اخبار داغ

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه:

۲۵ درصد واجدین شرایط در کرمانشاه هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند

۲۵ درصد واجدین شرایط در کرمانشاه هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند
بهمن خدادادیان گفت:حدود ۲۵ درصد افراد هنوز نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نکرده اند که یا در حال مقاومت هستند یا به دلیل شرایط خاصی نمی توانند واکسن تزریق کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز ، اظهار داشت: در حال حاضر وزارت بهداشت و درمان با اعلام بسیج همگانی درصدد است به پوشش مطمئن و بیش از ۸۰ درصدی انجام واکسیناسیون برسیم.

وی افزود: در صورت دستیابی به واکسیناسیون ۸۰ درصدی، با رعایت پروتکلهای بهداشتی، محدودیت هایی چون تردد شبانه یا ممنوعیت فعالیت برخی صنوف در شش حوزه طی شرایط قرمز برداشته می شود.

 خدادادیان تصریح کرد: در همین راستا درصدد هستیم دانشجویان و دانش آموزان به حداکثر میزان انجام واکسیناسیون برسند و البته نظارت بر مدارس نیز صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه دانش آموزان و دانشجویان نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند، عنوان کرد: اکنون دانشگاه ها در حال فعالیت هستند، بازگشایی مدارس در دوره دوم متوسطه هم از نیمه آبان آغاز شده و قرار است از اول آذر ماه نیز شاهد بازگشایی مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه باشیم.

 کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: سعی شده کلاس‌های درس با تعداد دانش آموز کمتر و در ساعات کوتاه تری برگزار شود همچنین کلاس‌های درس دارای تهویه مناسب باشد، برای هر دانش آموز یا دانشجو چهار متر مربع فضا در نظر گرفته شود، افزون بر اینکه استفاده از ماسک و الزام به انجام واکسیناسیون هم باید رعایت شود.

خدادادیان همچنین از نظارت بر فعالیت صاحبان صنوف و صنایع بزرگ و کوچک و کارگاه ها خبر داد و تصریح کرد: در کرمانشاه ۷۰هزار برای فعالیت صنوف مختلف وجود دارد که همه پرسنل آنها باید کارت واکسیناسیون داشته باشند و باید با مراجعه به سایت https://salamat.gov.irنسبت به دریافت کارت واکسیناسیون دیجیتال اقدام کنند.

 ۲۵۰هزار نفر از جمعیتی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند در حاشیه شهر کرمانشاه سکونت دارند

 وی درباره مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر کرمانشاه نیز افزود: در حال حاضر ۲۵۰هزار نفر از جمعیتی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند در حاشیه شهر سکونت دارند برهمین مبنا هماهنگی های لازم برای انجام واکسیناسیون خانه به خانه با بسیج، کمیته امداد و سازمان بهزیستی صورت گرفته تا شاهد پوشش حداکثری واکسیناسیون باشیم.

خدادادیان درباره نظارت بر فعالیت ادارات و سازمان‌ها نیز گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا مقرر شد مدیران ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی از ورود پرسنلی که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند خودداری کنند در واقع این افراد یا باید مرخصی بگیرند، یا غیبت برای آنها لحاظ شود یا هر سه روز یکبار نسبت به ارائه تست پی سی آر منفی اقدام کنند و اگر مدیری در این راستا قصور کند باید از طریق فرمانداری یا استانداری به کمیته تخلفات اداری معرفی شود.

وی درباره مناطق روستایی هم افزود: اگرچه پوشش واکسیناسیون در این مناطق بد نیست اما باید به سطح صد درصد برسیم و در همین راستا از سوی فرمانداری هم اعلام شده اولین روستایی که به پوشش صد درصدی واکسیناسیون برسد از سوی دستگاه های اجرایی مورد تشویق قرار می گیرد.

 کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: انتظار می رود رسانه ها و صدا و سیما در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اقدام کنند زیرا اکنون به پوسته سخت انجام واکسیناسیون رسیده ایم.

 خدادادیان خاطرنشان کرد: حدود ۲۵ درصد افراد هنوز نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نکرده اند که یا در حال مقاومت هستند یا به دلیل شرایط خاصی نمی توانند واکسن تزریق کنند برهمین مبنا به کمک همه دستگاه ها و سازمان‌ها در تلاش هستیم که واکسیناسیون این افراد نیز صورت گیرد تا فوت و عوارض شدید ناشی از ابتلا به کرونا کاهش یابد.

وی افزود: در موج پنجم شیوع کرونا آمار تلفات در افرادی که واکسن دریافت کرده بودند، بسیار کاهش یافت به گونه ای که بیش از ۸۰ درصد فوتی ها واکسن کرونا را تزریق نکرده بودند.

خدادادیان با بیان اینکه مسئولان فرمانداری، بسیج و دستگاه های اجرایی برای افزایش موارد انجام واکسیناسیون قول همکاری داده اند، گفت: مردم هم باید نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند زیرا ممکن است به تشخیص ستاد مقابله با کرونا افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند به دلیل اینکه اقدام آنها تهدید علیه سلامت محسوب می شود، از برخی خدمات محروم شوند.

 وی افزود: افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند در صورت ابتلا ویروس موجود در بدن آنها توانایی چندانی برای انتقال ندارد برهمین مبنا موارد فوت به طور چشمگیری کاهش می یابد.

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه