اخبار داغ

در دیدار هیات رئیسه سپاه ثارالله با نماینده ولی فقیه در استان کرمان مطرح شد؛

برگزاری ۷۶ برنامه محوری در هفته بسیج/ اراده بسیج استعدادها را به فعلیت می‌رساند

برگزاری ۷۶ برنامه محوری در هفته بسیج/ اراده بسیج استعدادها را به فعلیت می‌رساند
حسین معروفی گفت: در هفته بسیج در سطح استان سه هزار برنامه در دستور کار قرار گرفته است که ۷۶ برنامه آن محوری و اساسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته بسیج، هیات رئیسه سپاه ثارالله استان کرمان با حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.

سردار حسین معروفی ضمن عرض تبریک آغاز هفته پر افتخار بسیج با بیان اینکه درود می فرستیم به روح مطهر امام راحل، بنیان گذار انقلاب و بنیان گذار بسیج مستضعفین گفت: امروز اثر کار بزرگی که امام راحل انجام دادند را در جامعه اسلامی با همان تفکر شاهد هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: اگر فرهنگ بسیج که فرهنگ عاشورا است در جبهه حاکم نبود وضعیت ما این نبود و اعتقاد داریم نطفه بسیج در صدر اسلام به دست پیامبر در مدینه گذاسته شد.

وی بیان کرد: بسیج امروز ما برگرفته از بسیج عاشورا و اباعبدالله علیه السلام است که انقلابی و غیر محاسبه گر است و اعتقاد داریم بسیج صرفا نیروی نظامی نیست؛ بلکه فرهنگ، ایده و آرمان است و رهبری فرموند بسیج بن بست شکن است که این مهم به عاشورا بر می‌گردد.

بسیج فرهنگ و آرمان است

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی خروجی بسیج است، عنوان کرد: بسیج را مکتبی می بینم چون عاشورایی است و بسیج سپر بلای مردم و خانه انقلاب است و این نهاد را سیاسی می دانیم که سیاست آن در راستای اطاعت از فرمان امام خویش که اگر نباشد نمی تواند آرمان و فرمان امام را گردن نهد و بسیج سیاسی کار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
, بسیج فرهنگ و آرمان است, بسیج فرهنگ و آرمان است,
,
,



سردار معروفی افزود: بسیج ماموریت ذاتی دارد و در ماموریت غیر ذاتی خود اولین نیرویی است که در عرصه های مختلف بحران ها و بلایای طبیعی مسائل فرهنگی و غیره حضور دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه اعتقاد داریم باید بسیج ملجا و تکیه گاه مردم باشد، ابراز کرد: با راه اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام اولویت های استان را در نظر گرفته ایم تامین آب شرب و کشاورزی، توجه به مسائل بهداشتی، ایجاد اشتغال، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن محرومین و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، ارائه خدمات اجتماعی، توجه به مسائل فرهنگی از جمله آن اولویت هاست.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری یادواره خانگی شهدای استان اظهار کرد: شهدا در برخی از خانواده ها غریب هستند.

برگزاری 76 برنامه محوری در هفته بسیج

این مقام مسئول در خصوص خدمات یک ساله بسیج استان گفت: سه هزار و دویست گروه جهادی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد، برای هزار گروه جهادی مجوز صادر شده است؛ فعال سازی 238 صندوق قرض الحسنه در یک سال گذشته، تاسیس 39 تعاونی اشتغال زا، توزیع 520 هزار بسته در چند نوبت، ساخت 1800 باب مسکن، تعمیر و تکمیل برای محرومان و مددجویان؛ احیا و لایه روبی 80 قنات آب در سطح استان، احداث و تکمیل 64 حسینیه شهدا وگلزار، ایجاد 15 کارگاه اشتغال زایی، احداث 2 هزار سرویس بهداشت، 8 خانه عالم،  12 سوله ورزشی در استان و دیگر خدمات انجام شده است.

سردار معروفی در پایان خاطر نشان کرد: در هفته بسیج در سطح استان سه هزار برنامه در دستور کار قرار گرفته است که 76 برنامه آن محوری و اساسی است.

, ,
,
,
,
,
,
,
,
, برگزاری 76 برنامه محوری در هفته بسیج, برگزاری 76 برنامه محوری در هفته بسیج,
,
,
,
,



حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز هفته بسیج گفت:  ویژگی های بسیج فراوان است؛ این نهاد سه ویژگی دارد، که این ویژگی ها بسیج را متمایز کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه بسیج بذر پاکی است که به دست امام راحل کاشته شد و این بذر هر جه جلوتر می رویم، خود را بهتر نشان می دهد، عنوان کرد: ویژگی اول بسیج، جامعیتی بودن بسیج است که این مجموعه در ابعاد مختلف جامع است.

 اراده بسیج؛ استعدادها را به فعلیت می رساند

وی بیان کرد: این نهاد در سن و سال، صنف و قشر، تمام فنون و ظرفیت های جامعیت دارد و هیچ نیرویی را نمی توان همچون بسیج پیدا کرد و این جریان حاکم بر بسیج است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تأسیس بسیج، ابتکار امام راحل بود در راستای آنچه در صدر اسلام اتفاق افتاده بود، ابراز کرد:
اراده دومین ویژگی بسیج است که قابلیت انسان و استعدادها را به فعلیت می رساند؛ آن هم اراده جهت دار، پولادی با روحیه و رویه اخلاص و کار برای خدا.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اراده به کار زینت می دهد، ابراز کرد: در صحنه های مختلف که بسیج ورود می کند، موفق است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان هرم و فرماندهی در بسیج را ویژگی دیگر دانست و بیان کرد: بسیج تحت زعامت و رهبری ولایت فقیه است و بنابراین بسیج هم مقلد هم فرمان بر است و اعتقاد، فکر، عمل، درایت در این ویژگی جمع شده است.

وی با بیان اینکه بسیج بخشی از داشته های خود را در جهان اسلام صادر کرده است، خاطر نشان کرد: سپاه و بسیج در این شرایط کنونی در استان ما فرصت های بزرگی است و بکی از فرصت ها نیروی انسانی است.

انتهای پیام/

, ,
,
,
,
,
,
,  اراده بسیج؛ استعدادها را به فعلیت می رساند,  اراده بسیج؛ استعدادها را به فعلیت می رساند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه