اخبار داغ

درباره عملکرد دولت در سه ماه اول؛

صد روز نخست و اقداماتی که منتقدان هم آن‌ها را تمجید کردند

صد روز نخست و اقداماتی که منتقدان هم آن‌ها را تمجید کردند
پرهیز رئیس‌جمهور از هرگونه حاشیه‌آفرینی که این مهم در مواضع و سخنرانی‌های رئیس‌جمهور مشهود است، حتی تمجید منتقدان دولت را نیز به دنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، از شروع کار دولت سیزدهم نزدیک به صد روز می‌گذرد و البته بدیهی است که قضاوت درباره دولت هنوز خیلی زود است اما در همین مدت عملکرد دولت در برخی حوزه‌ها مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

تسریع دولت در زمینه تأمین واکسن کرونا و واکسیناسیون سریع مردم، دلسوزی دولت‌مردان برای مردم و تلاش برای حل مشکلات کشور، سفرهای استانی دولت و آشنایی رئیس‌جمهور و دولت‌مردان با مشکلات مردم از نزدیک از جمله اقدامات دولت ابراهیم رئیسی در صد روز ابتدایی بوده که تمجید و استقبال کارشناسان را به همراه داشته است.

,

افزون بر این، پرهیز رئیس‌جمهور از هرگونه حاشیه‌آفرینی که این مهم در مواضع و سخنرانی‌های رئیس‌جمهور مشهود است، از جمله نقاط قوت دولت سیزدهم است که حتی تمجید منتقدان دولت را نیز به دنبال داشته است.

,

احیای مدیریت جهادی در دولت سیزدهم

, احیای مدیریت جهادی در دولت سیزدهم, احیای مدیریت جهادی در دولت سیزدهم,

سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون عملکرد دولت جدید طی سه ماه اول، گفت: بر خلاف دولت روحانی، دولت سیزدهم یک دولت میدانی و در دسترس است و سفرهای استانی آخر هفته دولت سوای از مصوبات و دستاوردهایی که دارد زمینه دسترسی به بالاترین مقام اجرایی کشور را محقق کرده است.

,

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس افزود: در دولت گذشته این مردم بودند که مطالبه واکسن داشتند اما امروز با همت همه جانبه، دولت از مردم درخواست حضور برای تزریق واکسن کرونا دارد و مطمئنا اگر کشور وارد پیک ششم هم بشود دیگر اون فوتی های چند صد نفری را شاهد نخواهد بود.

,

میرمحمدی تأکید کرد: یکی از مولفه های مهم دولت سیزدهم که به شخصه از نزدیک شاهد آن هستم وقت گذاری بسیار زیاد و فعالیت تمام وقت وزرا و شخص رییس جمهور است و به تمام معنای کلمه دولت سیزدهم عبارت مدیریت جهادی را احیا کرده است.

,

عملکرد دولت جدید در زمینه واکسن، به وضوح تفاوت آن با دولت قبل را نشان داد

, عملکرد دولت جدید در زمینه واکسن، به وضوح تفاوت آن با دولت قبل را نشان داد, عملکرد دولت جدید در زمینه واکسن، به وضوح تفاوت آن با دولت قبل را نشان داد,

کامران غضنفری محقق و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: یکی از اقدامات شاخص دولت جدید در 100 روز اول، سفرهای استانی است که به واسطه آن رئیس‌جمهور و دولت‌مردان به ویژه از استان‌های محروم‌تر کشور سرکشی و از نزدیک برای حل مشکلات مردم اقدام می‌کنند.

,

وی افزود: البته مردم متوجه تفاوت رئیس‌جمهوری مانند حسن روحانی که ارتباطی با مردم نداشت و برای آن‌ها اهمیتی قائل نبود با رئیس‌جمهوری مانند رئیسی که حتی تعطیلات آخر هفته خودش را هم به مشکلات مردم اختصاص می‌دهد، می‌شوند.

,

غضنفری خاطرنشان کرد: تلاش و اقدامات دولت طی همین سه ماه اخیر در مدیریت بحران کرونا به وضوح تفاوت این دولت با دولت قبل را نشان داد؛ در شرایطی که دولت روحانی اقدام مؤثری برای ورود واکسن به کشور انجام نمی‌داد و تلاش می‌کرد این موضوع را به مسائلی مانند FATF و تحریم ربط دهد، اما شاهد بودیم که در همین مدت کوتاه اخیر با تلاش دولت جدید بیش از 130 میلیون واکسن وارد کشور شد.

,

دولت جدید نشان داده قصد ادامه مسیر اشتباه گذشته را ندارد

, دولت جدید نشان داده قصد ادامه مسیر اشتباه گذشته را ندارد, دولت جدید نشان داده قصد ادامه مسیر اشتباه گذشته را ندارد,

عباس علوی‌راد عضو انجمن اقتصاددانان ایران در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: تصمیمات دولت در عدم استقراض از بانک مرکزی در ماه‌های شهریور و مهر نشان داد که دولت سیزدهم قصد ادامه مسیر اشتباهی که دولت‌های گذشته رفته‌اند را ندارد.

,

وی افزود: برطرف شدن مشکلات عظیم اقتصادی ایران نیاز به هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت و البته پرهیز از تصمیمات کوتاه مدت دارد.

,

کارشناس اقتصادی عنوان کرد: رئیسی آماده اتخاذ تصمیمات مهم اقتصادی با شجاعت کامل و بدون ترس از اثرات کوتاه مدت آن است.

,

دولت سیزدهم در کنار مردم است

, دولت سیزدهم در کنار مردم است, دولت سیزدهم در کنار مردم است,

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: رئیس‌جمهور وجهه مردمی خود را همانگونه که شعار انتخاباتی خود مطرح کرده بود به خوبی نشان داد.

,

وی افزود: آیت‌الله رئیسی با حضور در بین مردم در روزهای تعطیل و رسیدگی به مشکلات آن‌ها نشان داد که شعارهای ایشان تنها برای کسب آراء مردم نبوده بلکه برای تحقق آن و تأکید بر اینکه دولت باید برای مردم، در کنار مردم و برای حل مشکلات مردم تلاش کند.

,

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: بهره‌گیری از نیروهای جوان در بخش‌های مختلف چه در سطح وزارتخانه‌ها و چه در استان‌ها از جمله نقاط مثبت دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

,

لزوم تلاش دولت برای رفع نقاط ضعف موجود

, لزوم تلاش دولت برای رفع نقاط ضعف موجود, لزوم تلاش دولت برای رفع نقاط ضعف موجود,

البته در کنار نقاط قوت، برخی از نقاط ضعف نیز در دولت وجود دارد که دولت‌مردان و در رأس آن، رئیس‌جمهور باید برای برطرف کردن آن‌ها تلاش کنند. کندی سرعت در انتصابات و جابجایی‌ها و حضور برخی از مدیران دولت قبل در مسئولیت‌های مختلف که حتی موجب برخی کارشکنی‌ها نیز شده است، از جمله نقاط ضعف دولت محسوب می‌شود.

,

عدم اقدامات ضربتی در حوزه اقتصاد، عدم فعالیت رسانه‌ای مؤثر در تشریح دستاوردهای دولت و همچنین تشریخ آوارهایی که دولت روحانی به کشور تحمیل کرده است از دیگر نقاط ضعف دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه