اخبار داغ

در نشست ستاد کرونای کهگیلویه‌وبویراحمد مطرح شد؛

۶۸درصد دانش‌آموزان کهگیلویه‌و‌بویراحمد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند/ دنا پیشتاز در واکسیناسیون کووید۱۹

۶۸درصد دانش‌آموزان کهگیلویه‌و‌بویراحمد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند/ دنا پیشتاز در واکسیناسیون کووید۱۹
در نشست ستاد استانی کرونا در کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه شهرستان دنا پیشتاز واکسیناسیون کووید ۱۹ است از تزریق دُز دوم واکسن به ۶۸درصد دانش‌آموزان خبر داده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس نشست ستاد استانی کرونا با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

پرویز یزدانپناه در این نشست به آمار مبتلایان به کرونا در استان اشاره داشت و گفت: کل مراجعات سرپایی و به بیمارستان ها و مراکز بهداشت درمانی ۴۶۴ هزار است و کل افراد بستری شده در بیمارستان ۲۸۳ هزار و ۶۲ نفر است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کل افراد ترخیض شده کرونایی را ۲۸۱ هزار و ۷۸ نفر اعلام کرد و گفت: کل بستری موجود ۱۸۴ نفر و و بستری موجود با تست مثبت ۷۲ نفر است.

وی بستری در بخش های ویژه را ۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد افراد بهبود یافته ۸۱ هزار و ۱ نفر است.

,
,
,

یزدانپناه با بیان اینکه روند مرگ و میر کاهش یافته است، گفت: پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۲ سال، ۸۴ درصد است و در نوبت دوم بالای ۶۰ درصد واکسن تزریق کرده اند.

این مسئول به تزریق ۹۴ درصدی افراد بالای ۱۲ سال در دنا اشاره داشت و افزود: مسئله تجمعات و عروسی ها از کنترل خارج می شود و نگران کننده است از طرفی عادی انگاری، کاهش محدودیت ها، مشاهده می شود.

وی به مشکلات در حوزه هزینه و درمان اشاره داشت و افزود: منابع لازم برای خرید کیت کرونا بررسی شود.

,
,
,
,
,

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست به ۲۸۴۸ بازدید از صنوف خبر داد و گفت:  ۱۴۹ صنف  به مراجع قضایی معرفی و ۳۲ صنف پلمپ شدند.

,

بانشی به برگزاری مسابقه در ورزشگاه آزادی ۱۰۰ هزار نفری با جمعیت ۵ هزار نفر اشاره داشت و افزود : در برگزاری مسابقات درنظرگرفتن فاصله گذاری اجتماعی و همچنین پرتکل ها مد نظر است.

وی واکسیناسیون در گروه دانش آموزان در کشور را در مرحله اول ۶۰ درصد و مرحله دوم را ۴۰ درصد دانست و افزود: در استان واکسیناسیون مرحله اول ۸۶ و مرحله دوم ۶۶ است.

,
,
,

مدیر کل آموزش و پرورش  استان به واکسیناسیون فرهنگیان در دوز اول ۹۸ و سه دهم درصد و در دز دوم به ۹۰ درصد رسیده اشاره داشت و، گفت: ۹۱ درصد دانش آموزان دز  اول و حدود ۶۸ درصد دز دوم را دریافت کردند.

,

هادی زارع پور افزود: حضور در کلاس ها در دوره ابتدایی و متوسطه به صورت نوبت بندی و حضوری است.

,

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در این نشست به پایلوت گردشگری استان اشاره داشت و گفت: ظرفیت های گردشگری استان باید معرفی شود اما شیوع کرونا سبب شد تا آژانس های معتبر، عکاسان،  در این مناطق دعوت نشوند و این ظرفیت مغفول بماند.

,

صفایی به ضرورت معرفی ظرفیت های گردشگری استان اشاره داشت و گفت: ۱۵ ناظر در قالب سه اکیپ بر اماکن گردشگری جهت رعایت بر پرتکل های بهداشتی نظارت می کنند.

,

استاندار در این نشست به وضعیت مطلوب کرونا در استان اشاره داشت و گفت: آمار کرونا در برخی شهرها تغییری ایجاد شده است یعنی باشت از آبی به زرد تبدیل شده و نگران کننده است.

,

احمدزاده به آمار مرگ و میر سه نفری کرونا در استان در هفته های گذشته اشاره داشت و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فوتی مشاهده نشد این موضوع خبر خوبی است.

وی به وضعیت پایدار در برخی استان ها و اینکه سیر نزولی در استان ما مشاهده می شود، ادامه داد: استان ما از نظر خطرات در سطح بالا نیست و این موضوع به معنای کاهش پروتکل ها نیست.

وی به پایین بودن واکسیناسیون به نسبت استان های همجوار مانند فارس اشاره کرد و افزود: اولویت در واکسیناسیون مرگ و میر کمتر شود در همه دنیا ابتلا اجتناب ناپذیر است در این راستا روسیه، آمریکا و اروپا شاهد افزایش ابتلا هستند این موضوع نشان دهنده این است که واکسیناسیون در کاهش ابتلا نقش اثرگذاری ندارد بلکه در کاهش مرگ و میرها مفید است.

احمدزاده جدی گرفتن طرح شهید سلیمانی  در مبارزه با کرونا را ضروری دانست و گفت: میدان اصلی کار بسیج در کشور مبارزه با کرونا است و یکی از میادینی که کشته های آن شهید محسوب می شود کادر درمان است.

وی به خطراتی که متوجه گروههای بسیجی و نظامی در اثر کرونا متوجه می شوند اشاره داشت و افزود: سپاه استان طرح شهید سلیمانی را با جدیت بیشتری دنبال می کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشکر‌ از تلاش های سپاه و بسیج و همچنین مردم در کاهش آمار مرگ و میرها کرونایی گفت،:  دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه نارنجی و شکننده است و مردم دو شهرستان باید رعایت وضعیت را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه وضعیت سبز در کشور راه اندازی می شود، افزود: آموزش و پرورش در حوزه آموزش جدی گرفته شود و به این دلیل که مدارس ابتدایی و متوسطه در آذرماه بازگشایی شود این جدیت ادامه داشته باشد.

علی ترین مقام اجرایی استان به اجرای و راه اندازی طرح خانه به خانه برای اجرا و تزریق  واکسیناسیون توسط دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری نیروی‌های بسیج و سپاه اشاره داشت و افزود: اگر طرح خانه به خانه اجرا شود امید می رود آمار مرگ و میرها به صفر برسد و مرگ و میر نداشته باشیم

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

استاندار به ضرورت پوشش دهی وسیع اینترنت در نقاط مختلف استان اشاره داشت و افزود: مدیر کل  آموزش و پرورش آماری از تعداد دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده اند و دلایل آن را ارایه دهد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه