اخبار داغ

سیاست یک بام و دو هوای بایدن در قبال چین و تایوان

سیاست یک بام و دو هوای بایدن در قبال چین و تایوان
رئیس جمهور آمریکا گفت به شی جین پینگ اعلام کرده که موضع آمریکا در قبال سیاست چین واحد تغییری نکرده، ولی تایوان نهایتا خودش باید تصمیم بگیرد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته و پس از دیدار و گفت‌وگوی مجازی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین اعلام کرد: ما در این گفتگو به صراحت به شی جین پینگ گفتیم که آمریکا همچنان پشتیبان سیاست قدیمی چین واحد است، ولی در قبال جزیره تایوان نهایتا تایپه خود باید در این باره تصمیم بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مقامات کاخ سفید اعلام کردند در دیدار مجازی روسای جمهور آمریکا و چین، بایدن و شی جین پینگ به طور مفصل در مورد تایوان صحبت کرده اند.
,
 
,
رئیس جمهور آمریکا چندی پیش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد واکنش واشنگتن در صورت حمله احتمالی چین به تایوان گفته بود: آمریکا تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و در صورت بروز هرگونه حمله احتمالی از این جزیره دفاع خواهد کرد.
,
 
,
تنش‌های میان چین و تایوان در سال‌های اخیر به دلیل دخالت‌های آشکار آمریکا و تجهیز جزیره تایوان به آخرین سلاح‌های جنگی بالا گرفته است.
,
دولت چین بار‌ها اعلام کرده اگر آمریکا دست از دخالت در امور داخلی این کشور و تایوان بردارد تمامی اختلافات میان پکن و تایپه با مذاکرات قابل حل است.
,
 
,
رئیس جمهور آمریکا بار‌ها ادعا کرده واشنگتن موضع مشخصی در قبال تایوان دارد و از استقلال این منطقه به طور قطع دفاع خواهد کرد.
,
 
,
سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز گذشته در یک جلسه وبینار اعلام کرد: هر تلاشی که موجب بر هم زدن صلح و ثبات در منطقه تایوان شود عمیقا واشنگتن را نگران خواهد کرد.
,
 
,
تنش‌ها درباره تایوان در ماه‌های اخیر و پس از بازدید هیئت‌های آمریکایی و اتحادیه اروپا از این جزیره که پکن آن را سرزمینی جدا شده از خود می‌داند، افزایش یافته است.
,
 
,
چین همواره شبه جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، ولی تایوان همواره از استقلال خود دفاع می‌کند. شاهراه کلیدی دریای چین یکی از بخش‌های مورد مناقشه میان پکن و تایپه است. پکن می‌گوید اگر آمریکا دست از اختلاف افکنی میان چین و تایوان بردارد، اختلافات سیاسی همگی قابل حل هستند.
,
 
,
واشنگتن سالهاست تایوان را برای رویارویی احتمالی با چین مجهز کرده و انواع سلاح‌های پیشرفته نظامی را در اختیار تایپه قرار داده است.
,
 
,
آمریکا و چین این روز‌ها بر سر برخی مسائل از جمله منشاء ویروس کرونا، قوانین و مقررات تجارت و رقابت بین الملل، گسترش سلاح‌های هسته‌ای توسط پکن و تایوان با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه