اخبار داغ

علیرضابیگی در گفت‌وگو با دانا:

کرسنت یک معامله جنایت بار است که باید ابعاد آن روشن شود/ به تخلفات زنگنه در موضوع بنزین هم رسیدگی شود

کرسنت یک معامله جنایت بار است که باید ابعاد آن روشن شود/ به تخلفات زنگنه در موضوع بنزین هم رسیدگی شود
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت روشن شدن ابعاد مختلف جنایت کرسنت گفت: خوب است روشن شود که چه اقداماتی در قرارداد کرسنت رخ داد و چه کسانی دست به دست هم دادند تا این توافق علیه ملت ایران امضا بسته شود.
[

«احمد علیرضابیگی»، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه قرارداد کرسنت موضوعی است که در آن ثروت ملت به تاراج رفت گفت: باید بررسی شود که در این معامله چه کسی یا کسانی به اموال ملت دست اندازی کردند تا بساط محاکمه آنها فراهم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به سنگ اندازی های بیژن زنگنه در دوران مسئولیت خود در وزارت نفت در مسیر تامین منافع ملت ادامه داد: تصمیم مهم و استراتژیکی که جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرد تا به واسطه آن انتقال گاز از پاکستان به چین و هند انجام شود اما زنگنه مانع این امر شد عنوان کرد: براساس توافق صورت گرفته مقرر شده بود که ایران تامین کننده گاز دو قدرت اقتصادی بزرگ آسیا شود و به ازای انتقال گاز از پاکستان تخفیفی به این کشور داده شود، پاکستان با وجود فشارها و مخالفت های آمریکا با این طرح موافقت کرد اما زنگنه مانع آن شد به این بهانه که نباید به پاکستان تخفیف داده شود.

,

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه زنگنه در مصاحبه های مختلف ادعا کرد که حاضر نیست به بهانه تخفیف دادن به پاکستان از منافع ملت هزینه کند تصریح کرد: سنگ اندازی زنگنه باعث شد که این قرارداد به طور کلی منتفی شده و ترکمنستان جایگزین ایران شود و به این بهانه موقعیت ژئوپولتیک ایران در منطقه تضعیف شد.

,

علیرضابیگی با اشاره به اینکه این اقدام زنگنه تنها بخشی از اقدامات وی در جهت تضییع منافع ملت بود ادامه داد: زنگنه در حالی تخفیف به پاکستان برای انتقال لوله گاز و دستیابی به امکان تامین گاز چین و هند را دست اندازی در منافع ملت می دانست که در قرارداد کرسنت ثروت ملت را به تاراج گذاشت و به دلیل مسئولیتی که وی و نزدیکان دولت روحانی داشتند هیچ گاه اجازه داده نشد که محل فساد در این قرارداد اعلام شود تا در محاکم بین المللی نسبت به آن دادخواهی صورت گیرد.

,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به ضرورت روشن شدن ابعاد مختلف جنایت کرسنت عنوان کرد: خوب است روشن شود که چه اقداماتی در قرارداد کرسنت رخ داد و چه کسانی دست به دست هم دادند تا این توافق علیه ملت ایران امضا بسته شود.

,

وی با اشاره به اینکه همه ادعاها و افشاگری ها علیه کرسنت باید در یک محکمه مورد رسیدگی قرار گیرد تاکید کرد: بهترین جایگاهی که می تواند به این پرونده رسیدگی کند دستگاه قضایی است که خوشبختانه به این مسئله ورود کرده است و نمایندگان مجلس هم خواستار رسیدگی بدون اغماض به آن هستند.

,

علیرضابیگی با اشاره به اینکه زنگنه در موضوع بنزین و حوادث آبان ماه سال 96 هم مقصر است ادامه داد: دستگاه قضایی باید مسببان حوادث آبان را محاکمه کرده و نتیجه آن را به مردم اعلام کند و نباید برای رسیدگی به جرم عاملان این حوادث دادگاه های غیرعلنی برگزار کند بلکه باید به طور علنی مسببان این جنایت را معرفی کند که وزیر نفت و وزیر کشور وقت چه نقشی در این حوادث داشتند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه