اخبار داغ

مسئول واحد دیابت دانشگاه علوم پزشکی استان:

۱۰هزار بیمار دیابتی در لرستان قلم انسولین استفاده می‌کنند

۱۰هزار بیمار دیابتی در لرستان قلم انسولین استفاده می‌کنند
شجاعی گفت: ۱۰هزار بیمار دیابتی در استان لرستان، قلم انسولین استفاده می‌کنند و برای تهیه این بیماران مشکلی وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن شجاعی نصرآبادی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: دیابت یک بیماری پنهان است که گاهی ممکن است افرادی به این بیماری مبتلا شده اند اما به دلیل نبود هیچ علائمی، از بیماری مطلع نیستند، همچنین برخی از افراد از بیماری دیابت خود اطلاع دارند ولی به دلیل اینکه در این راستا آموزش های کافی ارائه نشده از عوارض این بیماری اطلاعات چندانی ندارند و بیماری را جدی نمی گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: برخی از افرادی که مبتلا به دیابت شده اند از بیماری خود اطلاع دارند ولی در برخی از مواقع به دلایلی از کمبود داروها و یا گرانی دارو در بازار آزاد رنج می برند و این در حالیست که تعدادی از داروهای این بیماران تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

,

مسئول واحد دیابت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: لازم است که خدمات مناسبی به بیماران دیابتی از سوی بیمه ها ارائه شود که در برخی از موارد به دلیل عدم پوشش کافی، این بیماران به ناچار باید هزینه های هنگفتی برای تهیه دارو ارائه دهند.

,

شجاعی عنوان کرد: گام اول در جلوگیری از بیماری دیابت، آموزش است و اگر در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد افراد به عوارض این بیماری دچار نمی شوند و یا اگر مبتلا شوند به شرایط حاد تزریق انسولین نمی رسند.

,

وی بیان کرد: در استان لرستان ۱۰ هزار بیمار دیابتی از قلم انسولین استفاده می کنند و برای تهیه این بیماران مشکلی وجود ندارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه