اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین هدف برگزاری یادواره شهدا/ شرمنده و مدیون صبر خانواده شهدا هستیم

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین هدف برگزاری یادواره شهدا/ شرمنده و مدیون صبر خانواده شهدا هستیم
آیت الله مصطفی محامی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی ازمهمترین اهداف در برگزاری یادواره شهدا است ، گفت: شرمنده و مدیون صبر خانواده شهدا هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، دقایقی قبل یادواره شهید خزایی و شهدای امداد با حضور نماینده ولی فقیه در استان، سردار پرویز آبسالان جانشین فرمانده سپاه سلمان، مدیر کل کیمته امداد، شماری از فرماندهان حوزه های مقاومت و مسئولین ادارات در سالن امداد زاهدان برگزار شد.

آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: ما هر چقدر برای شهدا کار کنیم باز هم کم بوده و شرمنده آنها هستیم.

وی تصریح کرد: همه ما مدیون شهدا وایثار و از خود گذشتگی آنها بوده و امروز استقلال، عزت، سربلندی و امنیت کشور را مدیون این افراد هستیم.

به گفته این مقام مسئول، شهدا کار بزرگی انجام دادند که باعث شد جایگاه ارزشمندی به دست آوردند؛ ما نیز مدیون شهدا و خانواده آنها هستیم چراکه اقتدار ایران به خاطر خون مطهر شهدا و جانفشانی های رزمندگان اسلام است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
وی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا دارای صبر و استقامت و دامنه تاثیرگذاری زیادی هستند، ادامه داد: ما نمی توانیم احساس خانواده شهدا را درک کنیم، هر اقدامی هم انجام دهیم اگر زیاد هم باشد باز هم شرمنده شهدا و خانواده آنان هستیم چه برسد به اینکه کم کاری کرده باشیم.

امام جمعه زاهدان اذعان کرد: خدمات فراوانی که موسسات مختلف مانند کمیته امداد در موارد مختلف انجام می دهند اینها دست مریزاد دارد اما اینکه جامعه ما نیازمند این خدمات است ما شرمنده ایم؛ هم شرمنده شهدا که جان خود را دادند تا کشور به اعتلا برسد اما بر اساس ضعف و سوء مدیریت ما و سایر موارد به آن جایگاه نرسیده ایم و هم شرمنده خانواده ای که مددجوی کمیته امداد، بهزیستی و یا اینکه نیازمند مساعدت ها سایر موسسات است.

وی اظهار کرد: بروز برخی مشکلات شاید به این علت است آنگونه که باید جایگاه شهید و شهادت را در جامعه حفظ نکرده ایم، آنچنان که باید و شاید به فکر بسیجی، کار، روحیه و تلاش بسیجی نبودیم که در غیراینصورت وضعیت اینگونه نبود.

به گفته محامی؛ اگر جهاد، ایثار، ازخودگذشتگی، روحیه و اخلاص بسیج حفظ می شد مشکلات به مراتب بهتر برطرف می شد.
 
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

وی گفت: امید است که بتوانیم فرهنگ، مکتب، تفکر و تلاش بسیجی را در جامعه گسترش دهیم و خود به آن ملتزم بوده و راه شهدا را ادامه دهیم تا شهادتی که مدال افتخاری از سوی خداوند به برخی از بسیجیان است را ارج نهیم، امید که که نامه همه ما در زمره بسیجیان قرار گیرد و عاقبت‌مان ختم به شهادت شود.

ترویج فرهنگ ایثار شهادت، از اهداف برگزاری یادواره شهدا

اسد نکوئی، مدیر سازمان بسیج ادارات سیستان وبلوچستان نیز در حاشیه این مراسم هدف از برگزاری یادواره شهدا را آشنا کردن نسل جدید انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: باید شهدا، الگوی فرزندان ما قرار گیرند چرا که دشمن سعی دارد فرزندان ما را به دنبال قهرمانان کاذب و الگوهای غلط منحرف کند.

وی تصریح کرد: شهیدان در اوج مظلومیت در برابر دشمنان ایستادند و اجازه تعرض به خاک این مرز و بوم را به احدی ندادند امروز ما وظیفه داریم با الگو از سبک و سیره از بزرگواران مسیر را ادامه دهیم و بدانیم که شهدا به معنای واقعی کلمه شجاعت، غیرت، مردانگی و از خود گذشتگی را به نمایش گذاشتند.

این مسئول ادامه داد: امروز هر چه داریم به برکت وجود شهدا بوده، باید همه نسبت به مقام شامخ آنان در حد توان خود ادای دین  کرده چرا که همگان مدیون شهدا هستیم.

نکوئی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار شهادت و از خود گذشتگی به جامعه و انتقال رشادت ها از نسلهای بالاتر به نسلهای جدید از دیگر اهداف برپایی یادواره شهدا به شمار می رود.
 
,
,
,
, ترویج فرهنگ ایثار شهادت، از اهداف برگزاری یادواره شهدا, ترویج فرهنگ ایثار شهادت، از اهداف برگزاری یادواره شهدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 
, ,
,

گفتنی است در پایان با اهدای یک تابلو و تندیس از فرزند شهید محسن خزایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه