اخبار داغ

مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی برای احداث بیش از ۲۰۰۰ مسکن مددجویی در چهارمحال‌و‌بختیاری

برنامه‌ریزی برای احداث بیش از ۲۰۰۰ مسکن مددجویی در چهارمحال‌و‌بختیاری
هوشنگ فولادی گفت: در سال جاری احداث حدود ۲ هزار و ۴۰۰ مسکن مددجویی در سطح روستاها در چهارمحال‌و‌بختیاری در دستور کار قرار دارد که جهت ساخت آن تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد منعقد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هوشنگ فولادی مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: عمده کارهای بسیج سازندگی در مناطق محروم و روستاها است. 
وی افزود: اقداماتی طی دو سال گذشته در مناطق عشایری و روستایی چهارمحال و بختیاری از سوی بسیج سازندگی این استان انجام گرفته است که ازجمله آن می‌توان به اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم اشاره کرد.
مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) ادامه داد: اردوهای جهادی که 25 هزار و 400 نفر روز بودند به صورت یک روزه، سه روزه، هفت روزه و ده روزه انجام شد. 
فولادی عنوان کرد: اعزام 21 هزار نفر_روز گروه‌های جهادی تخصصی شامل پزشکی، دندان پزشکی، کشاورزی، دامپزشکی، حقوقدانان و دیگر اقشار به مناطق محروم نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین 2 هزار و 866 پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی از قبیل ساخت و ترمیم خانه محرومان، تعمیر مساکن تخریبی ناشی از سیل، احداث خانه‌های عالم، دارالقرآن، ساخت مدرسه، بازسازی مسجد، غسالخانه، آبرسانی کشاورزی و روستایی، جاده سازی و... از سوی بسیج سازندگی در مناطق محروم و روستاهای چهارمحال و بختیاری صورت گرفت. 
مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) اضافه کرد: ایجاد 231 مورد میز خدمت با کمک بسیج ادارات، ایجاد 83 کارگاه در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی، تولیدی و صنایع تبدیلی و تشکیل و راه‌اندازی 550 صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال‌زای روستایی و مردم محور که از این تعداد صندوق 527 تعاونی تشکیل شده است، از دیگر اقدامات در راستای محرومیت‌زدایی در روستاها و مناطق عشایری این استان است. 
فولادی با اشاره به راه‌اندازی 19 کارگاه‌ اشتغال‌زایی شامل خیاطی و قال بافی که عمدتا در روستاهای چهارمحال و بختیاری صورت گرفت، افزود: به 10 قطب صنایع تبدیلی تسهیلات پرداخت شد که این تسهیلات به 565 هزار و 690 اعطا شد. 
وی بیان کرد: با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تفام نامه‌های منعقد شد که ازجمله آن می‌تواند به تفاهم‌نامه ساخت مسکن محرومان برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اشاره کرد، این مساکن در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) تاکید کرد: در سال جاری احداث حدود 2 هزار و 400 مسکن مددجویی در سطح روستاها در چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد که جهت ساخت آن تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد منعقد خواهد شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه