرونا بسیار خوب وارد عمل شد و اقدامات بسیار زیادی انجام شده است. پیک ششم کرونا که می‌توانست پیک کشنده‌ای برای کشور باشد با ورود به موقع و افزایش دوزهای میلیونی واکسن، افزایش مراکز واکسیناسیون، کاهش صف واکسن، پایین آوردن شرایط سنی تزریق واکسیناسیون و سایر موارد جهادی و انقلابی که انجام شد جای شکر و سپاس دارد.

,

قوی شدن ایران با پیوستن به پیمان شانگهای

,

وی در مورد پیوستن ایران به پیمان شانگهای، تصریح کرد: کشور پاکستان کشوری است که با ایران اشتراکات فرهنگی زیادی دارد و زبان این دو کشور با هم مشترک است. کشور ایران ارتباطاتی با کشور تاجیکستان داشت که به دلایلی به سردی گراییده بود اما با روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی ارتباط با کشورهای همسایه انجام شد و همین ارتباط باعث شد اجلاس شانگهای که در تاجیکستان برگزار شد ایران نیز به عضویت شانگهای بپیوندد.

,

امام جمعه اسدیه بیان کرد: این اقدام پاسخی است برای افرادی که می‌گفتند شاید کسانی که با این تفکر سر کار بیایند نتوانند با دنیا ارتباط برقرار کرده و زبان دنیا را بلد نباشد در صورتی که در سال‌های گذشته ارتباط ایران با این کشورها قطع و حق مردم ایران در این خصوص ضایع شد اما در دولت آیت الله رئیسی ایران عضو پیمان شانگ‌های شد این اقدام می‌تواند ما را در مسائل بین الملل قوی کند و این کشورها پشتوانه‌ای برای ایران در بحث بین الملل و جلوگیری از رای های وتویی و قطعنامه‌هایی که برخی از کشورها بر علیه ایران انجام می‌دهند در عرصه بین الملل از ایران دفاع کنند.

,

حجت الاسلام خزاعی افزود: پیوستن ایران به پیمان شانگ‌های نشان می‌دهد دیپلماسی ایران یک دیپلماسی قوی است این اقدام بسیار خوب بود چراکه می‌تواند در خصوص جاده ابریشم کمک حال ما باشد هم این‌که از طریق اجلاس شانگ‌های می‌توانیم با بسیاری از کشورها از محدودیت‌های صادراتی که داریم خارج شویم و بتوانیم بیشتر با آنها مراوده داشته و اقتصاد خودمان را رونق ببخشیم.

,

عملکرد سه ماهه دولت امید آفرین بود

,

وی با بیان این‌که عملکرد سه ماهه دولت امید آفرین بود، اظهار کرد: طرح حمایتی مجلس از خانواده، توجه به معیشت مردم، نبود صف مرغ، تخم مرغ، روغن و سایر کالاهای اساسی از جمله موارد اندکی است که میتوان در خصوص امید آفرینی به آن اشاره کرد.

,

امام جمعه اسدیه بیان کرد:آیت الله رئیسی در بحث حمله سایبری اسرائیل به جایگاه های سوخت بسیار خوب عمل کردند و با حضور میدانی در جایگاه‌های سوخت در واقع ابراهیم وار به دل آتش زده و این بحران را که اگر کنترل نمی‌شد احتمال اغتشاش داشت، مهار کردند.

,

حجت الاسلام خزاعی گفت: تلاش دولت در این خصوص و توجه به کالاهای اساسی نشان دهنده خنثی کردن نقشه‌های دشمنان خارجی و برخی مزدوران داخلی بود.

,

وی تصریح کرد: تفاوت دولت فعلی با دولت قبل در جریان بنزین، در این بود که دولت قبل وقتی بنزین را لیتری سه هزار تومان کرد بعد از چند روز رئیس جمهور وقت گفت من خودم صبح جمعه متوجه افزایش قیمت شدم اما در جریان بنزین امسال و حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت رئیس جمهور فعلی خود به میدان آمد مردم را نسبت به قضیه آگاه کرد و اطلاع رسانی که توسط صدا و سیما به وجود آمد به مردم نشان داد رئیس جمهور خود در میدان قطعی بنزین است و پیگیر برطرف کردن مشکل که واقعا با حضور میدانی آیت الله رئیسی آتش قطعی بنزین خاموش شد.

,

امام جمعه اسدیه اظهار کرد: این مسئله گویای تفاوت روش و منش دو رئیس جمهور است. در دولت قبل وزرا برای دیدن رئیس جمهور باید وقت قبلی می‌گرفتند اما رئیس جمهور فعلی فردی است که همیشه بین مردم است و این یک تفاوت ماهیتی با دولت قبل به لحاظ تفکر دارد. حضور میدانی رئیس جمهور در میان مردم هضم کننده بسیاری از مسائل از جمله امنیتی، اقتصادی و سایر موارد است.

,

حجت الاسلام خزاعی بیان کرد: در دولت قبل همیشه شاهد گرانی و ایجاد صف برای خرید مرغ، تخم مرغ، روغن و سایر کالاهای اساسی بودیم اما در حال حاضر صف‌ها کم شده و کالاهای اساسی به وفور یافت می‌شود اما احساس می‌شود هنوز مردم در بحث قیمت‌ها مشکلاتی داشته و از قیمت بالای کالاهای اساسی، خودرو و سایر موارد گلایه مند هستند. البته احساس می‌شود هنوز برخی از افرادی با تفکر تکیه بر غرب و تفکر دولت قبل در جاهایی سرکار هستند و هنوز به این گرانی‌ها دامن می‌زنند و این مسئله با تغییر تمام وزرا، استاندارانی که سرکار هستند و برخی از مدیران کل قابل حل است.

,

وی عنوان کرد: دولت مردمی آیت الله رئیسی دولت جامعی است که به تمام ابعاد جامعه از جمله ورزشکاران نظر دارد در دولت‌های قبل به ورزشکاران وعده داده می‌شد اما عمل نمی‌شد بلکه حتی با این حرکت، کشور ایران برخی از ورزشکاران خود را از دست داد اما دولت آیت الله رئیسی وقتی ورزشکاران مقام آوردند پیام داد و بحث تشویق اینها را مورد نظر قرار دادند و حتی در دیداری که ورزشکاران با مقام معظم رهبری داشته و مشکلات را مطرح کردند ایشان خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفتند، مشکلات را شندید؟ این یعنی اگر مشکلات شنیده شده باید بررسی و توجه شود.

,

پرهیز از انتصاب‌های فامیلی در دولت مردمی

, پرهیز از انتصاب‌های فامیلی در دولت مردمی, پرهیز از انتصاب‌های فامیلی در دولت مردمی,

امام جمعه اسدیه در مورد تخصص‌گرایی وزرا در انتخاب آنها،گفت: آیت الله رئیسی در این خصوص خیلی خوب پیش رفتند و از انتصاب‌های فامیلی در دولت جلوگیری شد و اگر تعداد اندکی انتصاب فامیلی توسط فردی انجام شد انتصابات انجام شده تغییر کرد.

,

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: تخصص لازمه یک وزارتخانه است اما کافی نیست در بحث وزرا علاوه بر تخصص در وسط میدان بودن خیلی مهم است وقتی رئیس جمهور خودشان در میدان و میان مردم هستند لازم است وزرا نیز این‌گونه بوده و با حضور در کف جامعه با مردم ارتباط بگیرند.

,

وی در مورد مسائل اقتصادی، افزود: یکی از اقداماتی که دولت باید انجام دهد بحث بورس است دولت باید در این خصوص ورود کند و نگذارد که برخی‌ها یک شبه پولدار شوند و برخی‌ها یک شبه زندگی صد ساله خود را از دست بدهند.

,

اقدام راهبردی در آزاد سازی دارایی‌های ایران

, اقدام راهبردی در آزاد سازی دارایی‌های ایران, اقدام راهبردی در آزاد سازی دارایی‌های ایران,

امام جمعه اسدیه ادامه داد: در بحث اقتصاد تکیه بر کشورهای همسایه مهم است چراکه خیلی از پول‌های کشور ایران در دست کشورهای همسایه است و خیلی از پول‌ها در دست کشورهای غربی است که می‌توان با مذاکره این پول‌ها را به کشور برگشت داد و اقتصاد را پویا کرد ضمن این‌که ۳٫۵ میلیارد دلار از دارایی‌های کشور که دست برخی از کشورها بوده آزاد شد که این یک اقدام راهبردی بسیار خوبی برای حل کردن اقتصاد کشور بود.

,

حجت الاسلام خزاعی عنوان کرد: توجه به اقتصاد خرد در جامعه مسئله مهمی است که بسیاری از افراد در کشور به دنبال اقتصاد خرد هستند اگر ما ثبات در قیمت‌ها را داشته باشیم قطعا اقتصاد ما پویا خواهد شد اما اگر در قیمت‌ها ثبات نباشد اقتصاد ما دچار ضرر خواهد شد.

,

وی اظهار کرد: دولت اگر بتواند به جای این‌که پول و اوراق قرضه چاپ کند پول‌های بلوکه شده را آزاد و به کشور برگرداند نه تنها به اوراق قرضه دولت قبل پاسخ داده می‌شود بلکه می‌توانیم پس انداز خوبی در صندوق توسعه ملی داشته باشیم.

,

امام جمعه اسدیه در مورد استقبال بی نظیر دولت‌های شرقی و غربی از رئیس جمهور و دولت ایران، گفت: ارتباط دولت آیت الله رئیسی با کشورهای مختلف خارجی نشان داد که انقلاب اسلامی و ایران ما دنبال مذاکره با دنیا است و زبان دنیا را می‌فهد کنش‌ها و واکنش‌ها را در جهان به خوبی حلاجی می‌کند و ایران در مسائل مختلفی که در جهان اتفاق می‌افتد به خوبی تصمیم‌گیری می‌کند و سیاست مقاومت را که در گذشته داشتیم دولت آیت الله رئیسی به خوبی دنبال می‌کند و این ادامه مقاومت یعنی ادامه راه شهید سلیمانی، امام خمینی (ره) و ادامه راه و تاکید بر مسیری است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم برای ما تبیین کردند.

,

حرکت دولت مردمی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب

, حرکت دولت مردمی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب, حرکت دولت مردمی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب,

حجت الاسلام خزاعی بیان کرد: دولت آیت الله رئیسی در این مدت اندک نشان داد با توجه به تعاملاتی که در این شرایط کرونایی با کشورهای مختلف داشته است واقعا در راستای بیانیه گام دوم در جهت صدور انقلاب و در جهت پاسداشت و حفظ دستاوردهایی که ما در گذشته در ارتباط با کشورهای منطقه داشتیم را حفظ و دنبال کرده و ا‌ن‌شاءالله گسترش خواهد داد و ارتباط ایران با تمام جهان را فراهم خواهد کرد.

,

وی اظهار کرد: متاسفانه تلقی بدی که دشمنان و گروه‌های اپوزیسیون از این طرز تفکری که امروز دولت آیت الله رئیسی دارد، باعث شد برخی فکر کنند ما زبان دنیا را یاد نداریم یا با دنیا ارتباط نداریم در حالی که طی این ۱۰۰ روز به اندازه ۸ سالی که دولت قبل با دنیا ارتباط داشت نشان دادیم با دنیا ارتباط داشته، بُرد و فایده کردیم نه آنهایی که شعار بُرد بُرد را می‌دادند و فقط پول‌ها را خرج کاروان‌ها و هیئت‌های بلند بالایی از کشورهای غربی کردند که به حساب برای سرمایه گذاری می‌آمدند اما برای هدف جاسوسی بود و حتی ایران برای اینها پول هم خرج می‌کرد. برخی از قراردادها را نیمه کاره نوشتند و برخی پولها را گرفته و پشت خود را هم نگاه نکردند.

,

توجه به جوان‌گرایی در دولت آیت الله رئیسی

, توجه به جوان‌گرایی در دولت آیت الله رئیسی, توجه به جوان‌گرایی در دولت آیت الله رئیسی,

امام جمعه اسدیه در مورد توجه دولت آیت الله رئیسی به جوان گرایی، خاطرنشان کرد: جوان‌گرایی در این دولت کاملا مشخص است. پایین آمدن میانگین سن وزرا نشان دهنده توجه به جوانان است ان‌شاءالله در بحث استانداران و مدیران کل نیز به جوان‌گرایی توجه شود و نکته مهم این است که دولت مردمی آیت الله رئیسی برای جوانان در بحث اشتغال اقدام اساسی انجام دهد وقتی شغل ایجاد شد و جوان سرکار رفت قطعا ازدواج، خانواده و افزایش جمعیت شکل می‌گیرد و قطعا بعد از اشتغال باید به فکر مسکن بود اگر دولت بحث اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان را به طور جدی پیگیری کند قطعا تمام چرخ های کشور به حرکت درخواهد آمد.

,

انتهای پیام /

,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه