اخبار داغ

گزارشی از گره گشایی صندوق‌های قرض الحسنه مردمی:

اشتغالزایی برای روستاییان با مبالغ اندک/ بسیج سازندگی نقش حامی‌دارد

اشتغالزایی برای روستاییان با مبالغ اندک/ بسیج سازندگی نقش حامی‌دارد
این روزهای صندوق قرض الحسنه یکی از منابعی است که از طریق مردم و به مدیریت خودِ مردم گرهِ اشتغال و درآمدزایی روستایی را باز کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، اشتغال و معیشت در این روزهای سخت اقتصادی دو دغدغه اصلی مردم و به ویژه روستانشینانی است که عمده درآمدشان از کشاورزی است. این روزهای صندوق قرض الحسنه یکی از منابع استی که از طریق مردم و به مدیریت خودِ مردم گرهِ اشتغال و درآمدزایی روستایی را باز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

قضیه از این قرار است که بسیج سازندگی در روستاهای کشور با آموزش به اهالی و سپردن مسئولیت به آنها موجب ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه‌ای شده که اعضای آن با پرداخت حق عضویت ماهانه به ترتیب قرعه کشی شش برابر موجودی‌شان را وام قرض الحسنه بدون ضامن می‌گیرند.

,

یکی از این صندوق‌های موفق در روستای قره چپق شهرستان بناب است که باعث اشتغالزایی تعداد زیادی از اعضای این صندوق شده است.

,

طالبی مسئول سازندگی شهرستان بناب در گفت‌وگو با آناج در خصوص این صندوق اظهار داشت: صندوق روستای قره چپق ۵۵۰ نفر عضو دارد که تاکنون  یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه به اعضا داده و برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

,

وی ادامه داد: اشتغالزایی در حوزه خیاطی، گلدوزی، دامداری، رشته بری، عرقیات خانگی و بسته بندی آجیل و خشکبار بوده و در کنار آن هم بحث تهیه جهیزیه و کمک‌های معیشت با این وام‌ها انجام شده است.

,

طالبی در خصوص نحوه اداره این صندوق‌ها گفت: اهالی خودشان سرگروه و اعضای این صندوق هستند و ماهانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان به این صندوق که حساب بانکی دارد واریز می‌کنند و ۶ برابر موجودی بدون ضامن وام دریافت می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه صفر تا صد موضوع برعهده مردم است و بسیج سازندگی نقش حمایتی و راهنمایی دارد، ابراز داشت: در تمام روستاهای شهرستان بناب این صندوق‌ها برپاست و در مجموع ۵۰ صندوق پنج میلیارد تومان وام قرض الحسنه برای عمدتا اشتغالزایی داده شده است.

,

طالبی در پایان خاطرنشان ساخت: بیشتر افرادی که این وام‌ها را دریافت کردند کسانی بودند که از کار کشاورزی متضرر شده‌ و با وام‌های اندک کارگاه‌های کوچکی برای خودشان ایجاد کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه