اخبار داغ

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد:

نقش دانشگاه و دانشجویان در تشکیل تمدن اسلامی انکارناپذیر است/ ۴۶بار تعرض به خط انتقال آب یزد

نقش دانشگاه و دانشجویان در تشکیل تمدن اسلامی انکارناپذیر است/ ۴۶بار تعرض به خط انتقال آب یزد
رحمتی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد گفت: نقش دانشگاه و دانشجویان در تشکیل تمدن اسلامی انکار ناپذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد طه رحمتی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، گفت: دوم آذرماه روز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، روزی است که حضرت امام (ره) همه جوانان را به آنچه جهاد علمی و مبارزه خستگی ناپذیر در سنگر علم و عمال نامیده بودند، فرا خواندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی بر لزوم تشکیل تمدن اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: نقش دانشگاه و دانشجویان در تشکیل تمدن اسلامی انکار ناپذیر است، زیرا تحول جامعه یکی از فاکتور های پیشرفت جامعه است و دانشگاه نهاد متولی این امر است.

,

وی افزود: دانشگاه به عنوان یکی از نهادهای اصلی متولی تربیت نیروی انسانی، انسان ساز و تولید کننده علوم مورد نیاز جامعه، نقش بسیار مهمی در اسلامی کردن جامعه و فرهنگ دارد.

,

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اگر دانشجویان بتوانند در دانشگاه، علم و ایمان را با یکدیگر همراه سازند، می توانند به عنوان یک قشر تحصیلکرده، فرآیند روشنگری اجتماعی را به دست گیرند؛ اما این امر طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نیازمند شناخت دوست و دشمن، جهت گیری به سمت تمدن اسلامی، داشتن امید و داشتن راهمکار عملی برای مسائل است.

,

وی ابراز داشت: طبق فرمایشات رهبر انقلاب تمرکز، ایجاد برنامه‌ فعالیت، پیدا کردن راهکار، ارائه‌ی راهکار و برنامه‌ریزی بر عهده‌ جریانهای حلقه‌های میانی است. این، نه بر عهده‌ رهبری است، نه بر عهده‌ دولت است، نه بر عهده‌ دستگاه‌های دیگر است؛ بلکه بر عهده‌ مجموعه‌هایی از خود ملّت است که خوشبختانه امروز ما این را کم هم نداریم. ما نخبه‌های فکری در زمینه‌های گوناگونِ مورد نیاز در میان جوانان، در میان مسئولین خودمان داریم. اینها میتوانند بنشینند برنامه‌ریزی کنند و هدایت کنند. تشکّلهای دانشجویی از این قبیلند.

,

رحمتی عنوان کرد: اهمیت بسیج دانشجویی و دیگر تشکل های دغدغه مند آنجا مشخص میگردد که مشاهده میکنیم، هرجا جهشی صورت گرفت و انقلاب و تحولی بر پا شد، ثمره خودجوشی، دغدغه مندی و آتش به اختیاری قشر دانشجو بوده است. در ابتدای انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی و تا الان فعالیت های مطالبه گرانه دانشجویان در قضایایی مانند آزادسازی نیشکر هفت تپه از مواردی بوده که دانشجویان خودجوش و مطالبه گر به میدان آمدند.

,

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اظهار کرد: مهمترین کارکرد بسیج دانشجویی در این 30 سال پرورش و کادرسازی نیروهای نخبه بود به طور مثال شهید احمدی روشن مصداق بارز بسیجی نخبه است.

,

وی افزود: بسیج دانشجویی همانگونه که در بلایایی نظیر سیل، زلزله و شیوع کرونا ثابت قدم و با عزم و اراده جدی در راستای حل هرچه سریعتر مشکلات قدم برداشته و برخواهد داشت، بیش از پیش و با اراده ای محکم تر برای حل معضلات تورم، عدم وجود عدالت و شفافیت صد درصدی ضمن همکاری با نظام جمهوری اسلامی با ارائه راهکار و همکاری در کنار مردم به مطالبه گری و احقاق حق عموم جامعه اسلامی خواهد پرداخت.

,

وی گفت: بسیج دانشجویی در سالی که گذشت در کنار پیگیری مباحث علمی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و مباحث تربیتی برای خودسازی نیروهای کارآمد و متخصص انقلابی در مباحث اجتماعی نیز پیشگام بوده و همراه با برگزاری اردوهای جهادی – سازندگی در مناطق محروم حاشیه شهر و آزادی چندین زندانی جرایم مالی غیر عمدو برگزاری کلاس های درسی در مناطق محروم، دوشادوش پرستاران و کادر درمان از روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در خط مقدم رویارویی با ویروس کرونا حاضر بوده است.

,

رحمتی بیان داشت: تهیه بسته های معیشتی برای آسیب دیدگان از کرونا، تهیه و توزیع لوازم التحریر، اطعام ویژه عید غدیر و مشارکت دانشجویان در واکسیناسیون در مقابل کرونا تنها بخشی از فعالیت های بسیج دانشجویی برای مقابله با شیوع کرونا آن هم در زمان تعطیلی دانشگاه ها است.

,

وی با اشاره به معضل کم آبی در یزد نیز عنوان کرد: همانگونه که مستحضرید با توجه به موقعیت جغرافیایی استان یزد همواره با کم آبی مواجه بوده است و روند عادی زندگی مردم یزد تحت تاثیر این کم آبی بوده و با توجه به اتفاقات اخیر مختل شده است.

,

این فعال دانشجویی ابراز داشت: با توجه به اصل 45 قانون اساسی انفال و ثروتهای عمومی نظیر معادن، دریاها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و سایر آبهای عمومی، در اختیار حکومت اسلامی است تا بر طبق مصالح عامه نسبت به آنها عمل نماید. همچنین قرارداد سال 1369 اجازه بهره مندی از 65 تا 98 ملیون مترمکعب آب زاینده رود را به استان یزد می دهد؛ اما اکنون و پس از سی و اندی سال تنها 50 تا 55 میلیون متر مکعب از این قرار داد محقق شده است.

,

رحمتی تاکید کرد: این میزان آب تنها 50 درصد از نیاز استان یزد را تامین و 50 درصد باقی مانده از قنات ها و آب های زیر زمینی تامین میشود. لازم به ذکر است که آب های زیرزمینی و قنات ها، دارای EC بالا هستند و عامل مسمومیت و بیماری همشهری های یزدی را فراهم می آورند.

,

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد با تقدیر از موضع گیری مسئولان و نمایندگان یزد در این خصوص گفت: علی رغم پیگیری این موضوع در مجلس توسط نمایندگان محترم استان هنوز پاسخ قطعی در خصوص این موضوع داده نشده است.

,

وی بیان داشت: همانگونه که می دانید تا کنون 46 بار به خط آب استان یزد تعرض شده که جدا از هدررفت بخش زیادی از آب شرب به بیت المال نیز ضرر وارد شده ولی هنوز با خاطیان برخورد موثری صورت نگرفته است. به همین جهت از دستگاه های اجرایی میخواهیم نسبت به برقراری امنیت در مسیر خط لوله آب همتی مضاعف داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه