اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

مهمترین اقدام دولت رئیسی بازگشت امید و اعتمادِ از دست رفته بود

مهمترین اقدام دولت رئیسی بازگشت امید و اعتمادِ از دست رفته بود
کارشناس مسائل سیاسی به تبیین مهمترین اقدامات دولت رئیسی در صد روز ابتدایی دولت پرداخت و بازگشت امید و اعتمادِ از دست رفته مردم در دولت قبل را مهمترین کار ابراهیم رئیسی عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در 100 روز نخست استقرار این دولت گفت: در این ۱۰۰ روز مهمترین اقدامی که شد بی اعتمادی و نا امیدی که دولت روحانی بر مردم تحمیل و القا کرده بود، به اعتماد نسبی و امید تبدیل شد و مردم، دولت را به عنوان یک قدرت بالا سر نمی دانند بلکه به عنوان خادم و حامی خود می بینند که در صحنه حضور دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

جعفر قنادباشی در ادامه گفت: همه افراد حتی مخالفینی که عناد ورزی می کردند و مهره‌های اصلی و عناصر پمپاژ تبلیغاتی برای ناامید کردن مردم بودند، در مواضع شان نگاه دیگری پیدا کردند.

,

وی افزود: با روی کار آمدن دولت جدید، انقلاب به ریل اولیه خود بازگشت و مردم دولت را حامی، مدافع و خادم خودشان می دانند.

,

قنادباشی در ادامه با شاره به این که دولت کارهای خود را اولویت بندی کرد افزود: رئیس جمهور دو مساله واکسیناسیون کرونا و معیشت مردم را در اولویت قرار داد؛ در قضیه واکسن به طور حیرت‌انگیزی ظاهر شد و همه حیرت کردند و پی بردند که دولت قبلی چقدر سستی و تنبلی کرد حتی برخی معتقدند دولت قبل به عمد واکسیناسیون را در گرو روابط با غرب و اف‌ای‌تی‌اف قرارداد بود اما مردم معتقدند که واکسیناسیون می‌تواند خیلی سریع‌تر انجام شود و دولت قبل انجام نداد.

,

کارسناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: در خصوص معیشت کارهای زیادی انجام شد هرچند که این مساله بسیار فراگیر است و شامل اقلام گسترده ای مانند نان، برنج، گوشت و غیره که کالاهای ضروری مردم است، لذا تلاش هایی که می‌شود امیدوارکننده بود؛ هیچ بخشی از تولید و توزیع وجود ندارد که در این فرصت تحرک نداشته باشد و اصلاح نشده باشد لذا نمای بسیار امیدوارکننده ای از قبل ایجاد شد.

,

وی ادامه داد: در تولید تشویق هایی شد که تولید راه بیافتد و تولیدکنندگان امیدوار شوند که هرگونه مانعی بر سر راه تولید وجود داشته باشد از بین برود.

,

قنادباشی در ادامه سخنان خود به برنامه ریزی درازمدت دولت در دو حوزه مسکن و اشتغال اشاره کرد و گفت: ساختارهای زیربنایی و تکمیل کارخانه ها شروع شد و کشوری که به نظر می‌رسید فعالیت های آن متوقف شده و کشتی فرورفته در گِل بود، حرکت کرد و این حرکت را مردم به طور محسوسی احساس کردند و مردم پی بردند که چه کسانی و با چه اهدافی چرخ های تولید کشور را متوقف کردند.

,

وی به عضویت ایران در پیمان شانگهای در حوزه سیاست خارجه اشاره کرد و گفت: این همان مساله ای است که دولت قبل آن را در گروی پذیرش روابط با غرب می دانست؛ این عضویت برای ایران بسیار مهم است که می‌تواند تحرکی در کشورهای غربی ایجاد کند و آنها را وادار کند که از سیاست‌های خصمانه در فضای برجام دست بردارند چرا اکنون ایران عضو شانگهای شده و می تواند بخشی از نیازهای اقتصادی و ارزی خود را برطرف کند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به سیاست خارجی و ارتباط با همسایگان اشاره کرد و گفت: با این که سه بحران بزرگ و بی‌سابقه افغانستان، آذربایجان و اقلیم کردستان عراق را در این صد روز داشتیم که این سه بحران به درستی و  بسیار هوشمندانه و خردمندانه در مسیر حل و فصل قرار گرفت و این مساله بسیار مهمی بود؛ به نظر می رسد در پشت صحنه این بحران های منطقه ای همسایگان ما ایجاد کردند مانع تراشی های بزرگی بود که غربی‌ها به نوعی نقش داشتند و می خواستند بحران ها گسترش پیدا کند.

,

قنادباشی در بخش دیگر سخنان خود به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دولت روحانی سعی می کرد این تعطیلی را ادامه دهد اما دیدیم که با سیاست بازگشایی امیدی در دانشجویان و دانش‌آموزان ایجاد کرد که بخشی از آن به خاطر واکسیناسیون و کاهش مرگ و میر و ابتلا به کرونا بود.

,

وی در پایان تاکید کرد: ورود طبقه ای از نیروهای جوان و فعال و بکارگیری آن ها تحرکی به وجود آورد که امید بکارگیری نرویهای جوان و توانمند را زنده کرد.

,

خبرنگار: شیخ ممو

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه