اخبار داغ

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

«کار مردم توسط مردم» رویکرد محوری بسیج سازندگی است/ ۱۳۰۰ پروژه محرومیت زدایی در استان مرکزی اجرا شد

«کار مردم توسط مردم» رویکرد محوری بسیج سازندگی است/ ۱۳۰۰ پروژه محرومیت زدایی در استان مرکزی اجرا شد
سردار کریمی گفت: بیش از ۱۳۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی با به‌کارگیری گروه‌های جهادی تخصصی و جغرافیا محور بسیج سازندگی به استعداد ۱۲۵۰ گروه در ۴ سال اخیر در مناطق محروم استان مرکزی اجراشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در آیین افتتاح ۱۳۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی استان مرکزی با حضور ویدیو کنفرانسی دکتر معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: بیش از ۱۳۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در ۴ سال اخیر در مناطق محروم استان مرکزی به ارزش بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان شامل لایروبی قنوات، اجرای کانال‌های کشاورزی، خطوط انتقال آب، استخرهای ذخیره آب، راه‌های بین مزارع، مخازن آب شرب، مسکن، پل و راه‌های روستایی، تکمیل مساجد و مدارس، خانه‌های عالم و... اجراشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: به‌عنوان‌مثال بسیج سازندگی استان مرکزی موفق شده در زمینه کول گذاری و لایروبی قنوات بیش از ۴۵ کیلومتر قنات را احیا کند و در این زمینه نقش اساسی را جهت حراست از منابع ارزشمند آب و آبادانی روستاها در مناطق محروم ایفا کند.

,

کریمی تصریح کرد: اجرای بیش از ۱۰۰ کیلومتر کانال انتقال آب کشاورزی توسط بسیج سازندگی باعث شده که این پروژه‌ها ضمن جلوگیری از اتلاف حدود ۳۰ درصدی منابع آب در این مناطق، زمینه را جهت افزایش سطح زیر کشت، افزایش راندمان انتقال آب در مزارع و تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها هموار کند.

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: همچنین در مناطق مستعد اجرای طرح‌های لوله‌گذاری و خطوط انتقال آب نقش پررنگی در امیدآفرینی و ایجاد رضایت‌مندی در بین اهالی مناطق محروم استان داشته است.

,

وی اظهار داشت: برای بالا بردن راندمان ذخیره آب، ساخت بیش از ۳۵ هزار مترمکعب استخرهای ذخیره آب بتنی در مناطق محروم و روستایی زمینه را جهت توجه به روستا و صیانت از منابع ارزشمند آب صورت گرفته است.

,

«کار مردم توسط مردم» رویکرد محوری بسیج سازندگی در مناطق محروم است

, «کار مردم توسط مردم» رویکرد محوری بسیج سازندگی در مناطق محروم است, «کار مردم توسط مردم» رویکرد محوری بسیج سازندگی در مناطق محروم است,

کریمی عنوان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی توسط بسیج سازندگی استان مرکزی همواره بر پایه مشارکت مردم، اهالی روستاها و همت گروه‌های جهادی استوار است و ما در بسیج معتقدیم اجرای هر پروژه و طرح در مناطق محروم بدون نقش‌آفرینی مردم قطعاً محکوم‌ به شکست است.

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: «کار مردم توسط مردم» یکی از رویکردهای محوری بسیج سازندگی در مناطق محروم است و خوشبختانه با این رویکرد علاوه بر انجام اقدامات چشمگیر موفقیت‌های زیادی نیز حاصل‌شده است.

,

کریمی افزود: بسیج سازندگی استان مرکزی در دو سال اخیر با تحویل ۷۰۰ مسکن محرومان به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان گام ارزشمندی را در زمینه صاحب‌خانه شدن محرومان، معلولان و اقشار آسیب‌پذیر سطح استان مرکزی برداشته است.

,

وی تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها با به‌کارگیری گروه‌های جهادی تخصصی و جغرافیا محور بسیج سازندگی به استعداد ۱۲۵۰ گروه جهادی در سطح استان صورت گرفته به‌نحوی‌که این گروه‌ها به‌صورت میانگین در سال بیش از ۱۰۰ هزار نفر روز ارائه خدمت صادقانه گامی استوار و پولادین در مسیر خدمت صادقانه به ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی برمی‌دارند.

,

بسیج سازندگی دژ مستحکم جریان انقلاب در دفاع اصولی از خط مستضعفان است

, بسیج سازندگی دژ مستحکم جریان انقلاب در دفاع اصولی از خط مستضعفان است, بسیج سازندگی دژ مستحکم جریان انقلاب در دفاع اصولی از خط مستضعفان است,

کریمی با بیان اینکه امروز بسیج سازندگی دژ مستحکم جریان انقلاب در دفاع اصولی از خط مستضعفان است تأکید کرد: باید قدر این ظرفیت الهی را دانست و از این ظرفیت ارزشمند در جهت پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب به‌خوبی استفاده کرد.

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اذعان داشت: ذکر این نکته لازم است که تصویب رسیدن قانون جدید بسیج سازندگی در حمایت از گروه‌های جهادی و تقویت محور خدمت‌رسانی امری اجتناب‌ناپذیر است که تأخیر در تصویب و اجرایی شدن این مهم، ضربات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

,

وی افزود: امروز بسیج سازندگی به‌عنوان پناهگاه جهادگران و مأوای گروه‌های جهادی بدون برخورداری از پشتوانه‌های ثروت، جانانه در مسیر دفاع از محرومین ایستاده و می‌توان با کمترین حمایت و باور به این سازمان جهادی، گام‌های بزرگ در زمینه خدمت به کشور برداشت.

,

کریمی خاطرنشان کرد: در هفته بسیج امسال نیز ۱۳۰ پروژه محرومیت‌زدایی شامل مسکن محرومان و معلولان، کانال‌ها و خطوط انتقال آب، پل، جاده، استخر و ... در سراسر مناطق محروم استان مرکزی به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه