اخبار داغ

معاون فنی انتقال خون البرز:

افراد واکسینه‌شده با آسترازنکا و اسپوتنیک ۲ هفته از اهدای خون معاف هستند/ با افزایش جراحی در بیمارستان‌های البرز نیاز به ذخائز خونی بیشتر شده است

افراد واکسینه‌شده با آسترازنکا و اسپوتنیک ۲ هفته از اهدای خون معاف هستند/ با افزایش جراحی در بیمارستان‌های البرز نیاز به ذخائز خونی بیشتر شده است
پریسا کابلی گفت: آمار کرونا کاهش پیدا کرده و به واسطه افزایش جراحی ها نیاز به خون و فراورده های آن در بیمارستان ها بالا رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون فنی انتقال خون البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: طی دو سال اخیر در زمینه اهدای خون با بحران مواجه شده و نگران کاهش ذخیره خونی استان بودیم اما اهداکنندگان علی رغم محدودیت ها و قرنطینه، بیماران نیازمند به خون را تنها نگذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
پریسا کابلی افزود: هر ساله با شروع فصل سرما و بارندگی کاهش مراجعات  به تبع با کاهش ذخائر خونی مواجه هستیم، نیاز به فراورده های خونی دائمی است، آمار کرونا کاهش پیدا کرده و به واسطه افزایش جراحی ها نیاز به خون و فراورده های آن در بیمارستان ها بالا رفته است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه کاهش مراجعات را داریم، اظهار داشت: از شهروندان درخواست می کنیم در اولین فرصت برای اهدای خون و پلاکت مراجعه کنند، واحد رسیدگی به شکایت با شماره  ۳۳۵۰۷۷۴۰ در ساعات اداری به موضوعات هم رسیدگی خواهند کرد.
,
 
,
کابلی تکریم ارباب رجوع را خط قرمز سازمان انتقال خون دانست و تصریح کرد: بیماران کرونایی پس از گذشت ۱۴ روز از بهبودی منعی برای اهدای خون ندارند، افرادی که واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک تزریق کرده اند دو هفته از اهدای خون معاف هستند.
,
 
,
معاون فنی انتقال خون البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: افرادی که اقدام به تزریق واکسن برکت و سینوفارم کرده اند مشکلی برای اهدای خون ندارند و هر روزی که مراجعه کنند می توانند نسبت به اهدای خون یا پلاکت اقدام کنند.  
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه