اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد

ساماندهی مسائل اقتصادی تصمیم کلیدی دولت سیزدهم/آینده‌ای روشن با رفتار مردمی دولت رئیسی

ساماندهی مسائل اقتصادی تصمیم کلیدی دولت سیزدهم/آینده‌ای روشن با رفتار مردمی دولت رئیسی
محمود مرادی گفت: دولت سیزدهم در سه ماهه شروع بکار خود گام‌های اساسی برای رفع مشکلات کشور از ارزان کردن کالاهای اساسی گرفته تا ساماندهی وضعیت مسکن و ارز و کرونا برداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود مرادی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ درباره اقدامات 100 روزه دولت رئیسی اظهار کرد: همه انتظار دارند که به مطالبات پاسخ داده شود. 
 
وی گفت: مردم هم به این دلیل به این دولت رای دادند که بتوانند به مطالبات آن‌ها پاسخ بگویند، جامعه انتظارات زیادی از دولت دارد و جامعه انتظار دارد وزرای کابینه به تدریج بر روند امور اجرایی کشور مسلط شوند.
 
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: تعدد ارتباطات تعاملی رئیس‌جمهور با رسانه‌ها و مطبوعات به‌ویژه رسانه‌های متعلق به جناح رقیب، رفتار مردمی دولت و امیدواری آن به آینده روشن، تلاش  برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم، سفرهای استانی  و رفتن هیات دولت به مناطق محروم و دیدارهای سرزده، زنده کردن شورای عالی انقلاب فرهنگی، توجه به مدال آوران مسابقات بین المللی و ... از نکات مثبت، روبه‌جلو و قابل‌تقدیر این دولت ارزیابی می شود که باید باقوت ادامه یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: کارهایی بسیاری از جمله توجه به معیشت، راه اندازی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی و به راه انداختن کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، توجه به تولید و امنیت غذایی، روشن کردن موتور تلاش در بین مدیران بی ملاحظه و بی توجه، مبارزه با قاچاق از گذرگاههای رسمی، وضعیت بد توزیع دارو و مواد غذایی در کشور و دلالی وحشتناک در این زمینه، ... هنوز جای پیگیری و ورود دولت و قوه قضاییه را باقی گذاشته است.      

این کارشناس سیاسی یادآورشد: جریان اصلاحات در دولت روحانی تمام تلاش خود را کرد تا از طریق مذاکره و برجام مشکلات کشور را برطرف کند و شور نشستن بر سر میز مذاکره با آمریکا در سیاسیون اصلاحات آن‌قدر بالا بود که آن‌ها در اجرای برجام به ۲۸ شرط ابلاغی عمل نکردند و همین مسئله، خسارت محض را در پی داشت و این روزها که کار به دولت جدید واگذار شده است، بازندگان قبلی خود را در جایگاه منتقد قرار داده‌اند و مطالبه روند محکوم به شکست گذشته را از دولت جدید دارند.
 
مرادی گفت: البته دولت خوشبختانه نگاه منفلانه را کنار گذاشته و با ارتباطات خوبی که با کشورهای منطقه داشته امید بهبود شرایط اقتصادی می رود و در مورد مذاکرات نیز کشور با پیش شرطهایی مایل به ادامه مذاکرات برجام می باشد نه با هر آنچه که غربی ها بگویند!  که این مساله خود جای تقدیر دارد.
 
وی اظهارکرد: ایران نیازمند تعاملات سازنده با کشورهای منطقه و یارگیریهای منطقه‌ای برای اقتصاد و قدرت دیپلماسی‌اش است که این مهم باید توسط وزارت خارجه به صورت جدی پیگیری شود و در مذاکراتی که بین ایران و عربستان صورت گرفته در خصوص بازار نفت ایران و افزایش حجم صادرات نفت ایران نیز صحبت شده است.
 
  این کارشناس سیاسی بیان کرد: عربستان نیز به دنبال بازگشت مذاکرات برجامی است و قرار است رایزنی‌هایی را در این خصوص با آمریکا داشته باشد تا اجازه انتقال مبالغی از پول‌های بلوکه شده ایران را به عنوان حسن نیت بگیرد و در روزهایی که شاهد افزایش خدمات دولت هستیم، برخی عامدانه و برخی از روی سادگی فعالیت‌هایی مرتکب می‌شوند که باعث ناامیدی مردم و افزایش عملیات روانی دشمنان می‌شوند.
 
 مرادی افزود: کشور با انبوهی از مشکلات و مسائل ریزودرشت در حوزه‌های مختلف دست‌وپنجه نرم می‌کند امید است با تلاش مردم و مسولین و توجه بیشتر دولت جدید به اقتصاد کشور و دهک‌های پایین جامعه،امید مردم برای روزهای بهتر و داشتن وضعیت مطلوبتر محقق شود.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه