اخبار داغ

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خبر داد؛

۵۰ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه هستند/ افتتاح ۲ باب کتابخانه در هفته کتاب

۵۰ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه هستند/ افتتاح ۲ باب کتابخانه در هفته کتاب
معصومه حسنی خوانسار گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان هستند و شمار تعداد منابع کتابخانه‌ای یک میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه حسنی خوانسار در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی را "جای خالی را با کتاب خوب پر کنید" اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۸۸ کتابخانه نهادی و ۱۸ کتابخانه مشارکتی در سطح استان کرمانشاه وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزود: از تعداد کتابخانه های نهادی سه واحد کتابخانه سیار داریم که هرکدام بین ۵ تا ۲۰ روستا را تحت پوشش قرار می دهند.

حسنی خوانسار گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی استان هستند و شمار تعداد منابع کتابخانه ای یک میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب است.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان ماه عضویت برای عموم مردم رایگان اعلام شده است.

حسنی خوانسار با بیان اینکه ۴۱۳ برنامه برای هفته کتاب و کتابخوانی تدارک دیده شده است، گفت: برگزاری ۴۷ نشست کتابخوانی مدرسه‌ای، ۴۳ برنامه قصه گویی مجازی، ۴ جلسه نقد کتاب، ۴۱ نمایش و بازنمایی کتب به صورت حضوری و مجازی، ۱۱ برنامه شعرخوانی مجازی، ۵ برنامه نمایش عروسکی و ۲۵ برنامه فرهنگی ویژه نابینایان از جمله آن برنامه ها است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب‌ها تا اول آذرماه خبر داد و افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی آن دسته از افرادی که در بازگردان کتاب ها تاخیر داشتند می توانند کتاب ها را به کتابخانه ها برگردانند و از بخشودگی جریمه بهره مند شوند.

حسنی خوانسار همچنین از افتتاح ۲ باب کتابخانه در این هفته خبر داد و بیان داشت: این ۲ باب کتابخانه که توسط خیرین احداث شده اند در شهرستان‌های اسلام آبادغرب و هرسین طی هفته کتابخوانی افتتاح می‌شوند.

وی اظهار داشت: انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در کشور رتبه برتر را کسب کرد و در همین هفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های کشور از استاندار کرمانشاه به عنوان رییس انجمن استان تجلیل کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در ادامه در خصوص آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی کرمانشاه گفت: با اعتباری بالغ بر ۵.۵ میلیارد تومان پیشرفت فیزیکی این پروژه را از ۳۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم اما در حال حاضر به دلیل عدم اعتبار لازم همچنان راکد مانده است و معلوم نیست تا چند سال دیگر طول بکشد.

وی اعتبار لازم برای انجام این پروژه را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: این در حالی است که ۲ طبقه از این پروژه را حذف کردیم و قرار است کار با ۱۱ هزار متر به اتمام برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه