اخبار داغ

معاون امور عمرانی استاندار زنجان خبر داد

تعیین تکلیف سدهای نیمه تمام استان زنجان در سفر رئیس جمهور

تعیین تکلیف سدهای نیمه تمام استان زنجان در سفر رئیس جمهور
مهرداد سلطانی، معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: تعیین تکلیف سدهای نیمه تمام استان زنجان در سفر رئیس جمهور مطرح می‌شود تا مشکل آب استان حل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: یکی از مهمترین مطالبات استان زنجان در سفر رئیس جمهور به استان زنجان بحث آب است که در برنامه‌ریزی‌های پیش سفر نیز این موضوع مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی ادامه داد: در استان زنجان منابع آبی مشخصی وجود دارد که علیرغم خشکسالی‌های به وجود آمده تامین آب شرب و کشاورزی با ایجاد تاسیسات امکانپذیر است.
,
 
,
این مسئول یادآورشد: در دولت‌های گذشته اقدام به سدسازی در کشور شده است اما به نظر می‌رسد استان زنجان به سهم خود در این زمینه دست نیافته است.
,
 
,
معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر از سدهای تهم و کینه ورس در زمینه آب شرب استفاده می‌شود، افزود: سدهای نیمه تمامی در استان زنجان وجود دارد که برای تامین آب شرب و سایر امور به ویژه حوزه صنعت به اتمام این پروژه‌ها نیازمندیم.
,
 
,
سلطانی خاطرنشان کرد: سدبلوبین در شهرستان ایجرود و سد مراش در شهرستان ماهنشان با هدف تامین آب شرب برای منطقه در حال احداث بوده و برنامه ریزی داریم از آب شرب این سدها برای سایر نقاط استان زنجان نیز استفاده شود.
,
 
,
وی برضرورت تعیین و تکلیف سد مشمپا و کمبود جدی آب در شهرستان طارم تاکید کرد و گفت: در حال حاضر برای تامین آب کشاورزی شهرستان طارم نیازمند تاسیسات تنظیم آب هستیم که این تاسیسات در این شهرستان وجود ندارد.
,
 
,
این مسئول تصریح کرد: رهاسازی آب از سدهای بالادست از جمله استان آذربایجان شرقی به شهرستان طارم، مشکلات و چالش‌های بسیاری را با خود به همراه دارد که باید برای حل این مشکل نیز اقدامات لازم انجام شود.
,
 
,
معاون امور عمرانی استاندار زنجان بیان داشت: در سفر رئیس جمهور به استان زنجان باید به این موضوعات پرداخته شود که تلاش داریم علاوه بر مصوبات سفر سایر چالش‌ها در حوزه آب نیز مطرح شود.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه