اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه هرمزگان مطرح شد؛

زلزله فین تلنگری برای توجه به ساخت و سازهای ایمن است

زلزله فین تلنگری برای توجه به ساخت و سازهای ایمن است
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: زلزله ۶٫۴ و ۶٫۳ ریشتری در منطقه فین تلنگری به همه ما بود که به فکر ایمنی در ساخت و ساز بخصوص توجه به وضعیت منطقه فین و دیگر مناطق دارای بافت ضعیف و ناایمن داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز  حجت‌الاسلام‌ محمد عبادی‌زاده امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: زلزله در فین اگر چه بسیار شدید و مهیب بود اما لطف خدا شامل حال همه ما شد و این منطقه با حداقل خسارات این زلزله عظیم را طی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

وی با بیان این که بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله و جلوگیری از فراموشی آنان موضوع و مسأله بسیار مهمی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: زلزله بم ۶٫۶ ریشتر بود و هزاران نفر را به کام مرگ کشاند فقط دودهم ریشتر از زلزله هرمزگان بیشتر بود و لذا باید خدا را شکر کنیم که فاجعه‌ای در هرمزگان رخ نداد.

,

به گفته امام جمعه بندرعباس، زلزله فین تلنگری به همه برای توجه به ساخت و سازهای ایمن بود به طوری که وضعیت منطقه فین را در بازدیدی از مناطق زلزله زده بررسی کردم، بسیاری از منازل ایمن نبودند و ساخت و ساز در آنها اصولی صورت نگرفته بود و این بازسازی پس از زلزله‌، فرصتی برای ایمن سازی است.

,

عبادی‌زاده عنوان کرد: بخش فین ۶۰ سال است که در حوزه تقسیمات کشوری به عنوان بخش قرار داده شده اما محروم از بسیاری امکانات زیربنایی و زیرساختی است که باید توجه بیشتری به آن شود.

,

وی با اشاره به بروز برخی مشکلات و کمبودها در ساعات و روز اول امدادرسانی به مردم منطقه زلزله‌زده، گفت: باید سریع‌تر کار بازسازی مناطق زلزله‌زده شروع شود و مردم وارد خانه‌های نو و ایمن شوند.

,

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تقدیر از اقدام به موقع دولت در سفر معاون اول رییس جمهور و اقدامات صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر و بسیج و گروه‌های مردمی و … گفت: نباید بگذاریم این مردم با مشکلات فراموش شوند بلکه باید پیگیرانه مسائل منطقه دنبال شود.

,

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج، این نیروی برآمده از بطن مردم را شجره طیبه‌ای خواند که برکات زیادی برای کشورمان در برهه‌های مختلف داشته و در زمینه‌های مختلف خودکفایی نیز با موفقیت ظاهر شده است به طوری که فرهنگی غنی از خود به جای گذارده است.

,

عبادی‌زاده بیان داشت: حفظ و حراست از کیان انقلاب اسلامی به روحیه جهادی و بسیجی نیاز دارد و امروز نیز جوانان کشورمان با حضور در بسیج، جلوه‌های دیگری از اقتدار، عزت و تلاش برای اعتلای کشور را رقم می زنند.

,

خطیب جمعه بندر خمیر:
بسیج فهم درست اتحاد اراده اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته است
امام جمعه موقت شهرستان خمیر گفت : یکی از اتفاقات مهم در عصر ما که به دست بزرگ معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امامخمینی ره ، تشکیل بسیج مستضعفین است.

,
, بسیج فهم درست اتحاد اراده اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته است,
,

بسیج فهم درست اتحاد اراده اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته است
به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ حجت الاسلام و المسلمین سعید سالاری امام جمعه موقت شهرستان خمیر در نماز عبادی و سیاسی جمعه امروز اظهارکرد: یکی ازوظایف مردان و زنان در کانون گرم خانواده ایجاد و زمینه سازی بستر یاد خانه برای اهل خانه است تا خدای ناکرده غفلت های دنیوی باعث گمراهی نشود .

,
,

امام جمعه موقت بندر خمیر افزود : یکی از راه های یاد خدا آشنایی هر چند مختصر فرزندان با معارف الهی و اهل بیت است که زمینه ساز بلوغ دینی واجتماعی در خانواده ها می باشد .

,

حجت الاسلام سالاری ادامه داد : یکی از اتفاقات مهم در عصر ما که به دست بزرگ معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) ، تشکیل بسیج مستضعفین است.

,

وی اضافه کرد: هفته بسیج در واقع بزرگداشت جانفشانی ها است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته است.

,

خطیب جمعه خمیر تصریح کرد : گمان غلطی است اگر بسیج را حاصل جنگ تحمیلی یا انقلاب اسلامی بدانیم، بسیج فهم درست اتحاد اراده اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت‌های مسلمان رشد کرده است هوشمندی حضرت امام رحمت الله علیه وعدالت‌خواهی میلیون‌ها انسان با ایمان تنها تولد دوباره بسیج در اصل حاضر بود.

,

خطیب جمعه خمیر ابراز داشت : غیرت دینی و جوانمردی از ویژگیهای هر بسیجی است که نیروهای بسیجی نسبت به مسائل اخلاقی و دینیجامعه و ترویج احکام و معارف الهی حساسیت داشته باشند و اگر موضوعات در جامعه رخ داد که با احکام اسلامی و الهی مطابق نبوددر برابر آن عکس‌العمل نشان دهند.

,

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد : فضاهای ورزشی برای ورزشکاران باید به گونه ای باشد که خدای ناکرده شهر دچار آسیب هانشود.

,

خطیب نماز جمعه حاجی آباد:
بسیج بهترین مدافع اسلام و انقلاب است
امام جمعه حاجی آباد با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج بهترین مدافع اسلام و انقلاب است و بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کار آمد درونی است.

,
, بسیج بهترین مدافع اسلام و انقلاب است,
,

بسیج بهترین مدافع اسلام و انقلاب است
به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛حجت الاسلام ابرهیم شریفی، امام جمعه حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به زلزله چند روز پیش استان ضمن ابراز همدردی با مردم مناطق زلزله زده اظهار کرد: امیدوارم با همت مسئولین و بسیج و گروه‌های جهادی همیشه در میدان بتوانیم تا قبل از فرا رسیدن زمستان مناطق زلزله زده بازسازی شود.

,
,

امام جمعه حاجی آباد با اشاره به عملکرد چشمگیر دولت در سه ماه اخیر افزود: دولت سیزدهم در همین سه ماه نشان داده است، دولت در میدان است و از روحیه و مدیریت جهادی برخوردار است، شخص آیت الله رئیسی و وزرای کابینه بدون وقفه از روز اول در میان مردم و در صحنه حاضر بوده اند.
حجت الاسلام شریفی ادامه داد: از دیدارهای صمیمی با مردم تا سفرهای استانی تا حضور فوری در صحنه‌های حادثه مانند زلزله اندیکا در خوزستان و لافت در هرمزگان ابعاد دیگر این روحیه پاسخگویی به مردم، ساده‌زیستی و روحیه همگرایی با دیگر قوا و دستگاه‌ها است که بخوبی مشاهده می‌شود.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات مردم گرانی است که از دولت محترم انتظار می رود هرچه سریعتر نسبت به این موضوع تدابیر قابل تامل اتخاذ کنند تا مشکلات مردم کم شود.
حجت الاسلام شریفی تصریح کرد:دشمن از وجود دولت،مجلس و قوه قضائیه انقلابی و انسجام همدلی ایشان برای رفع مشکلات مردم سخت بیمناک است، لذا با فشار اقتصادی و روانی می خواهد ملت ایران را به ستوه بیاورد.
امام جمعه حاجی آباد اضافه کرد: بسیج بهترین مدافع اسلام و انقلاب است و بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کار آمد درونی است.
خطیب نماز جمعه حاجی آباد در ادامه خاطرنشان کرد: اگر حضور بسیج در دفاع مقدس نبود امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود تا بسیج هست نظام اسلامی از سود دشمنان هیچ گزندی نمی بیند.

,
,
,
,
,
,

امام جمعه رودان مطرح کرد:
استفاده از توانایی نخبگان برای توسعه کشور امری ضروری است/ بسیجیان مخلص و پای کار در میدان عمل هستند
امام جمعه رودان گفت: یکی از راه های برطرف کردن مشکلات استفاده از نخبه هاست و ناامید کردن جوانان از جمهوری اسلامی خیانتی بزرگ محسوب می شود.

,
, استفاده از توانایی نخبگان برای توسعه کشور امری ضروری است/ بسیجیان مخلص و پای کار در میدان عمل هستند,
,

استفاده از توانایی نخبگان برای توسعه کشور امری ضروری است/ بسیجیان مخلص و پای کار در میدان عمل هستند
به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ حجت الاسلام مهدی دری، امام جمعه شهرستان رودان در خطبه های نماز جمعه رودان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان اظهار کرد: بنا بر فرموده رهبر انقلاب یکی از راههای برطرف کردن مشکلات استفاده از نخبه ها است و این امر باید در شهرستان رودان هم محقق شود.

,
,

امام جمعه رودان افزود: به حمد الله الان در بسیاری از علوم در دنیا حرف های فراوانی را برای گفتن داریم نمونه بارز آن موضوع کرونا و دستاوردهای نظامی است و استفاده از فکر و توانایی نخبگان برای رشد و توسعه کشور یک امر ضروری است.

,

حجت الاسلام دری با اشاره به فرموده رهبر انقلاب در ایجاد یاس و ناامیدی که برخی در دل مردم با قیاس عملکرد دولت مردمی با دولت های قبل ایجاد میکنند ادامه داد: نا امیدکردن جوانان از جمهوری اسلامی بنا به گفته رهبر فرزانه انقلاب یک خیانت بزرگ به کشور است.

,

وی با اشاره برخی دغدغه ها مردمی از گرانی ها در کشور اضافه کرد: برخی ها بدنبال ایجاد ناامیدی در جامعه اند، متوجه باشیم که دولت جدید بدنبال تغییر صحیح و اصولی در کشور و در بین مسئولان است، باید صبور بود تا دولت انقلابی به درایت به کارش ادامه دهد که این نوع گفتمان جز تخریب کردن و ایجاد کردن یاس حاصلی ندارد و همه باید کمک دهند تا کشور به رشد و شکوفایی برسد.

,

حجت الاسلام دری با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج بیان کرد: نیروی های بسیج افراد مخلص و پای کار در میدان عمل هستند، کار آنها ارزش های فراوانی دارد چراکه خالصانه به نظام و انقلاب خدمت می‌کند.

,

وی تصریح کرد: هرجا را که بنگریم بسیجیان حضور دارند و هرجا مشکلی بوجود آمد از زلزله تا سیل و کرونا بسیجیان را در وسط میدان دیدیم.

,

امام جمعه رودان با اشاره به زلزله هفته گذشته در استان گفت: قطعا لطف خداوند متعال و اهل البیت بود که این زلزله مهیب خسارت جانی متعددی را در بر نداشت.

,

وی از حضور به موقع استاندار هرمزگان و معاون اول رئیس جمهور در جمع زلزله زدگان قدر دانی کرد و گفت: حضور مسوول در بین مردم باعث کاهش آمال و مسایب مردم آسیب دیده خواهد شد.

,

حجت الاسلام دری از مردم و گروه های جهادی شهرستان خواست تا با اجماع کمک ها کار نیک و ماندگاری را برای زلزله زدگان عزیز در بخش فین انجام دهند.

,

انتهای پیام/

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه