اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی استان سمنان مطرح کرد؛

بیش از ۶۱ میلیارد ریال پروژه در دست اجرای بسیج سازندگی در استان سمنان/ بسیج در خدمت‌رسانی هیچ مرز مشخصی ندارد

بیش از ۶۱ میلیارد ریال پروژه در دست اجرای بسیج سازندگی در استان سمنان/ بسیج در خدمت‌رسانی هیچ مرز مشخصی ندارد
مهدی کاشفی با اشاره به اقدامات جهادی بسیج سازندگی در استان گفت: بیش از ۶۱ میلیارد ریال پروژه در سطح استان توسط بسیج سازندگی در حال اجراست که این عدد نسبت به سال گذشته با ۱۱ میلیارد ریال افزایش همراه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی کاشفی، مسئول بسیج سازندگی و معاون قرارگاه محرومیت زدایی سپاه قائم استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی مختلف بسیج در سطح استان گفت: بسیج سازندگی از گذشته تا به امروز در کنار مردم و محرومین بوده و از ۱۳۷۹ تا سال ۱۳۹۸ پروژه های مختلفی در بخش های مختلف به اجرا رسانده است.

وی افزود: پروژه های عمرانی بسیج سازندگی در بخش های مختلف نظیر آب و خاک کشاورزی، آب رسانی، مسکن محرومین، راه و پل مواصلاتی، مراکز درمانی و بهداشتی، آموزشی، مراکز تفریحی، کارگاه اشتغال، مساجد و مجموعه های فرهنگی، ورزشی و عام المنفعه بوده است.

کاشفی درباره برخی پروژه های عمرانی بسیج سازندگی از گذشته تا امروز توضیح داد: نمونه هایی از پروژه های عمرانی در بخش های مختلف، ۱۲۰ کیلومتر طرح انتقال آب، یک میلیون و ۷۱۰ هزار مترمکعب استخر ذخیره آب، ساخت یک هزار و ۷۰۰ پل روستایی، یک هزار و ۱۱۰ کارگاه اشتغال، ۲ باب کتابخانه، ۱۵ سالن ورزشی، ۳۰۰ متر مربع غسالخانه، ۵۵۰ متر مربع حمام و سرویس بهداشتی، ۴۰ گلزار شهدا، ۱۰ مدرسه، ۲۵ خانه بهداشت و بسیاری خدمات دیگر را شامل می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان سمنان با اشاره به پروژه های عمرانی اجرا شده در سال ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد: اجرای پروژه های کشاورزی با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال، اجرای پروژه های آبرسانی با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، تعمیر و تکمیل خانه محرومین و علما با اعتبار یک میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال، راه و پل مواصلاتی با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، اجرای مساجد و مراکز فرهنگی با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال و ساخت سوله های ورزشی با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از جمله اقدامات بسیج در سال ۱۴۰۰ است.

وی ادامه داد: اعتبار پروژه های اجرا شده در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۱ میلیارد ریال بوده که این عدد نسبت به سال ۱۳۹۹ که بیش از ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال پروژه عمرانی اجرا شده بود با حدود ۱۱ میلیارد ریال افزایش همراه بوده است.

معاون قرارگاه محرومیت زدایی سپاه قائم استان سمنان با بیان اینکه عملکرد بسیج در ارتقاء صندوق های قرض الحسنه در سطح استان بسیار قابل قبول بوده است تشریح کرد: صندوق های قرض الحسنه در استان در عرصه های فعالیتی شامل تعاونی توسعه و عمران روستایی، تعاونی قالیبافی، تعاونی شترداران، تعاونی فرش و صنایع دستی، تعاونی زنبورداران و تعاونی خیاطی تشکیل شده است.

کاشفی با اشاره به عرصه های اشتغال ایجاد شده توسط صندوق ها عنوان کرد: کارگاه های تولیدی خانگی، کارگاه های خیاطی، کارگاه های صنایع تبدیلی، کارگاه های تولید صنایع دستی، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش زنبور عسل و تولید هیدروپونیک از جمله عرصه های اشتغال ایجاد شده توسط صندوق هاست.

وی تاکید کرد:وام پرداخت شده در ۴۶ تعاونی با یک هزار و ۵۳۰ نفر عضو و ۴۳۷ صندوق با ۳۶ هزار و ۶۱۹ نفر عضو و ایجاد ۳ هزار و ۸۶۱ نفر اشتغال عددی بالغ بر ۱۵۷ میلیارد و ۸۲۱ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان سمنان در پایان با بیان اینکه شعاع عملکردی بسیج سازندگی فقط محدود به جغرافیای استان نیست اظهار کرد: احداث ۵۷ باب منزل آسیب دیده سیل در لرستان، مرمت ۲۵۰ باب منزل آسیب دیده در سیل لرستان، احداث ۱۴ باب منزل آسیب دیده در کرمانشاه، مرمت ۵۴ باب منزل آسیب دیده در زلزله کرمانشاه و احداث ۱۲ باب منزل آسیب دیده در زلزله کهکیلویه و بویر احمد از جمله اقدامات و خدمات بسیج سازندگی خارج از مرز های جغرافیایی استان سمنان بوده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه