اخبار داغ

مدرس دانشگاه:

دانشگاه بهترین مکان برای پرورش نخبه سیاسی است/ نخبگان باید اتاق فکر عرصه مدیریتی کشور شوند

دانشگاه بهترین مکان برای پرورش نخبه سیاسی است/ نخبگان باید اتاق فکر عرصه مدیریتی کشور شوند
محمدعلی زمانی گفت: دانشگاه‌ها باید در چشم‌اندازهای آموزشی خود پرورش نخبگان سیاسی را مدنظر قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدرس دانشگاه آزاد کرج در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" در خصوص بیانات اخیر رهبر انقلاب در جمع نخبگان گفت: چند سالی است که از ظرفیت نخبگان و مخترعان استفاده لازم در کشور نمی شود و خیلی راحت آنها را کنار می گذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمدعلی زمانی با بیان اینکه حضور نخبگان منافع برخی رانت خوران را به خطر می اندازد، ادامه داد: ایده یک مخترع می تواند باعث کاهش هزینه های مصرفی در کشور شود.
,
وی افزود: یکی از دانشجویان مخترع ما ایده ای را برای صرفه جویی آب مصرفی در کشت محصولات زراعی داشت که ایده ای بسیار جدید بود و می توانست باعث صرفه جویی شود ولی اینقدر در ثبت و پیاده سازی ایده سنگ اندازی می کنند که مخترع از ادامه راه منصرف می‌شود.
,
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: صحبت های مقام معظم رهبری و توجه ایشان به قشر نخبه و جوان بسیار به جا بود و من از همین تریبون از ایشان تشکر می کنم.
,
زمانی با اشاره به اینکه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، گفت: باید مسیر فعالیت برای نسل نو جامعه و زمینه پیاده سازی ایده هایشان در کشور فراهم شود.
,
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه بهترین مکان برای پرورش نخبه سیاسی است، ادامه داد: اساتید دانشگاه، متولیان فرهنگی، معلمین و فعالان این عرصه باید شرایط توانمند کردن و پرورش نخبگان سیاسی را در دانشگاه ها و مراکز آموزشی با توجه به فضا، افکار سیاسی و اجتماعی فراهم کنند.
,
این مدرس دانشگاه تاکید کرد: در واقع یک نخبه سیاسی فراتر از یک فعال سیاسی به جریان های اجتماعی و سیاسی کشور نگاه می کند و رویدادها را تحلیل و با استمداد از شم قوی سیاسی و مناسبات آنچه احتمالاً در پی یک کنش سیاسی خواهد آمد را پیش بینی می کند.
,
زمانی افزود: نخبه پروری سیاسی موضوعی بوده که تاکنون در کشور و دستگاه‌های آموزشی به آن توجه نشده است و پرداختن به این موضوع توسط مقام معظم رهبری بسیار به موقع بود.
,
وی ادامه داد: دانشگاه ها باید در چشم اندازهای آموزشی خود پرورش نخبگان سیاسی را مد نظر قرار دهند.
,
این کارشناس در خاتمه با بیان اینکه نخبگان باید اتاق فکر عرصه مدیریتی کشور شوند، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات جامعه باید طوفان مغزی راه افتاده و انبوهی از اندیشکده ها و شرکت های دانش بنیان شکل بگیرند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه