اخبار داغ

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان:

طرح جامع فاضلاب اهواز ظرف سه سال آتی به اتمام می‌رسد

طرح جامع فاضلاب اهواز ظرف سه سال آتی به اتمام می‌رسد
فاضل عبیات گفت: باید یادآوری کنم که در مدت این ۲ سال فقط مشکلات فاضلاب شرق اهواز و شهر کارون رفع می شود و می بایست دو سال دیگر در غرب اهواز نیز کار شود تا شبکه فاضلاب شهر اهواز مبتنی بر طرح جامع کامل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در گفت‌وگو باخبرنگار رهیاب پیرامون طرح جامع فاضلاب اهواز وکارون اظهار کرد: عملیات اجرایی شبکه فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۰ آغاز شده است این شبکه با گذشت ۳۰ سال تا کنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

وی افزود: درماههای گذشته پیگیری هایی در ارتباط با برخی نقاط ریزشی، لایروبی شبکه فاضلاب و برخی پروژه های جمع آوری آب های سطحی انجام شده است که امیدوار هستیم بتوانیم در آستانه فصل بارش مشکلات آب گیری مناطق نسبت به سال های گذشته بسیار کمتر شود.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه نقاط اصلی آب گرفتگی در سال های ۹۸ و ۹۹ احصا شده اند وپروژه هایی نیز همچنان درحال اجرا هستند، افزود: شبکه فاضلاب شهر اهواز یک شبکه فرسوده است و کار احداث شبکه فاضلاب شهر اهواز زمان بر است که انتظار می رودبا عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری، مشکل فاضلاب اهواز تا پایان سال ۱۴۰۲ حل شود.

,

عبیات گفت: در پروژه بزرگ فاضلاب اهواز صدها کیلومتر خط باید در معابر احداث شود و ایستگاههای پمپاژ بسیار زیاد و متعددی که بعضی از آنها حتی در منطقه و خاورمیانه قابل قیاس با ایستگاه پمپاژ منطقه از لحاظ اندازه و ظرفیت پروژه نیستند، بنابراین اجرای کامل پروژه فاضلاب نیازمند زمان و بودجه است.

,

وی با اشاره به پیشرفت کار احداث شبکه جامع فاضلاب شهر اهواز، بیان کرد: طبق قرارداد شرکت آبفا و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب در شرق اهواز باید در مدت دو سال به پایان برسد.

,

معاون عمرانی استاندار عنوان کرد: قرارداد امضا شده با قرارگاه خاتم شامل اجرای ۱۰۵ کیلومتر خط شبکه، احداث ۱۵ ایستگاه جدید و تعمیر و بازسازی ۱۰ ایستگاه پمپاژ موجود است که اعتبار این قرارداد به ارزش ۱۷ هزار و ۴۰ میلیارد ریال از محل تملک دارایی است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تکمیل ۲۵ درصد شبکه فاضلاب اهواز را به عهده گرفته است که با تکمیل شبکه در دست اقدام این قرارگاه، ورودی فاضلاب اهواز به کارون از هشت تا ۱۰ نقطه مسدود و به تصفیه خانه منتقل می شود.

,

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم تمام قامت برای حل مشکل فاضلاب اهواز به میدان آمده است ادامه داد: ۷۷ پیمانکار دیگر در خیابان های اهواز هم اکنون مشغول بازسازی، نوسازی و یا ترمیم شبکه فرسوده موجود است.

,

عبیات افزود: ۴۱ درصد فاضلاب اهواز هم‌اکنون اجرا و ۲۵ درصد نیز به عهده قرارگاه خاتم قرار گرفته است که با این اقدام ۶۵ درصد کل شبکه اهواز تکمیل می شود.

,

معاون استاندار ادامه داد: با تمام این اوصاف فاضلاب شرق اهواز با ظرفیت ۱۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز در مدار بهره برداری قرار گرفته است. این تصفیه خانه که یکی از بهترین تصفیه‌خانه‌های خاورمیانه است در محله تست نهایی است و به زودی وارد مدار می شود.

,

وی اضافه کرد: باید یادآوری کنم که در مدت این 2 سال فقط مشکلات فاضلاب شرق اهواز و شهر کارون رفع می شود و می بایست دو سال دیگر در غرب اهواز نیز کار شود تا شبکه فاضلاب شهر اهواز مبتنی بر طرح جامع کامل شود.

,

معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه پروژه در 80 نقطه ریزشی غرب اهواز توسط در حال اجراست، اضافه کرد: نقاط ریزشی نقاطی هستند که به صورت مستمر در شبکه فاضلاب شهر اهواز روی می دهند به طور مثال در شهریور ماه سال جاری دهها نقطه ریزشی در این شبکه روی داد و بلافاصله شرکت آب و فاضلاب برای اصلاح نقاط ریزشی اقدامات لازم را انجام داد.

,

عبیات ادامه داد: بنابراین راه اندازی پروژه شبکه اصلی غرب اهواز نیازمند برگزاری مناقصه است تا به همراه شبکه شرق تمام شود که این کار در حال انجام است.

,

وی عنوان کرد: باتوجه به نگاه ملی و استانی به شبکه فاضلاب و اعتبارات خوبی که وجود دارد، می توانیم این امید را داشته باشیم که ظرف دو تا سه سال آتی بحث جمع آوری فاضلاب و دفع فاضلاب در شهر اهواز به اتمام برسد.

,

معاون عمرانی استاندار در خصوص آب های سطحی گفت: مقوله فاضلاب و دفع آب های سطحی متفاوت است و به همین دلیل قانون، فاضلاب را به وزارت نیرو و دفع آب های سطحی را به شهرداری واگذار کرده است ولی در اهواز، ماهشهر، خرمشهر و آبادان یک شبکه فاضلاب بیشتر وجود ندارد و این شبکه نیز تکمیل نشده است.

,

وی افزود: اما امسال سعی کرده ایم در مناطقی که در اهواز آب گرفتگی روی داد، اقداماتی انجام شود تا شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم، تعمیرات ایستگاه پمپاژ منطقه زکی زاده رو به اتمام است و ظرفیت پمپ ها را اضافه کرده ایم همچنین اقدامات موثری در میدان دانشجو‌ شهرک دانشگاه نیز انجام شده و در حال انجام است.

,

عبیات ادامه داد: در منطقه کوی علوی، ایستگاه ولی عصر(عج) و ایستگاه الهادی تعمیرات اساسی پیگیری شده که تا پایان ماه جاری به اتمام می رسد.

,

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان این است که مشکلات شبکه فاضلاب در شهر اهواز و کوت عبدالله به حداقل برسد، گفت: برای برخی مناطق اهواز نیز دو پروژه ضربتی در زمینه تقویت شبکه فاضلاب و پروژه های جداگانه آب های سطحی در نظر گرفته شده که به همت شهرداری و شرکت فاضلاب در حال اجراست.

,

معاون عمرانی استاندار اضافه کرد: طرح ضربتی شماره یک با حدود ۵۷ پروژه ۹۰ درصد پیشرفت داشته و طرح ضربتی شماره 2 هم در حال انجام است.

,

وی در پایان گفت: آنچه که متاسفانه همچنان در نقاط مختلف اهواز شاهدش هستیم پس زدگی فاضلاب در مناطق اهواز است که شرکت آب و فاضلاب باید نسبت به رفع این پس زدگی های فاضلاب اقدامات لازم را انجام دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه