اخبار داغ

رئیس جمهوری که از جمعه‌ها نیز برای کار کردن نمی‌گذرد

رئیس جمهوری که از جمعه‌ها نیز برای کار کردن نمی‌گذرد
برای مردمی که در هشت سال گذشته رئیس جمهوری را دیده بودند که حتی وزاریش به او دسترسی نداشتند، باورش سخت است که رئیس جمهوری از شنبه تا پنجشنبه، سحرگاهان تا شامگاهان کار کند و جمعه‌ها به جای استراحت کردن به استان‌های مختلف کشور سرکشی کند آن هم نه برای افتتاح و رمان بریدن بلکه برای بازدید از مشکلات مردم و چاره جویی برای آن‌ها.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ با گذشت 100 روز از آغاز به کار سید ابراهیم رئیسی، رسانه‌های مختلف اقدام به مقایسه عملکرد صد روزه دولت رئیسی نسبت به عملکرد صد روزه دولت حسن روحانی کرد‌ه‌اند. البته آمار و ارقام در اینجا بسیار گویا هستند و در سطح جامعه اتفاق نظری در این رابطه مشاهده می‌شود و برای این مقایسه کافی است تنها جمعه‌های این صد روز رئیسی را در همین شرایط کرونایی با هر صد روز دیگر روحانی مقایسه کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی در طول 14 هفته گذشته به همراه وزرای خود به هشت استان کشور سفر کرده و ضمن حضور در بین مردم یعنی چیزی که در کل دولت روحانی بسیار کمیاب بود، از طرح‌ها به ویژه طرح‌های ناتمام اقتصادی در این استان‌ها بازدید کرده، مسائل و مشکلات هر استان را به طور جداگانه احصا کرده و جلسات متعددی برای حل و فصل این مشکلات برگزار کرد.

,

این سفرها از استان‌های دارای مشکلات بیشتر آغاز شد. خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و اردبیل استان‌هایی هستند که در طول سه ماه ابتدایی اغاز به کار رئیس جمهور، مورد بازدید واقع شده‌اند.

,

 

,

, ,

*بررسی یک جمعه‌ آیت‌الله رئیسی از 100 روز مسئولیت وی

, *بررسی یک جمعه‌ آیت‌الله رئیسی از 100 روز مسئولیت وی, *بررسی یک جمعه‌ آیت‌الله رئیسی از 100 روز مسئولیت وی,

رئیسی در سفر یک روزه جمعه 5 شهریور به خوزستان به همراه وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان برنامه و بودجه که تنها دو روز بعد از دریافت رأی اعتماد رئیس جمهور از مجلس انجام شد، از پروژه فاضلاب شهری اهواز، بیمارستان اهواز و بخش بیماران کرونایی رازی اهواز، تالاب هورالعظیم، تأسیسات نفتی مستقر در تالاب، وضعیت آب رودخانه‌های کرخه، نور و نیسان، منطقه رُفیّع در شهرستان هویزه و پروژه آبرسانی به منطقه محروم جفیر بازدید و طرح آبرسانی به دو روستای جفیر یک و دو را افتتاح کرد.

,

رئیس جمهور دیدارهایی با مردم نقاط مختلف این استان داشت و در نشستی با سران عشایر استان خوزستان حضور یافت و دستورات لازم برای تسریع در روند حل مشکل فاضلاب اهواز از جمله افزایش تعداد کارگاه‌ها برای سرعت در اجرای عملیات، تعیین زمان یک ماهه به وزارت نیرو برای تحقیق در زمینه حل مشکل دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در خوزستان به صورت تفکیکی و اجرای طرح موقت برای برون رفت از مشکلات بارندگی‌های پاییزه به ویژه در نقاط بحران زا و نیز کوتاه کردن زمان به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز و قرار دادن روز شمار برای پیش بینی به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز را صادر کرد و به مردم  استان خوزستان قول داد که تمام توان خود را برای رفع کمبودها و مشکلات مردم خوزستان به کار خواهد گرفت.

,

در این سفر آیت‌الله رئیسی نسبت به رفع فوری کمبودهای درمانی و بیمارستانی اعم از افزایش تخت‌های بیمارستانی، تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و همچنین تامین نیازمندی های بخش مراقبت های ویژه دستوراتی هم به وزیر بهداشت صادر کرد و به وزیر کشور دستور داد برای استفاده بیش از پیش از ظرفیت مراکز درمانی نیروهای مسلح به منظور بستری بیماران کرونایی پیگیری های لازم را به عمل آورد. همچنین قرار شد به منظور استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای تحقق رشد اقتصادی شورای راهبردی در استان خوزستان تشکیل شود تا از این طریق دولت با عملکرد بهتری به مشکلات این استان رسیدگی کند.

,

رسیدگی به چالش‌های مناطق محروم چون بیکاری، اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان، آب و خاک، فاضلاب، مهار و هدایت آب‌های سطحی و ریزگردها از جمله وعده‌های آیت الله سید ابراهیم رئیسی در استان خوزستان در سفر به این استان بود که در این رابطه هیات دولت در اولین گام برای پیگیری مسائل مردم این منطقه اقدام به تعیین استاندار ویژه کرد تا وی علاوه بر اختیار حضور در جلسات دولتی و ارتباط مستقیم با کابینه دولت، از امکانات ویژه ای برای اهداف توسعه و پیشرفت خوزستان استفاده کند.

,

همچنین قرار شد به منظور استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای تحقق رشد اقتصادی شورای راهبردی در استان خوزستان تشکیل شود تا از این طریق دولت با عملکرد بهتری به مشکلات این استان رسیدگی کند.

,

توجه ویژه‌ به ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، واحدهای صنعتی نیمه فعال، تکمیل زنجیره تولید ویژه صنایع پتروشیمی، اهمیت توسعه صادرات و فعالیت های تجاری برای رونق معیشت مردم مرزنشین استان، ساماندهی واردات و صادرات، حذف مدیران پروازی از چرخه مدیریت استان خوزستان، اولویت اشتغال جوانان، بهره گیری از ظرفیت های خالی صنایع و واحدهای تولیدی و استعدادهای خوزستان در بخش کشاورزی، احیای کارخانجات و واحدهای تعطیل شده یا نیمه تعطیل ، برطرف کردن موانع پیش روی ۱۰۰ واحد تولیدی استان، فراهم کردن امکان ایجاد صنایع تبدیلی و قیمت گذاری خرما، مساله آب و مدیریت منابع آبی، استفاده از اتحادیه های مربوط به بخش کشاورزی به عنوان بازوان دولت، تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، ضرورت اجرای طرح های آب و فاضلاب، لایروبی رودخانه‌های خوزستان با استفاده از تجهیزات و کمک از دیگر استان‌های همجوار و تهیه برنامه مدونی برای کوتاه کردن دست دلالان در زمینه محصولات کشاورزی، از دیگر مواردی بود که آیت الله رئیسی در سفر به استان خوزستان نسبت به پرداختن به آنها تاکید کرد و از وزرا خواست با جدیت کارها را دنبال کنند.

,

همه این اتفاقات مثبت مربوط به یک روز از 100 روز مسئولیت رئیسی و مربوط به یکی از سفرهای وی از بین هشت سفر استانی‌اش در طول این مدت بود. حال این که در برخی سفرهای استانی اتفاقات کم نظیری رقم خورد و برای مثال در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، وی داخل تونل معدن زغال سنگ پرورده طبس رفت تا اولین رئیس جمهوری باشد که درون تونل یک معدن زغال سنگ می‌رود تا از نزدیک از حال و روز و وضعیت کاری معدن کاران اطلاع کسب کند.

,

 

,

, ,

*تحلیل سفر استانی رئیسی از منظر استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان/ سفرهای استانی سبب افزایش سرمایه اجتماعی کشور می‌شود

, *تحلیل سفر استانی رئیسی از منظر استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان/ سفرهای استانی سبب افزایش سرمایه اجتماعی کشور می‌شود, *تحلیل سفر استانی رئیسی از منظر استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان/ سفرهای استانی سبب افزایش سرمایه اجتماعی کشور می‌شود,

محسن نصری، استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان، در رابطه با سفر مقامات و به خصوص رئیس جمهور به نقاط مختلف کشور، در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: وقتی عبارت رئیس جمهور را بیان می‌کنیم یعنی رئیس کل کشور، نه فقط رئیس تهران لذا همین مسئولیت داشتن و مدیر اجرایی بودن کشور ایجاب می‌کند که فرد از حال و روز سراسر کشور باخبر شود.

,

وی گفت: یک وقت مقام مسئول با اتکاء به گزارش‌های زیردستانش تصمیمی می‌گیرد، یک وقت هم خودش در میدان حاضر می‌شود و مسائل را لمس می‌کند و طبیعتاً در این شرایط جزئیات مسأله را بهتر درک می‌کند و به عمقی از موضوع پی می‌برد که ممکن است در گزارش‌ها نیامده باشد.

,

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: این قبیل سرکشی‌ها و سفرها در افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به نظام و مسئولان نظام مؤثر است چرا که مردم می‌بینند بالاترین مسئول اجرایی کشور شخصاً آمده و مسائل آن‌ها را از نزدیک بررسی می‌کند به ویژه این که تجربه تلخ هشت سال گذشته و کاخ نشینی مسئولان و  اشرافی گری ایشان مردم را خیلی از مسئولان نظام دور کرده است.

,

این استاد دانشگاه اصفهان اما متذکر شد مسئولان باید دقت کنند که اگر در همین سفرها که می‌تواند موجب افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود، قول‌هایی بدون پشتوانه و غیرعملی تنها برای خوشحالی و خوشنودی مردم بدهند که بعدها عملی نشود، نه تنها سبب افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم نمی‌شود بلکه اثر معکوس نیز خواهد داشت.

,

نصری ادامه داد: از قدیم گفتند «شنیدن کی بود مانند دیدن»، وقتی مسئولی از نزدیک با حضور در بین مردم و در نقاط مختلف مسئله اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره و مشکلات فلان شهر و روستا را می‌بیند، احساس تکلیف بیشتری نسبت به تلاش برای حل ان مسأله می‌کند.

,

این پژوهشگر حوزه علوم سیاسی تصریح کرد: آن چه در سه ماه مسئولیت آقای رئیسی رخ داده این بود که اولاً سفرهای ایشان به استان‌های مختلف کشور، سفرهای بلندمدت چند روزه با ریخت و پاش و برنامه‌های متعدد غیرضروری سخنرانی و افتتاحیه و غیره نبوده که وقت زیادی هم از رئیس جمهور بگیرد بلکه در حد یک روز به صورت کاملاً کاربردی در استان‌ها حاضر شده و از مسائل و مشکلات آن استان اطلاع کسب می‌کردند.

,

وی اظهار کرد: مردم باید توجه داشته باشند همه این سفرها و اقدامات قرار نیست معجزه‌ای در کشور رخ بدهد و ویرانه‌ای که در طول هشت سال گذشته به اندازه 80 سال در کشور حاصل شده است یکباره و یک شبه حل شود، بلکه رئیس جمهور و هیئت دولت راه سختی را در پیش دارند که باید طی کنند و بتوانند مشکلات را حل کنند.

,

 

,

, ,

*سفرهای بدون تکلف و کاربردی یک روزه در برابر سفرهای چند روزه اشرافی

, *سفرهای بدون تکلف و کاربردی یک روزه در برابر سفرهای چند روزه اشرافی, *سفرهای بدون تکلف و کاربردی یک روزه در برابر سفرهای چند روزه اشرافی,

مردم ایران که در طول قریب یک دهه گذشته مسئولینی را دیده بودند که مدعی بودند تنها هنر ایرانیان درست کردن آبگوشت بزباش است و در فرمانداری بساط کباب شیشلیک برپا می‌کردند و دیدشان نسبت به رئیس جمهور آن فردی بود که تنها از پشت تلویزیون او را دیده بودند و اگر هم گاهی سفری داشت میلیون‌ها تومان تنها صرف هزینه جابجایی رختخواب وی و ده‌ها میلیون تومان صرف تدارک مسواک و خمیردندان او می‌شد، باید همچون رئیسی‌ها را هم ببینند که از شنبه تا پنجشنبه از طلوع صبح تا شامگاه کار می‌کند و بعد از یک هفته‌ی پرمشغله کاری، به جای استراحت کردن در روز جمعه، صبح روز جمعه به یکی از استان‌های کشور سرکشی می‌کند و برخلاف رؤسای جمهوری و مسئولان دیگر که معمولاً سفرها را برای افتتاح کردن‌ها به نام خود، برنامه ریزی می‌کنند، تنها به فکر کار کردن برای مردم است و به جای جای آن استان سفر می‌کند تا مردم را ببیند و با آن‌ها صحبت کند و از نزدیک مسائل و مشکلات ایشان را ببیند. و شبانه دوباره به سمت تهران پرواز کند، تا صبح روز شنبه دوباره کل در نهاد ریاست جمهوری را از سر بگیرد.

,

این رئیس جمهور میدانی قابل مقایسه با رئیس جمهور پشت میز نشینی نبود که به اقرار اعضای کابینه‌اش، حتی به وزرا نیز وقت ملاقات نمی‌داد، در بسیاری از جلسات همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی فرهنگی و غیره شرکت نمی‌کرد و حتی در اکثر مواقع در دفتر کار خود نیز حضور نداشت.

,

باید رئیسی می‌آمد تا مردم نگویند پس انقلاب پابرهنگان روح الله خمینی -رحمة الله علیه- چه شد و تا نگویند نظامی که باقی مانده دیگر نه بویی از انقلاب دارد و نه از اسلام.

,

آیت الله رئیسی خود در اظهار نظری در مورد سفرهای استانی، عنوان کرد چاره بسیاری از مشکلات را خود مردم می‌دانند و در این سفرها بیان می‌کنند و این استفاده از خرد جمعی نیز در کنار همه اثرات مثبت دیگر سفرهای استانی باید بیان شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه