اخبار داغ

فوق تخصص مراقبت‌های ویژه:

واکسیناسیون جزء جدانشدنی بیماری‌های ویروسی است/ واکسن و رعایت پروتکل‎‌های بهداشتی منطقی‌ترین شیوه برای مقابله با کرونا

واکسیناسیون جزء جدانشدنی بیماری‌های ویروسی است/ واکسن و رعایت پروتکل‎‌های بهداشتی منطقی‌ترین شیوه برای مقابله با کرونا
دکتر صداقت گفت: واکسیناسیون جزء جدانشدنی بیماری‌های ویروسی است و استفاده از واکسن به علاوه رعایت پروتکل‎‌های بهداشتی منطقی‌ترین شیوه برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در شرایط کنونی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، به همت بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، کرسی آزاداندیشی «واکسن کرونا، اثر بخشی و عوارض» با حضور موافقان و منتقدان شب گذشته در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در این برنامه دکتر علیرضا صداقت، فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و رئیس بخش ICU کرونا بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در مقام موافق واکسن اظهار کرد: درباره واکسن نمی‌توانیم مسئله عوارش و اثربخشی را از هم جدا کنیم.

, ICU,

وی افزود: عوارض جزو جدانشدنی از دارو درمانی در طب سنتی و شیمیایی است و واکسن کرونا هم مثل سایر واکسن‌ها باید عوارض آن را تجویز کنیم.

,

دکتر صداقت بیان کرد: اولین اقدام برای آرامش در جامعه این است که درباره واکسن التهاب را کم کنیم؛ از طرفی هم اگر کسی بر اثر کرونا فوت کرد باید کمیته حقیقت‌یاب این را بررسی کند تا قطعیت آن مشخص شود.

,

این فوق تخصص مراقبت‌های ویژه با بیان اینکه بررسی‌های کیفی باید بر روی عوارض واکسن انجام شود، گفت: تاکنون بیش از 100 میلیون دز واکسن تزریق شده که گزارش‌ها اثربخشی واکسن را نشان می‌دهد.

,

رئیس بخش ICU کرونا بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ادامه داد: واکسیناسیون جزو جدانشدنی بیماری‌های ویروسی است و نباید فراموش کنیم که تا پیش از این دچار فاجعه انسانی بودیم، بنابراین اینجا نه استفاده اجباری، بلکه استفاده فوری و الزامی در تزریق واکسن موردنظر است.

, ICU,

دکتر صداقت تصریح کرد: واکسن در واقع همان فرمان آتش دادن به سلول‌های بدن است و سلول‌ها با تزریق واکسن واکنش قوی‌تری را نسبت به ویروس نشان می‌دهند.

,

وی اضافه کرد: شاید منتقد شیوه مدیریت واکسیناسیون باشیم، اما نباید واکسن ابزاری برای التهاب آفرینی در جامعه باشد؛ واکسیناسیون آن چیزی که نمودارها و دیتاهای علمی نشان می‌دهد، افراد بستری و همچنین فوتی‌ها را کاهش داده است.

,

فوق تخصص مراقبت‌های ویژه عنوان کرد: اگر مدیریت کلان کشور با مقتضیات سیاسی اقدامی کرد، ما باید در صف باید بهترین کار را انجام بدهیم؛ دیتاهای نهایی قدرت بازدارندگی واکسن را نشان می‌دهند.

,

دکتر صداقت بیان کرد: مخالفتی با طب سنتی هم نداریم و در مطالعاتی که انجام دادیم، طب سنتی هم لحاظ شده است؛ طب سنتی باید با طب نوین بیاید تا به ترقی برسیم.

,

وی خاطرنشان کرد: نیمه پر لیوان تاثیرپذیری قابل قبول واکسن‌ها را نشان می‌دهد و نیمه خالی لیون نیز عوارض و مبتلا شدن را نشان می‌هد؛ در کنار واکسیناسیون کمیته‌ای را هم تشکیل دادیم تا برای رفع نگرانی‌ها و استرس‌های مردم هم برنامه داشته باشیم.

,

فوق تخصص مراقبت‌های ویژه گفت: همه دغدغه این را داریم که شر این ویروس کم شود، بنابراین سوء مدیریت‌ها نباید باعث شود تا ما هم کم کاری‌هایی درباره این بیماری داشته باشیم.

,

دکتر صداقت عنوان کرد: کرونا وجود دارد و نباید ذره‌ای در آن شک کنیم؛ استفاده از واکسیناسیون به علاوه رعایت پروتکل‎‌های بهداشتی منطقی‌ترین شیوه برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در شرایط کنونی است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه