اخبار داغ

در پی درخواست ساکنین روستا بررسی شد؛

ساماندهی گلزار شهدای "شعبه" معطل ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار

ساماندهی گلزار شهدای "شعبه" معطل ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار
جمعی از اهالی روستای شعبه رشتخوار درخواست رسیدگی به وضعیت گلزار ۳ شهید والامقام آرمیده در این روستا را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ روستای شعبه با جمعیت بالغ بر 800 نفر یکی از روستاهای بخش جنگل شهرستان رشتخوار است، که تعداد 3 شهید والامقام و یک مفقود الاثر را در دل خود جای داده است، در همین رابطه با توجه به ارتباط و درخواست ساکنین و خانواده های معظم شهدا در رابطه با رسیدگی به وضعیت گلزار شهدای این روستا موضوع از زبان ساکنین و مسئولان روستا پیگیری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,  ,


گلزار شهدای روستای شعبه نیازمند باسازی و توجه مسئولان است

فتوحیان برادر شهید در رابطه با موضوع گلزار شهدا در روستای شعبه رشتخوار بیان داشت: بیش از چهل و دو سال است از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و بیش از 33 سال است، که از دفاع مقدس می‌گذرد برابر اماراها و بررسی که میتوانید انجام دهید روستای شعبه در طول 8 سال دفاع مقدس یکی از روستاهای رزمنده پرور بوده است.

وی در تکمیل مطلب اظهار داشت: آمار شهدای روستا و جانبازانش، ۳ شهید و یک مفقود الاثر در روستا گواه این مطلب است، ولی متاسفانه طی سه دهه که از جنگ تحمیلی گذشته است امروز همچنان مزار شهدای روستا نیازمند باسازی است چرا که  هر سال عدم رسیدگی به آن باعث آسیب بیشتر به وضعیت کنونی می شود.




وضعیت نامناسب گلزار شهدای روستای شعبه گلایه مردم و خانواده شهدا را به دنبال داشته است

گلپایگانی از دیگر اعضای خانواده شهدای روستای شعبه در رابطه با گلزار شهدای روستای شعبه با درخواست از مسئولان جهت رسیدگی به این گلزار اذعان داشت: بیشتر روستاهای دارای 6 یا 7 شهید هم اکنون از یادمان شهدا در شان شهدا بهره مند شده اند اما روستای شعبه و مزار شهدای عزیز این روستا امروز آنگونه که باید رسیدگی به آن شود، نشده است.

وی با اشاره به اینکه قسمت های قدیمی و آلمینیومی گلزار شهدا توسط سارقین به سرقت رفته است، اذعان داشت: باید مسئولان عزیز نسبت به رسیدگی به گلزار شهدا در روستای شعبه توجه جدی داشته باشند، چرا که مردم روستا و خانواده شهدا نسبت به این موضوع گلایمند هستند.


گلزار شهدای روستای شعبه فاقد المان و عکس شهدا است

علی فتوحیان شورای اسلامی روستای شعبه در این رابطه به خبرنگار ما گفت: روستای شعبه تعداد 3 شهید گرانقدر ( شهیدان علی گلپایگانی، عباس یوسفی و جلیل فتوحیان ) را تقدیم انقلاب کرده است که این شهدای عزیز در مزار روستا به خاک سپرده شده اند و همچنین شهید ( رمضانعلی علیزاده) نیز از شهدای روستای شعبه است، که مفقود الاثر میباشد و مزاری ندارد.

عضو شورای اسلامی روستای شعبه در ادامه افزود: وضعیت گلزار شهدای شعبه به نحوی است، که نسبت به تمام مزارهای دیگر آنچنان که شایسته است رسیدگی نشده است، سنگ های مزار همان سنگهای قدیمی هست که تقریبا همه شکسته شده و بدون هیچ المان و یادمان و عکسی نیز به سر می برد، سایبان با ورق ها فلزی دو سال پیش با کمک و مشارکت دهیاری و مردم درست شد که با یک باد شدید همه بهم ریخت.





تکمیل گلزار شهدای روستای شعبه نیازمند 200 میلیون تومان اعتبار است

حمید یوسفی دهیار روستای شعبه در رابطه با وضعیت گلزار شهدا این روستا گفت: روستای شعبه رشتخوار دارای جمعیت بالغ بر 200 خانوار است که 3 شهید والامقام و یک مفقود الاثر را دل خود جای داده است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون گلزار شهدای شعبه در وضعیت نامناسب قرار دارد و با وجود مکاتبات فراوان صورت گرفته اما متاسفانه آنگونه که شایسته شهدای گرانقدر است به این حوزه توجه کافی نشده است.

وی میزان اعتبار مورد نیاز جهت باسازی گلزار شهدای روستا را بالغ بر 200 میلیون تومان برآورد کرد و اظهار داشت: با توجه به پیگیری ها و قول های داده شده بنیاد علوی قول تامین اعتبار 10 میلیون تومانی برای هر گلزار شهید در روستای شعبه را داده است که این اعتبار به تنهایی کفاف باسازی گلزار شهدا عزیز در روستای شعبه را نمی دهد.


پیگیری های متعددی در رابطه ساماندهی گلزار شهدا در رشتخوار شده است/ گلزار شهدای نیازمند باسازی به صورت مشارکتی تکمیل خواهد شد
 

,
, گلزار شهدای روستای شعبه نیازمند باسازی و توجه مسئولان است,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, وضعیت نامناسب گلزار شهدای روستای شعبه گلایه مردم و خانواده شهدا را به دنبال داشته است,
,
,
,
,
,
,
, گلزار شهدای روستای شعبه فاقد المان و عکس شهدا است,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
, تکمیل گلزار شهدای روستای شعبه نیازمند 200 میلیون تومان اعتبار است,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پیگیری های متعددی در رابطه ساماندهی گلزار شهدا در رشتخوار شده است/ گلزار شهدای نیازمند باسازی به صورت مشارکتی تکمیل خواهد شد,
,

محسن سلطانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رشتخوار در همین رابطه به خبرنگار ما، گفت: 5 تا 6 گلزار شهدا در سطح شهرستان نیازمند ساماندهی است که در همین رابطه پیگیری های متعددی در سطح شهرستان و استان شده است، اما اعتبارات باسازی و سامندهی گلزار شهدا از بخش اعتبارات تملک دارایی است که هنوز این اعتبارات  به دلیل تحریم ها و وابسطه بودن اعتبارات به فروش نفت تامین نشده است


وی در ادامه با تاکید بر اینکه تا کنون بنیاد شهید شهرستان به طور جدی پیگیر رفع این موضوع بوده و مکاتبات زیادی نیز در این رابطه انجام شده است اظهار داشت: گلزار شهدا با پیگیری های انجام شده انشالله با مشارکت نهاد پیشرفت و آبادنی بنیاد علوی، بنیاد شهید، فرمانداری و دهیاری ها روستاهای باقی مانده بحث ساماندهی گلزار شهدا به زودی دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه