اخبار داغ

مدیر موزه آب شاهرود مطرح کرد؛

ضعف زیرساخت‌ها، مانع توسعه صنعت گردشگری در شاهرود/ ضرورت برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در شاهرود

ضعف زیرساخت‌ها، مانع توسعه صنعت گردشگری در شاهرود/ ضرورت برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در شاهرود
عبدالحسین برنجی با اشاره به اینکه شاهرود دارای پتانسیل بالای گردشگری است، گفت: ضعف زیرساخت ها، باعث کناره گیری بسیاری از دلسوزان برای توسعه صنعت گردشگری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالحسین برنجی مدیر موزه آب شاهرود و موسس مرکز اسناد مردمی و هویت فرهنگی شاهرود در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به پتانسیل عظیم این شهرستان در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواسته های اصلی کنشگران این حوزه و فعالان مدنی را ثبت جهانی مجموعه های بسطام و خرقان، تحول مدیریتی در شهرستان پس از سالها ثبات و سکون، حل مشکل دفتر فنی اداره میراث و مرمت و آماده سازی حتی یک بنا در شاهرود عنوان کرد و تحقق این مطالبات را باعث ایجاد امید در دل مردم و به تبع آن الگویی مناسب برای جذب سرمایه گذاران دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عبدالحسین برنجی, مرآت,

وی با ابراز تاسف از عدم مرمت کامل بناهای با ارزش در شاهرود این مساله را جزو ضروریات برشمرد و از مدیرکل میراث استان تقاضای رسیدگی به این مطالبه را داشت.

,

برنجی با یادآوری ظرفیت قابل توجه شاهرود در حوزه صنایع دستی، لزوم راه اندازی بازارچه صنایع دستی مانند آنچه که در سمنان در حال ساخت است، را خواستار شد و افزود: عدم پرداختن به این موضوع انگیزه هنرمندان صنایع دستی شرق استان را نابود خواهد کرد.

,

وی ادامه داد: تا زمانی که هنرمندان شهرستان در زادگاه خود معرفی نشوند و صنایع دستی جایگاه  خود را پیدا نکند معضلات گردشگری حل نخواهد شد و اولین وظیفه میراث در این خصوص فرهنگ سازی است.

,

برنجی همچنین به عدم توفیق جشنواره های نمادین شاهرود پرداخت و تصریح کرد: در دیگر شهرستان ها مانند دامغان جشنواره گل غلطان عمدتا توسط مردم برگزار می شود و میراث دخالتی ندارد، اما اینکه در شاهرود حتما باید مدیریت جشنواره ها در دست میراث باشد جای تعجب دارد و این نشان از عدم توجه به فرهنگ بومی محلی دارد.

,

مدیر موزه آب افزود: شاهرود دارای پتانسیل بالای گردشگری بوده، اما در مدیریت زیرساخت ضعیف عمل شده که این امر باعث کناره گیری بسیاری از دلسوزان شده است و زمانی که مشکلات این حوزه رفع شود و به مطالبات توجه شود بسیاری از چهره ها وارد گود شده و صنایع دستی فاخر دیده و بازار خوبی ایجاد خواهد شد. 

,

وی با تاکید بر لزوم شفاف سازی اعتبارات اعلام کرد: یکی از خواسته های ما شفاف سازی بودجه های ملی، استانی و شهرستانی است و شفافیت در این زمینه موجب همدلی و مشارکت بیشتر دوست داران میراث خواهد شد.

,

برنجی درپایان به نمایندگی از انجمن دوست داران میراث فرهنگی شاهرود از مدیرکل میراث استان خواست، عملکرد هشت ماهه خود و اقدامات عملی انجام شده در شهرستان ها را به مردم‌ گزارش دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه