اخبار داغ

وزیر صمت خبر داد؛

تخصیص ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی استان زنجان

تخصیص ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی استان زنجان
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ۲۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی استان زنجان تخصیص داده شد که می‌تواند در اشتغال و صنعت استان موثر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سیدرضا فاطمی‌امین شامگاه پنج‌شنبه شب در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: مباحث مربوط به صنعت، معدن و تجارت استان زنجان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد که در مصوبات سفر دولت به زنجان آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: از جمله این تصمیمات، تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و تکمیل 20 طرح نیمه‌تمام صنعتی که بیش از 5 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل این طرح‌ها تخصیص داده شد که می‌تواند در اشتغال و صنعت استان موثر باشد.

,

فاطمی‌امین با اشاره به بازدید رئیس‌جمهوری از محل دپوی پسماند روی و دستور ویژه برای تعیین تکلیف آن افزود: این موضوع را در اسرع وقت که دغدغه مردم زنجان است و آلودگی محیط زیستی دارد، پیگیری خواهیم کرد.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید خود از شرکت ایران‌ترانسفو گفت: خوشبختانه این شرکت که یک افتخار ملی و سطح آن بین‌المللی است، رونق خیلی خوبی دارد.

,

وی با اشاره به بازدید سال 1398 آیت‌الله رئیسی از ایران‌ترانسفو در کسوت ریاست قوه قضائیه اظهار داشت: کارخانه‌ای که اموالش آن زمان در حال واگذاری بود، امروز به عنوان یک افتخار ملی و خیلی فعال بود.

,

فاطمی‌امین خاطرنشان کرد: خواستار توسعه صادرات توسط ایران‌ترانسفو شدیم که امیدواریم بتوانند این کار را با قوت و قدرت بالا انجام دهند.

,

فاطمی‌امین با اشاره به دیدار خود با مدیران واحدهای تجاری، صنعتی و صنفی ابراز کرد: صاحبان این واحدها نکاتی را مطرح می‌کردند که یکی از آن‌ها در مورد بازگشت 15 درصد حقوق دولتی معادن بود که نکته بسیار مهمی است.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طبق قانون معادن باید 15 درصد از حقوق دولتی که از معادن دریافت می‌شود، دوباره به همان محل برگردد و در آن منطقه و روستاهای آن هزینه شود، گفت: در این مورد با رئیس سازمان برنامه و بودجه، هماهنگی شد که در بودجه سال آینده باید این را جدا کنیم که حتما این حقوق به محل مربوطه بازگردد.

,

وی اظهار داشت: مشکلات دیگری در مورد تامین ماشین‌آلات معادن، تامین مواد اولیه و همچنین در حوزه اکتشاف معادن با محیط زیست داشتند که پیگیری و حل می‌کنیم.

,

فاطمی‌امین با بیان اینکه 4 حوزه صنعتی و معدنی در استان زنجان برجسته است، خاطرنشان کرد: صنعت برق، نساجی، سلولزی و معدن، قابلیت‌ها و شایسگتی‌های محوری استان زنجان هستند که باید بر روی آن‌ها متمرکز شویم.

,

وی افزود: 4 حوزه مذکور، حوزه‌هایی هستند که می‌توانند نقش مهمی در توسعه صادرات و اقتصاد ملی ایفا کنند.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام تلاش ما در وزارتخانه این است که محیط و شرایط را برای کسب و کار فراهم کنیم و استان زنجان در این زمینه می‌تواند جزء استان‌های ردیف دوم باشد.

,

وی افزود: استان زنجان قابلیت‌های بسیار ارزشمندی دارد که امیدواریم با کمک همه مردم، سرمایه‌گذاران و مدیران منطقه‌ای، محلی و ملی بتوانیم تا سال 1404 آینده درخشانی در بخش صنعت، معدن و تجارت این استان شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه