اخبار داغ

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران:

تهران سالانه ۹۰ هزار مسکن جدید می‌خواهد

تهران سالانه ۹۰ هزار مسکن جدید می‌خواهد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: اگرچه تهران سالانه به ۹۰ هزار واحد مسکونی جدید می‌خواهد که طی سال‌های اخیر روند صدور پروانه‌های ساختمانی کاهشی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، حمیدرضا صارمی ظهر امروز در جلسه صحن رسمی شورای شهر تهران، اظهار کرد: در حالی بر اساس بررسی‌های انجام شده تهران سالانه به حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد که آمار صدور پرونده‌های ساختمانی در پایتخت طی چهار سال اخیر روند کاهشی را نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی گفت: بر اساس آمارها طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ و در بازه زمانی ابتدا تا ۲۴ آبان ماه هر سال به ترتیب ۷۲۰۰، ۵۹۰۰، ۴۷۰۰ و ۳۸۴۷ پروانه ساختمانی در کلانشهر تهران صادر شده و این خود روند کاهشی این آمار را به خوبی نشان می‌دهد.
,
 
,
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به نگاه شورای شهر و شهرداری تهران مبنی بر اعمال سیاست ‌های تشویقی با هدف تقویت ساخت و ساز، خاطرنشان کرد: البته با توجه به محدودیت در تراکم برای مناطق پایین شهر، اعمال سیاست‌های تشویقی مبنی بر تعیین تخفیف در پرداخت وجوه صدور پروانه ساختمانی عملا هیچ تاثیری در این مناطق نداشته و در مقابل در روزهای منتهی به انتهای زمان اعمال این سیاست، مراجعات از سوی ساکنان مناطق شمالی برای بهره‌مندی از این سهم تخفیف گسترده‌تر شده است.
,
 
,
صارمی با اشاره به عوامل موثر در کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی در کلانشهر تهران، بیان کرد: اینکه اعمال این تخفیف‌ها تاثیر محسوس مالی برای شهرداری نداشته، الزاما مربوط به میزان مشارکت مردمی نیست، بلکه حدود ۶۰ درصد آن ریشه در درون شهرداری دارد.
,
 
,
وی تاکید کرد: از این‌رو امید است با کمک و مساعدت شورای شهر در تقدیم لوایح از سوی شهرداری، موانع پیش روی این کار برداشته شده و صدور پروانه‌های ساختمانی روند افزایشی و صعودی به خود بگیرد.
,
 
,
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعمال سیاست‌های تشویقی را عاملی در بازگشایی گره‌های موجود در صدور پروانه‌های ساختمانی دانست و تصریح کرد: البته سیاست کلی شهرداری اعمال تخفیف در عوارض نبوده، بلکه به دنبال منطقی کردن قیمت‌ها و استفاده مردم از این شرایط هستیم.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه