اخبار داغ

رئیس تبلیغات اسلامی میناب:

فرهنگ کتابخوانی باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود

فرهنگ کتابخوانی باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود
حجت الاسلام فاضلی پور گفت: همه باید تمام تلاش خود را نسبت به نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در جامعه بکار بگیریم تا مقصود مطالعه که همانا تعالی و رشد فرهنگی جامعه است، تحقق یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام اسحاق فاضلی‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی میناب در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز با اشاره به آیات قرآن پیرامون مطالعه اظهار کرد: به فرموده خداوند، بشارت متعلق به آنهایی است که حرف‌ها را می‌شنوند‌، کتاب‌ها را می‌خوانند‌ و بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند‌. در قرآن کریم ۳۲۲ بار ماده کتابت در ۳۷ صیغه مختلف به کار رفته است. برای مثال ۲۶۳ بار لفظ کتاب، کتب و مکتوبات در قرآن آمده است. سوره حمد را فاتحه الکتاب می خوانند و در ابتدای دومین سوره قرآن نیز لفظ کتاب به کار رفته و باز در جایی از این کتاب عظیم، خداوند متعال وصف کتابت را به خود منصوب کرده است (و کتبنا فی الارواح).

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی ادامه داد: علاوه بر این احادیث متعددی وجود دارد که مبین اهمیت کتاب و کتابخوانی در سیره معصومین است، تا آن جا که معصومین کتابخوانی و مطالعه و تفکر را در حد فریضه برای امت می دانند.

,

رئیس تبلیغات اسلامی میناب اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی می‌فرماید: کتاب،‌ دروازه‌ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و کتاب خوب، یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است. کسی که با این دنیای زیبا و زندگی‌بخش،‌ دنیای کتاب،‌ ارتباط ندارد؛ بی‌شک از مهم‌ترین دستاورد انسانی و نیز از بیشترین معارف الهی و بشری محروم است. برای یک ملت، خسارتی بزرگ است که افراد آن با کتاب سر و کار نداشته باشند و برای یک فرد، توفیق عظیمی است که با کتاب مأنوس و همواره در حال بهره‌گیری از آن، یعنی آموختن چیزهای تازه باشد.

,

فاضلی پور به راه های تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: از مهم‌ترین عوامل برای انجام این امر، ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی و ایجاد رفتاری به نام مطالعه میان مخاطبان در جامعه است. برای ایجاد احساس نیاز و انگیزه باید از مرحله آگاهی گذر کرد. مرحله آگاهی می تواند به کمک وسایل ارتباط جمعی، بروشورها و تابلوی اعلانات و جلسات معرفی و نقد و… برای مخاطبان ایجاد شود.

,

وی همچنین با اشاره به راه ­های ایجاد فرهنگ کتابخوانی در خانواده گفت: عادت به مطالعه والدین، سبب تشویق اعضای خانه در پذیرش این مسئله می‌شود. آن‌ها به راحتی با کتاب انس و الفت می‌گیرند، به سوی آن جذب می‌شوند و مطالعه در زندگی‌شان، جزء امور ضروری تلقی می‌شود.

,

رئیس تبلیغات اسلامی میناب در ادامه بیان داشت: همه باید تمام تلاش خود را نسبت به نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در جامعه بکار بگیریم تا مقصود مطالعه که همانا تعالی و رشد فرهنگی جامعه است، تحقق یابد.

,

فاضلی‌پور اذعان کرد: در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگی جامعه ی بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه