اخبار داغ

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛

بدون همکاری دستگاه ها امیدی به بهبود شرایط کرونایی نیست/ نگران بازگشایی مدارس هستم

بدون همکاری دستگاه ها امیدی به بهبود شرایط کرونایی نیست/ نگران بازگشایی مدارس هستم
معاون بهداشت وزارت بهداشت، نسبت به بازگشایی مدارس و احتمال اوج گرفتن بیماری کرونا، ابراز نگرانی کرد و گفت: این نگرانی، دیدگاه شخصی بنده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمال حیدری ، با اشاره به اعلام سرپرست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حضور الزامی دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه در کلاس‌های درس، اظهار داشت: اگر بنا است این پروتکل‌ها رعایت نشود و همه دستگاه‌ها پای کار نیایند، نمی‌توان امیدوار بود شرایط کرونایی کشور بهتر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: یکی از دغدغه‌های من، بحث بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است. اگر واقعاً نظارت نکنیم و دستورالعمل‌ها را جدی نگیریم، هر آن ممکن است شرایط بدی را تجربه کنیم.
,
 
,
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: الان شرایط کرونایی کشور بسیار خوب است و اگر با اهمال کاری این شرایط را از دست بدهیم، شیرینی این لحظات را مجدداً با افزایش آمار کرونا به کام خودمان تلخ خواهیم کرد.
,
 
,
حیدری ادامه داد: باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم و از همین رو، سعی کنیم دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها را رعایت کنیم.
,
 
,
معاون بهداشت وزارت بهداشت، در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که آیا نگرانی و دغدغه خود را در ستاد ملی کرونا مطرح کرده‌اید و بازخورد آنچه بوده است، گفت: ما در همه جلسات ستاد ملی کرونا، یکی از وظایفی که داریم، طرح مباحث پیشگیری و احتمالات است و همچنین ارائه راهبردهایی است که در کمیته علمی کشوری مقابله با کووید ۱۹ بازگو می‌شود. بنابراین، به صراحت گزارش این نگرانی را به ستاد ملی کرونا ارائه داده‌ایم.
,
 
,
حیدری مسئولیت رعایت پروتکل‌ها در مدارس را مسئول آموزشگاه دانست و افزود: کلاس‌ها باید با حداقل ظرفیت و رعایت پروتکل‌ها اعم از تهویه، ماسک و…، تشکیل شود.
,
 
,
وی گفت: وظیفه اصلی رعایت پروتکل‌ها با وزارت آموزش و پرورش است، ما هم نظارت عالی داریم و اگر تخلفی صورت بگیرد، برخورد خواهد شد.
,
 
,
حیدری تاکید کرد: مدارس باید با اطلاع رسانی به بازرسان بهداشتی ما نسبت به حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس اقدام کنند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: مهر
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه