اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

عضویت ایران در شانگهای، توسعه دیپلماسی چند جانبه روابط منطقه‌‌ای را به دنبال دارد

عضویت ایران در شانگهای، توسعه دیپلماسی چند جانبه روابط منطقه‌‌ای را به دنبال دارد
صادقی گفت: بدون شک و تردید عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای می تواند در بعد منطقه ای و بین المللی، دیپلماسی چند جانبه روابط منطقه ای خود را توسعه دهد و در برابر فشارهای گسترده سیاسی از سوی دول غربی نیز روی حمایت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای حساب باز کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت صادقی کارشناس مسائل سیاسی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: شانگهای سازمانی میان دولتی است که برای همکاری چند جانبه امنیتی،اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده است این سازمان در سال۱۹۹۶ توسط رهبران چین ،روسیه،قزاقستان ،قرقیزستان و تاجیکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه گذاری شد که به شانگهای ۵ معروف بود که بعد از مدتی ازبکستان هم به این سازمان پیوست و به شانگهای تغییر نام داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: همکاری ایران در تاریخ ۱۷سپتامبر ۲۰۲۱ و در پایان اجلاس بیست و یکم که در دوشنبه ،پایتخت تاجیکستان برگزار شد با رای تمام اعضا رسما به عضویت اصلی این سازمان در آمد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی استان هرمزگان گفت: عضویت دائم ایران به سازمان شانگهای باعث می شود که در عرصه بین المللی قدرتمان افزایش پیدا کند و فضایی را بوجود می آورد که به راحتی تحریم نشویم، پیوستن ایران به سازمان شانگهای یعنی ارسال سریع تر کالاها ی شرق و جنوب شرق آسیا به اروپا و از طرفی دیگر ایران هم می تواند با کشورهای عضو بدون داشتن بهانه‌ تحریم ها و محدودیت ها مبادلات مالی تجارت کند.

,

صادقی اضافه کرد: عضویت ایران و پیوستن آن به شانگهای بسیار با اهمیت است که می تواند در زمینه دیپلماسی و پی گیری های منافع اقتصادی به کمک کند.

,

وی گفت: مهمترین آثار پیوستن ایران به سازمان شانگهای خنثی کردن تحریم های ظالمانه علیه کشور ایران است که کشورهای غربی دنبال این بودند که کشورمان را منزوی کنند اما عضویت و پیوستن به شانگهای نه تنها ما را منزوی نمی کند بلکه جمهوری اسلامی آثار بسیار خوبی در اقتصاد خواهد داشت.

,

این کارشناس مسائل سیاسی استان هرمزگان افزود: کشورهای دنیا شاهد بودند که ایران به بالاترین میزان ممکن تحریم شد، اما اتفاقی برایش نیفتاد بسیاری از کشورها انتظار داشتند ایران تحت این تحریم ها دچار فروپاشی اقتصادی شود و شورش های داخلی در این کشور رخ دهد بلکه چنین اتفاقی نیفتاد برعکس جوانان برومند و دانشمندان این مرز و بوم به بسیاری از تکنولوژی ها دست پیدا کردند که ما را خودکفا کرد و این عاملی شد که ایران به عضویت دائم شانگهای در بیاید.

,

صادقی ابراز داشت: بدون شک و تردید عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای می تواند در بعد منطقه ای و بین المللی، دیپلماسی چند جانبه روابط منطقه ای خود را توسعه دهد و در برابر فشارهای گسترده سیاسی از سوی دول غربی نیز روی حمایت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای حساب باز کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه