اخبار داغ

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان عنوان کرد؛

برگزاری بیش از۷۴۶ برنامه در هفته بسیج هرمزگان/ امروز حرکت پرثمر بسیج تبدیل به یک گفتمان ارزشی شده است

برگزاری بیش از۷۴۶ برنامه در هفته بسیج هرمزگان/ امروز حرکت پرثمر بسیج تبدیل به یک گفتمان ارزشی شده است
سردار سالاری با بیان اینکه امروز حرکت پرثمر و کارهای جهادی بسیج تبدیل به یک گفتمان شده است، از برگزاری بیش از ۷۴۶ عنوان برنامه در طول هفته بسیج در سراسر استان هرمزگان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیج شجره طیبه ای که توسط معمار کبیر انقلاب در ۵ آذر غرس شد و این شجره طیبه از بدو تشکیل همواره منشا خیر و برکت و خدمت رسانی به مردم عزیز ایران بوده است.

سالاری با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب، ما بسیج را در کنار مردم دیده ایم، در عرصه های نظم بخشی به انقلاب اسلامی در ابتدایی که اوضاع امنیتی انقلاب مناسب نبود،بسیجیان در کنار نیروهای مسلح حضور داشتند و در جهت امنیت مردم امنیت رسانی می کردند، افزود: بعد از آن حضور مردم نیز در ۸ سال دفاع مقدس شاهد بودیم، دفاعی که در انقلابی نو پا که برگرفته از اسلام عزیز بود، به سرکردگی دیوانه ای به اسم صدام با پشتوانه ای به اسم استکبار ایستادند تا این نظام و انقلاب را در بدو تولد سرنگون کنند.

وی ادامه داد: اراده خدا بر آن بود که بسیج از ابتدای دفاع مقدس در صحنه های ۸ سال دفاع مقابل استکبار حضور پیدا کند و صحنه های بسیار زیبایی را در تاریخ به نام خودش ثبت کرد.

ایثارگری بسیجیان در دفاع از کیان اسلامی زبان زد است

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تصریح کرد: ایثارگری ، جانبازی و شهادت بسیجیان در دفاع از کیان اسلامی و دفاع از سرزمین های ایران اسلامی زبان‌زد بود، به طوری که امام راحل به علما و مراجع توصیه می کردند در مکتب‌خانه ها و حوزه های علمیه علاوه بر تدریس، بروید درس را از بسیجیان نوجوان و جوان بیاموزید و وصیت نامه های آنها را مرور کنید که راه های ۱۰۰ ساله را در دانشگاه انسان ساز دفاع مقدس طی کردند و الگویی برای جوانان امروز ما شدند.

سالاری گفت: صحنه های کربلا و ایثار و از خود گذشتگی و وفاداری را در جبهه های ۸ سال دفاع مقدس از بسیجیان سراغ داریم، فرزندانی که تنها پسر خانواده بودند و در جبهه حضور پیدا کردند و باعث شدند که دفاع مقدس شکل گیرد.

وی با بیان اینکه خیلی ها بعد از دفاع مقدس گفتند ماموریت بسیج تمام شده و کار دیگری نیست، ابراز کرد: اما نظر امامین انقلاب بر آن بود که این شجره طیبه با آن روحیه ایثارگری و فداکاری و روحیه ما می توانیم  که دارد و امام راحل آن را به یادگار گذاشته بود می تواند قله های دیگر را نیز فتح کند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به اینکه امروز بسیج میدان دار عرصه های مختلفف علمی فرهنگی، اقتصادی، نظامی و خدمت رسانی است، عنوان کرد: امروز بسیج هر نقطه ای از ایران اسلامی دچار التهابی بشود به عنوان نفر اول در آن میدان حاضر است.

سردار سالاری اظهار کرد: در حوادث چند سال ، در زلزله کرمانشاه، در سیل خوزستان، در سیل جاسک و بشاگرد و در زلزله اخیر استان هرمزگان، بسیج جزو اولین نهادهایی بود که در کنار مردم حضور پیدا کرد و در جهت خدمت رسانی به مردم گام برداشت.

وی گفت: این نهال بابرکت و پرثمر در سراسر ایران اسلامی به عنوان یک تفکر و الگو در دنیا مطرح است، امروز اگر مدیران بخواهند کاری انجام دهند او را با لقب کار بسیجی تبیین می کنند و بیانشان این است که این کار باید بسیجی دنبال شود، امروز حرکت پرثمر بسیج تبدیل به یک کار و گفتمان ارزشی شده است که مورد توجه مسئولان است و ان شاالله منشا خیر و برکت برای ایران اسلامی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
, ایثارگری بسیجیان در دفاع از کیان اسلامی زبان زد است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,


۷۴۶ عنوان برنامه در هفته بسیج هرمزگان اجرایی می شود

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در ادامه به عناوین هفته بسیج سال جاری در استان هرمزگان پرداخت و خاطرنشان کرد: در هفته بسیج امسال با شعار” بسیج پاره تن مردم ” بیش از ۷۴۶ عنوان برنامه در سراسر استان توسط رده های مختلف  بسیج اجرا خواهد شد.

سردار سالاری گفت: از شنبه ۲۹ آبان ماه تا جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ هفته بسیج خواهد بود که در این هفته برنامه های متعددی در محضر مردم عزیز استان هرمزگان خواهیم داشت.

وی افزود: در عرصه های مختلفی برنامه های هفته بسیج برنامه ریزی شده است، در عرصه خدمت رسانی و محرومیت زدایی ، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، عرصه های مراسمات و مناسبت ها و خدمات مختلف عام المنفعه، عرصه های علمی و موضوعات مختلف دیگر برنامه ها اجرایی می شود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان برپایی نمایشگاه توانمندی ها و افتخار آفرینی های قرارگاه های تحول محلات به عنوان یک برنامه مبتکرانه و برنامه های اصلی  نام برد و افزود: در این نمایشگاه بیش از ۷۰ غرفه از دستاوردهای قرارگاه های تحول محلات در روزهای آغازین هفته بسیج در صحن بزرگ مسجد جامع بندرعباس مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سردار سالاری با بیان اینکه امروز قرارگاه های تحول محلات به عنوان یک الگو در سراسر کشور شکل گرفته اند، ابراز کرد:  سراسر کشور این کار  را الگو و یک کار اثرگذار یاد می کنند.

وی اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و عمرانی اعم از منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد، افتتاح جاده های احداث شده راه روستایی، برق رسانی مدارس، افتتاح مدارس،  را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و گفت: آب رسانی به بیش از ۴۰ روستا  در دستور کار است که مورد بهره برداری هم زمان انجام خواهد گرفت و بیش از ۱۹ روستا تا پایان سال جاری و نهایت آن اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان بهره بردرای از منازل مسکونی شهرستان جاسک ، بهره برداری از ۲۷۶ هکتار از زمین های کشاورزی که توسط بسیج سازندگی تسطیح و در اختیار کشاورزان بومی قرار گرفته است، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و دور افتاده روستایی، بهره برداری سه کیلومتر از ۱۰ کیلومتر راه روستایی تحت فعالیت در منطقه کوهشاه احمدی و همچنین،واگذاری ۶۵۰ سری جهیزیه در قالب ازدواج آسان را یکی دیگر از اقدامات اجرایی در هفته بسیج سال جاری برشمرد.

۵۳۵ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک های مومنانه توزیع شده است

سردار سالاری به رزمایش کمک های مومنانه نیز اشاره و اظهار کرد: از ابتدای این حرکت تا کنون بیش از ۱۷ مرحله از کمک های مومنانه را به ظرفیت  ۵۳۵ هزار بسته معیشتی بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان با کمک نهادهای مختلف ارزشی استان، خیرین، سپاه ، بسیج و کمیته امداد تهیه و توزیع شده است.

وی توزیع بیش از ۵ میلیون پرس غذای گرم در ایام کرونا و توزیع ماسک در ایام کرونایی، واگذاری بیش از ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان مناطق محروم و کم بضاعت و همچنین  تعمیر یخچال و کولر افراد کم بضاعت با حمایت فروشگاه های منصف شکل گرفته است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان  از اقدامات در حوزه آب رسانی سخن گفت و اظهار کرد: در حوزه آب رسانی به مناطق محروم در نقاط دور دست که امکان انتقال ماشین هم نبود با امکانات روستاهای خودشان از طریق چهار پاها توفیق داشتیم به ۴۱ روستا بیش از ۲۰۳ هزار متر لوله گذاری از قنوات و چشمه ها به مخازن آب شرب داشته باشیم و از مخازن به روستاها  نیز بیش از ۱۷۵۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب در مناطق دور افتاده توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج احداث شده است که بیش از ۲۵۲۰ خانوار از نعمت این پروژه های آب رسانی بهره مند شده اند.

سردار سالاری تاکید کرد: در آینده ای نزدیک هم در حوزه آب شرب کار بزرگی را به صورت مشترک با اداره آب و فاضلاب روستایی انجام می دهیم که بخش بزرگی از آب رسانی به مردم بندرلنگه مرتفع شود.

وی همچنین از احداث احداث ۶ مدرسه در روستاهای محروم استان و احداث مساجد و خانه بهداشت در سطح روستاهای مختلف استان، آب رسانی آب کشاورزی در ۱۷ روستا به ظرفیت۳۳ هزار متر خط انتقال آب کشاورزی و ایجاد ۱۲۰۰ متر مکعب مخصوص کشاورزی و باغداری خبر داد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان  با بیان اینکه ترمیم و احداث ۱۲ راه روستایی از ابتدای امسال در برنامه این نهاد بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵ کیلومتر راه روستایی بین مزارع و بین روستا و جاده های اصلی اقدام شده است.

,
, ۷۴۶ عنوان برنامه در هفته بسیج هرمزگان اجرایی می شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ۵۳۵ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک های مومنانه توزیع شده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,


برپایی بیش از ۱۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون بسیج در استان

سردار سالاری به اقدامات انجام شده در حوزه خدمت رسانی به مردم در بیماری کورنا  نیز اشاره و تصریح کرد: برپایی بیش از ۱۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون به صورت مستقل که این مراکز در کنار ۱۱۵ تیم سیار با امکانات سپاه در روستاهای دور افتاده استان امر واکسیناسیون را بر عهده داشته اند.

وی ابراز کرد: روزانه بیش از ۵۵۰ نفر از عزیزان بسیج جامعه پزشکی شبانه روز امر واکسیناسیون را دنبال می کنند که حاصل این عملکرد تزریق بیش از ۸۲۳ هزار و ۵۷۲ دز واکسن بوده است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان  از تقدیر وزیر بهداشت نسبت به اقدامات سپاه در امر واکسیناسیون و پیش گیری از کرونا نیز سخن گفت و تشریح کرد: وزیر بهداشت نیز از همکاری سپاه و بسیج با مجموعه بهداشت و درمان استان تقدیر کردند که رتبه واکسیناسیون استان در جایگاه برتر کشوری قرار گرفته است.

سردار سالاری تاکید کرد: اگر قرار است کار جهادی کنیم و روزی یک نفر بیشتر واکسینه شود، این خودش یک مجاهدت است و یک خط مقدم جبهه است و با این نگاه همه ظرفیت های سپاه و بسیج را در اختیار تیم پزشکی قرار می دهیم و همه ظرفیت ها را در اختیار مجموعه شبکه بهداشت و درمان قرار داده و امروز برکات این کار را داریم مشاهده می کنیم و این برکات باعث کاهش بیماران و فوتی ها شده است.

وی در پایان، تقدیر از فعالان طرح شهید سلیمانی ، برگزاری یادواه شهدا، برگزاری غرفه های مشاوره، برگزاری میز خدمت در اماکن عمومی به منظور گره گشایی از کار مردم، برگزاری همایش استانی بسیج و طلاب استان ،برگزاری شیفت ایثار کارمندان و کارگران در سطح استان، اهدا بیش از ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز با هدف کمک به مراکز درمانی، جشنواره ۷ روز خدمت به محله، برگزاری جنشوراه فرهنگی هنری، روزنمایی از کتاب شهدای روحانی و کارگری و تجلیل از رزمندگان در این حوزه، تجلیل از بسیجیان خلاق و مبتکر در حوزه کارخانجات، گردهمایی جبهه علمی بسیجیان با مدیریت بسیج اساتید، تکریم از خانواده شهدا و بسیجیان پر تلاش در قالب طرح شهید سلیمانی، ارائه ویزیت رایگان در سطح محلات و تجلیل از بسیجیان ورزشکار اخلاق مدار، آزادسازی برخی از زندانیان مشکل دار، برگزاری مجامع بسیج صالحین و جشنوازه های فیلم کوتاه و شب شعر ایثار و مقاومت با حضور شعرای انقلابی توسط بسیج هنرمندان و همچنین تجمع غرور آفرین و مقتدرانه بسیج با حضور بسیجیان و رعایت پروتکل های بهداشتی که به صورت مجازی و ویدیئو کنفرانسی در محضر رهبر معظم انقلاب را از دیگر برنامه های محوری این هفته عنوان کرد.

انتهای پیام/

,
, برپایی بیش از ۱۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون بسیج در استان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه