اخبار داغ

سفیر ایران در ژنو :

جنایات رژیم صهیونیستی نباید عادی‌انگاری شود

جنایات رژیم صهیونیستی نباید عادی‌انگاری شود
سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد تصریح کرد که ارتکاب جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نقض های فاحش حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی نباید عادی‌انگاری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل بقایی هامانه این مطلب را در نشست سفرای کشورهای اسلامی با اعضای کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر  جهت بررسی جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین مطرح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این نشست، بقائی هامانه سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو، ضمن اشاره به جنایات رژیم اسرائیل در سرزمینهای اشغالی فلسطین اظهار داشت که  کمیسیون تحقیق دارای یک مسئولیت تاریخی برای جلوگیری از عادی شدن نقض سیستماتیک حقوق بشر و حقوق بشردوستانه توسط رژیم آپارتاید اسرائیل می باشد.
,
 
,
بقایی تاکید کرد که وظیفه همه ما روشن کردن حقیقت از روایت های دروغین است؛ روایتی که قربانیان این جنایات فجیع را با قاتلین آنها در یک  سطح قرار می دهد، از لحاظ انسانی تکان دهنده، از لحاظ حقوقی بی پایه و از لحاظ اخلاقی شرم آور است. بنابراین باید صدای عدالتخواهی را بلند کنیم و نگذاریم ارتکاب جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نقض های فاحش حقوق بشر جنبه عادی به خود گیرد.
,
 
,
لازم به ذکر است که در تابستان گذشته(  ۲۷ می ۲۰۲۱) با توجه به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سایر مناطق فلسطین به درخواست کشورهای اسلامی نشست ویژه شورای حقوق بشر برای توقف کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی برگزار شد، و قطعنامه ای علیه این رژیم به تصویب رسید. طبق آن کمیسیونی متشکل از سه تن از حقوقدانان بین المللی برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین تشکیل شد.
,
 
,
 در این نشست که به ریاست سفیر و نماینده دایم پاکستان در ژنو به عنوان هماهنگ کننده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شد علاوه بر سفیر ایران سفرای کشورهای ترکیه بنگلادش،  مالزی، مالدیو و فلسطین و نماینده مصر صحبت کردند و  ضمن تاکید بر اجرای وظایفی که نشست ویژه شورای حقوق بشر بر عهده اعضای کمیسیون تحقیق قرار داده است اظهار داشتند که باید رژیم اسراییل نسبت به نقض حقوق بنیادین بشر مسئول باشد و به فرهنگ بی مجازات ماندن این رژیم در قبال جنایاتش خاتمه داده شود.
,
 
,
کمیسیون تحقیق قرار است ماه ژوئن سال آینده گزارشی در این زمینه به شورای حقوق بشر ارایه دهد . خانم ناوی پیلای از آفریقای جنوبی، آقای میلون کوتاری از هند و آقای کریس سیدوتی از استرالیا اعضای این کمیسیون تحقیق هستند.
,
 
,
اعضای کمیسیون تحقیق ضمن برشمردن موانع موجود با توجه به حمایت سیاسی کشورهای غربی از این رژیم خواستار حمایت کشورهای اسلامی برای تدوین گزارش و انجام وظایفی شدند که قطعنامه نشست ویژه شورای حقوق بشر بر عهده آنها نهاده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه