اخبار داغ

سرپرست معاونت کارآفرینی وزارت کار اعلام کرد؛

ایجاد ۱.۸ میلیون شغل تا پایان ۱۴۰۱/ دستور رئیس‌جمهور برای برگزاری ماهانه جلسات شورای‌ اشتغال‌

ایجاد ۱.۸ میلیون شغل تا پایان ۱۴۰۱/ دستور رئیس‌جمهور برای برگزاری ماهانه جلسات شورای‌ اشتغال‌
سرپرست معاونت کارآفرینی وزارت کار با بیان اینکه برنامه وزارت کار ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان سال آینده است، گفت: در این زمینه تاکنون ۱۷ توافقنامه با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف امضا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود کریمی بیرانوند، در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور  دارید؟ بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی حوزه اشتغال این است که به این مسأله به دید نقطه‌ای نگاه می‌شود، مثلا تسهیلاتی به یک نفر بدهیم و این نگاه نقطه‌ای است، در حالی که اشتغال یک فرایند اجتماعی است که باید جانب عرضه و تقاضا تحلیل شود که نیاز بازار چیست و عرضه نیروی کار چقدر است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: در کنار این مرحله، کشف استعدادها، تسهیلات، نظارت بر تسهیلات اشتغالزایی هم باید مدنظر باشد.
,
 
,
کریمی بیرانوند اظهار کرد: اولین رویکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت اشتغال این است که نگاه تسهیلات‌محور به مسأله اشتغال عوض شود، در این راستا دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور با ریاست رئیس جمهور و دبیری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد. 
, کریمی بیرانوند ,
 
,
سرپرست معاونت کارآفرینی وزارت کار گفت: نکته دیگر این است که برای ایجاد اشتغال همه دستگاه‌ها نقش دارند، وزارت اقتصاد، وزارت تعاون در بخش مهارت‌آموزی، وزارت علوم، وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن در این مسأله نقش دارند. حتی بخش خصوصی، عمومی، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و خیریه‌ها و حتی گروه‌های جهادی همه در ایجاد زمینه برای اشتغال نقش دارند، از این مجموعه یکی تسهیلات می‌دهد و دیگری زمینه اشتغال فراهم می‌کند.
,
 
,
به گفته کریمی بیرانوند فلسفه تشکیل دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور هماهنگی و تسهیل برای حل مشکل بیکاری و هماهنگی با وزیران مرتبط با اقتصاد در کشور است و باید مسأله تقاضا و عرضه نیروی کار در بازار مورد توجه قرار گیرد و مدیریت و فرماندهی شود، در آن صورت است که مشکل بیکاری حل می‌شود. 
,
 
,
وی افزود: همچنین رابطه بین صنعت و دانشگاه و تعریف طرح‌های تجاری در دانشگاه‌ها می‌تواند به مسأله ایجاد اشتغال کمک کند.
,
 
,
سرپرست معاونت کارآفرینی وزارت کار همچنین گفت:‌ اولین مصوبه شورای عالی اشتغال این است که باید تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شود. 
,
 
,
وی بیان کرد: در حالی که شورای عالی اشتغال هر ۶ ماه یکبار تشکیل جلسه می‌داد، اما به دلیل اهمیت مسأله اشتغال، رئیس جمهور دستور داده است که هر یک ماه یکبار این جلسات برگزار شود و جلسه دوم شورای عالی اشتغال دو هفته آینده خواهد بود، در این جلسه مصوبات جلسه قبلی پیگیری می‌شود.
,
 
,
به گفته کریمی بیرانوند در راستای مصوبات شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم تاکنون ۱۷ تفاهمنامه با دستگاه‌های مختلف امضا شده است که سهم هر دستگاه از ایجاد اشتغال و برش استانی آن مشخص می‌شود؛ در همه این توافق‌نامه‌ها یک طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طرف دیگر دستگاه مربوطه است. 
,
 
,
وی در مورد مشاغل خرد و خانگی گفت: دبیرخانه مشاغل خانگی کشور در معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی قرار دارد، همان گونه که شورای عالی اشتغال هم در وزارت کار وجود دارد، در این دبیرخانه تمرکز بر مشاغل خانگی است و ایجاد مشاغل خانوادگی هم موجب پایداری و هم سودآوری بیشتر در اشتغال می‌شود. 
,
 
,
کریمی بیرانوند‌ گفت: قرار شده است از بودجه اشتغال دستگاه‌های دولتی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد اعتبار هر دستگاه در حوزه کمک به ایجاد مشاغل خانگی استفاده شود.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: فارس
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه