اخبار داغ

مدیرعامل شرکت تعاونی خرقانی مطرح کرد؛

بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل شرکت‌های تعاونی برای تحقق شعار سال/ با برنامه‌ریزی و موقعیت‌شناسی مشکلات را مرتفع کردیم

بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل شرکت‌های تعاونی برای تحقق شعار سال/ با برنامه‌ریزی و موقعیت‌شناسی مشکلات را مرتفع کردیم
مهدی جعفری گفت: تعاونی‌ها یاری گر دولت‌ها برای تحقق شعار سال و همچنین ایجاد فرصت اشتغال در روستاها هستند و از همه مهمتر با افزایش بهره‌وری در جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان و کاهش اختلاف طبقاتی نقش موثری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ یکی از کارکردهای بخش تعاون علاوه بر توسعه عدالت اجتماعی، مشارکت‌دهی همه اقشار جامعه در فعالیت های اقتصادی و تولیدی است و ایجاد اشتغال پایدار، توزیع عادلانه ثروت، تجمیع سرمایه های خرد با کم ترین سرمایه اولیه از مزیت های بی بدیل این نوع فعالیت اقتصادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شرکت تعاونی های روستایی دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی هستند و می توانند یاری گر دولت ها برای تحقق شعار سال و همچنین ایجاد فرصت اشتغال در روستاها باشند و از همه مهمتر با افزایش بهره وری در جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان و کاهش اختلاف طبقاتی نقش داشته باشند.

,

امروزه بخش قابل توجهی از اشتغال و تولید ناخالص ملی در کشورهای مختلف متعلق به بخش تعاونی است.       

,

نکته دیگری که کارشناسان به آن اشاره می کنند این است که هدف تعاونی‌ها بر خلاف سایر بنگاه‌های تجاری دستیابی به منفعت و ثروت نیست بلکه در تعاونی‌های موفق علاوه بر بهبود وضعیت زندگی و تأمین نیاز اعضا، اهداف اجتماعی همچون عدالت، مسئولیت پذیری و همکاری گروهی نیز دنبال می‌شود.

,

بدین منظور به سراغ مدیرعامل جوان شرکت تعاونی تولید شیخ ابوالحسن خرقانی رفتیم که به گواه اکثر اعضای این شرکت در مدت زمان حضور وی تحولات خوبی در حوزه حمایت از تولیدات کشاورزی، دامداری، آبزیان و ارائه خدمات مناسب به قشر روستایی منطقه بوجود آمده است.

,

مهدی جعفری مدیرعامل  این واحد تولیدی با اشاره به ضرردهی و تراز منفی ۷۳ میلیون تومان شرکت تعاونی تولید قلعه نوخرقان در هنگام تحویل و همچنین بدهکاری معوقات بانکی ۱۸۷ میلیون تومانی اظهار کرد: چون مطمئن بودم با توکل به خدا و برنامه ریزی مناسب می توان به هر موفقیتی دست یافت با دست پر به میدان آمدم و به لطف الهی و حمایت هیات مدیره محترم توانستیم در مدت کوتاهی شرکت را از فاز ضرردهی به فاز سود دهی برسانیم.

,

وی تعداد پرسنل را در ابتدای امر یک‌نفر و تجهیزات شرکت را نیز صرفا یک دستگاه تراکتور خراب عنوان کرد وافزود: اولین اقدامی که برای درآمدزایی و جبران بدهی ها انجام دادیم اجاره زمین کشاورزی در منطقه گورخان و کاشت ۲۰ هکتار ذرت علوفه ای و مقداری جو بصورت مشارکتی بود که در همان سال حدود ۹۶ میلیون تومان سود خالص را عاید شرکت کرد.

,

جعفری افزود: آن اقدام موفقیت آمیز باعث شد سال دوم را با عزمی جدی تر شروع کنیم و با تعمیر و راه اندازی استخر مخروبه پرورش ماهی قزل آلا شروع به پرورش ماهی کردیم که به تولید سالانه ۱۰ تن ماهی منجر شد.

,

وی با اشاره به نبود باسکول در شرکت برای خرید تضمینی گندم از کشاورز، تاسیس باسکول ۵۰ تنی شرکت تعاونی تولید را نیز طرحی کاربردی و مناسب برای شرکت و مردم دانست که فواید زیادی را به دنبال دارد.

,

مهدی جعفری تصریح کرد: با فروش مزایده ای تراکتور فرسوده و معیوب شرکت و از محل سود دهی طرح ها موفق شدیم طی سه سال دو دستگاه تراکتور صفر کیلومتر خریداری کرده و در کنار آن یک دستگاه لِوِرِل سنگین برای تسطیح زمین های کشاورزی منطقه، یک دستگاه چاپر ذرت تراش و یک دستگاه دیسک چرخ دار سنگین نیز خریداری کردیم که هم اکنون در حال خدمات دهی به کشاورزان هستند.

,

مدیرعامل موفق این شرکت با ضروری دانستن موقعیت شناسی و نیازسنجی صحیح، این امر را عامل پایه ریزی طرح های کاربردی مبتنی بر مطالبات جامعه هدف دانست و استفاده از نظرات کارشناسی را نیز عاملی در جهت رشد و توسعه مجموعه تحت مدیریت خود عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر اعتماد عمومی مناسبی به این شرکت ایجاد شده است و ما سالانه ۱۵ تا ۲۰ هکتار ذرت برای اعضا بصورت نیابتی کشت می کنیم و بسیاری از کشاورزان منطقه نیز متقاضی عضویت یا استفاده از خدمات نیابتی ما هستند.

,

وی همچنین از تاسیس فروشگاه شرکت تعاونی شامل انواع بذر، سم، مواد ریزمغذی و ادوات کشاورزی مختلف و فروش اقساطی برخی ادوات به اعضا خبر داد و استقبال کشاورزان و دامداران را ازین طرح خوب توصیف کرد.

,

جعفری سرمازدگی و نبود برخی امکانات زیرساختی در روستاها را عاملی برای روی گردانی مردم از فعالیت های کشاورزی و دامداری دانست و گفت: امسال با پشتوانه ای که در زمینه برداشت سریع و خرید ذرت علوفه ای ایجاد کردیم کشت ذرت در منطقه سه برابر شده و از میزان ۱۸ تا ۲۰ هکتاری که در سال‌های قبل کشت می شد، به سطح زیر کشت حدود ۷۴ هکتار در سال جاری رسیده و تداوم این مساله را منوط به حمایت بیشتر دولت از بخش کشاورزی دانست.

,

وی تصریح کرد: بر اساس نیازسنجی صحیح شرکت در زمینه کشت ذرت علوفه ای و خرید ادوات به جرات می توان گفت اکنون در منطقه تحت پوشش ما چیزی بنام سرمازدگی ذرت نداریم.

,

جعفری اظهار کرد: امسال با خرید نزدیک به ۳هزار تن ذرت علوفه ای کشاورزان و فروش آن به دامداران منطقه مبلغی در حدود ۹۰ میلیون تومان علاوه بر درآمد حاصل از کشت نیابتی عاید شرکت شده که این امر نشان از نیاز متقابل دامداران و کشاورزان منطقه به یکدیگر دارد و مستلزم برنامه ریزی های دقیق تر است.

,

مهدی جعفری یکی دیگر از برنامه های خدماتی شرکت را صدور پروانه بهره برداری کشاورزی، دامداری و گلخانه داری عنوان کرد و گفت: از سال گذشته صدور پروانه را برای کشاورزان و دامداران منطقه برعهده گرفتیم و این امر باعث کاهش رفت و آمدهای اداری به مرکز شهرستان، کاهش هزینه های کارشناسی و معطلی مردم منطقه و به تبع آن ایجاد رضایتمندی شده  و در کنار آن کارگزاری بیمه روستاییان و عشایر را نیز انجام می دهیم که تا الان حدود ا هزار و80 نفر بیمه شده زن و مرد داریم.

,

وی توجه و نظارت ویژه به مشکلات بی شمار دامداران جهت تامین نهاده های دامی را خواستار شد و اعلام کرد: شفافیت عملکرد شرکت تعاونی باعث شده ، اخیرا تقاضاهای متعدد مردمی در خصوص توزیع نهاده های دامی یارانه ای توسط شرکت انجام گیرد که علیرغم پیگیری در این زمینه توفیقی حاصل نشده و همینجا اعلام می کنم که آمادگی جهت توزیع صحیح و عادلانه نهاده های دامی توام با جلب رضایت دامداران در زمینه مدیریت توزیع توسط شرکت تعاونی وجود دارد.

,

جعفری رشد تراز مالی شرکت از حالت منفی ۷۳ میلیون تومان به مثبت ۳۰ میلیون تومان را حاصل همدلی و تلاش همه اعضا دانست و اذعان کرد: در حال حاضر شرکت با ۶ نفر پرسنل و ماهیانه ۲۴ میلیون و پانصدهزارتومان حقوق همچنان در حال حرکت به جلو است که نشان از اتکال به خداوند متعال و صرف صحیح فعل خواستن و دوری از ناامیدی هاست که این روزها با خلاء آن در اکثر عرصه ها روبرو هستیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه