اخبار داغ

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

قانون جوانی جمعیت از خانواده‌های محروم به بهانه فرزندآوری حمایت می‌کند

قانون جوانی جمعیت از خانواده‌های محروم به بهانه فرزندآوری حمایت می‌کند
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به بهانه کمک به خانواده‌های ضعیف و محروم به برکت فرزندآوری با ارائه تسهیلات و تشویقاتی از این خانواده‌ها حمایت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص اشکالات وارد بر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از نظر عموم، اظهار داشت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون بسیار خوبی برای حمایت از خانواده‌های محروم و جامعه است که به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان قانون اساسی رسیده و جهت اجرا نیز به قوه مجریه، ارجاع داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه اجرای این قانون شاید به لحاظ داشتن بار مالی، سخت باشد، خاطرنشان کرد: به اجرای این قانون، امیدواریم چرا که آیت‌الله رئیسی (رئیس‌جمهوری) نیز اصرار بر اجرای این قانون دارند.

,

حجت‌الاسلام باقری در پاسخ به مشکلات موجود در جامعه که فرزندآوری را دچار مشکل کرده است در خصوص ضرورت و کارا بودن تصویب این قانون بیان کرد: یکی از تجارب دوره نمایندگی بنده این است که با زبان قانون و قانونگذار آشنا نیستیم. همانطور که وقتی به یک کشور خارجی برویم که با زبان آن‌ها آشنا نباشیم سبب ایجاد مسائل مشتبه و سوءبرداشت‌ها و سوءتفاهم‌ها می‌شود در خصوص قوانین نیز اینطور است و جامعه هنوز در کشورمان به‌صورت عمومی با قانون و قانونگذار و ادبیات آن‌ها آشنا نیست.

,

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف قانونگذار با وضع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این نیست که لزوماً تمام خانواده‌ها باید 3 یا 4 فرزند داشته باشند بلکه هدف قانونگذار، حمایت از خانواده‌ها برای فرزندآوری است.

,

وی با بیان اینکه هدف قانونگذار، کمک به رشد جمعیت کشور به‌صورت عادی است، اظهار داشت: هدف از وضع قانون مذکور این است که برای مناطقی که جمعیت زیادی دارند با سایر مناطق، تفاوت‌هایی دیده شود.

,

حجت‌ااسلام باقری با بیان اینکه برخی قوانین به‌صورت تشویقی هستند، خاطرنشان کرد: قانون تشویقی باید منطقی و دارای مفهوم باشد چون نمی‌توان همه را در قبال برخی تسهیلات، تشویق به فرزندآوری کرد.

,

وی با بیان اینکه برخی از قسمت‌های این قانون، تشویقی است، تصریح کرد: اگر جزئیات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ملاحظه کنید، تشویق‌هایی ارائه می‌دهد که فرد، آسودگی خاطر داشته و در صورت علاقه برای به دنیا آوردن فرزندهای سوم و چهارم، بعضی از نگرانی‌ها را نداشته باشد.

,

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی قوانین به‌صورت حمایتی هستند، گفت: قانون مذکور از خانواده‌هایی که فرزندان دو یا چندقلو به دنیا آورده‌اند، حمایت می‌کند.

,

وی با بیان اینکه قطعاً هر قانونی، استثنائاتی دارد، افزود: قانونگذار سعی می‌کند قانون را طوری تنظیم کند که وجه غالب جامعه را در نظر بگیرد در حالی که می‌داند شاید در بعضی جاها ایراداتی هم خواهد داشت.

,

حجت‌الاسلام باقری خاطرنشان کرد: مساله مهمی که در این قانون باید توجه کرد اینکه این قانون به فرزند دوم نمی‌انجامد و حتی خانواده‌ها در فرزند اول می‌توانند صاحبخانه شوند چرا که قانون جهش تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی، تمام این‌ها را پوشش می‌دهد.

,

وی اظهار داشت: علاوه بر تامین مسکن با قانون جهش، قانونگذار در قانون حمایت از خانواده می‌خواهد افرادی که به هر دلیلی تاکنون نخواسته و یا نتوانسته‌اند صاحبخانه شوند، بدانند که بعد از تولد فرزند سوم چنین امکانی برای آن‌ها فراهم است.

,

*‌ قانون جوانی جمعیت به دلیل ترویج دینداری و حفاظت از کیان خانواده، مورد هجمه قرار گرفته است

, *‌ قانون جوانی جمعیت به دلیل ترویج دینداری و حفاظت از کیان خانواده، مورد هجمه قرار گرفته است, *‌ قانون جوانی جمعیت به دلیل ترویج دینداری و حفاظت از کیان خانواده، مورد هجمه قرار گرفته است,

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه نمایندگان مجلس فقط وضع قوانین نبوده بلکه یکی از وظایف ما ترویج و تبیین قوانین است، گفت: خود قانونگذار بهتر از دیگران می‌تواند قانون را تبیین کند لذا قوانین باید ترویج و تبیین شود و ضمناً از سوی واجدان شرایط نیز باید پیگیری شود تا به حقوق خود برسند.

,

وی با بیان اینکه تمام ایرادات این قانون، رفع شده و به تایید شورای نگهبان قانون اساسی رسیده است، اظهار کرد: این قانون تنها 2 مرحله به شورای نگهبان رفته و برگشته و اینکه می‌گویند به‌صورت پینگ‌پونگی بین مجلس و شورای نگهبان در حال گردش بوده، شیطنت است و می‌خواهند این قانون را تخریب کنند.

,

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه بعضی قوانین حتی 14 دفعه نیز به شورای نگهبان رفته و به دلیل اشکالاتی برگشته است، خاطرنشان کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به بهانه کمک به خانواده‌های ضعیف و محروم به برکت فرزندآوری با ارائه تسهیلات و تشویقاتی از این خانواده‌ها حمایت می‌کند.

,

وی با تاکید بر اینکه این قانون از محرومین و مستضعفان حمایت می‌کند، تصریح کرد: اما چون برای حفاظت از کیان خانواده بوده و دینداری را ترویج می‌کند متاسفانه مورد هجمه و تخریب قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه