اخبار داغ

کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد؛

آیا روابط سعودی و رژیم صهیونیستی علنی شد؟

آیا روابط سعودی و رژیم صهیونیستی علنی شد؟
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: گزارش‌های آشکار و متعددی وجود دارد که پروازهای متعددی از مبدأ تل‌آویو به ریاض و بالعکس صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رسول شبیبی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز در واکنش به سکوت عربستان سعودی در پی فرود هواپیمای این کشور در فرودگاه تل‌آویو اظهار کرد: صهیونیست‌ها بعد از توافقنامه موسوم به «معادله غرب» سعی کردند عادی‌سازی با کشورهای حاشیه خلیج فارس را به‌شدت پررنگ‌تر کنند و بعد از از توافق با امارات و بحرین دنبال عادی‌سازی روابط با سعودی‌ها بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: در مهر سال جاری جیک سالیوان معاون امنیت ملی آمریکا که به عربستان سعودی سفر کرده بود در نشستی که با محمد بن سلمان در منطقه نیوم داشت مطرح کرد که موضوع عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی را از محمد بن سلمان درخواست کرده است.
,
 
,
کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: سعودی‌ها همچنین موضوع طرح صلح عربی یا ملک عبدالله را در سال ۲۰۰۲ مطرح کرده بودند و ایده‌هایی را در سر می‌پروراندند، مبنی بر اینکه چنانچه شرایط مدنظر ما محقق شود عادی‌سازی را با صهیونیست‌ها علنی خواهند کرد.
,
 
,
شبیبی مطرح کرد: در یک سال گذشته یا به‌صورت مشخص در چند سال گذشته که اوج آن در شهریور سال ۱۳۹۹ بود امارات و بحرین در مراسمی رسمی روابط دیپلماتیک خود را با رژیثم صهیونیستی آغاز کردند و صهیونیست‌ها نیز به شدت تلاش می‌کردند نشان دهند که سعودی‌ها نیز آماده برقراری روابط دیپلماتیک با این رژیم هستند.
,
 
,
وی یادآور شد: بین دولت سعودی و مطالبی که از سوی رسانه‌های صهیونیست پررنگ می‌شود باید تفکیک قائل شد؛ ضمن اینکه محمد بن سلمان از سال ۲۰۱۷ که ولایتعهدی را برعهده گرفت با رفتارهای هیجانی و جنجالی خود هزینه‌های هنگفتی را بر سعودی‌ها و ملک سلمان به‌عنوان پدر وارد کرد.
,
 
,
بن‌سلمان مهره قابل اعتنای صهیونیست‌ها
, بن‌سلمان مهره قابل اعتنای صهیونیست‌ها, بن‌سلمان مهره قابل اعتنای صهیونیست‌ها,
کارشناس مسائل غرب آسیا متذکر شد: جنگ یمن، قتل خاشقچی، ترور ناراضی‌ها و مخالفان سعودی و همچنین رفتار با سران سعودی همگی نشان می‌دهد که محمد بن سلمان رفتاری فراتر از دولت سعودی و ملک سلمان به‌عنوان پادشاه این رژیم جلاد دارد.
,
 
,
شبیبی در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که بعد از بحرین، امارات، سودان و مغرب، عربستان سعودی پنجمین کشوری باشد که با رژیم صهیونیستی به‌صورت علنی به عادی‌سازی روابط می‌پردازد؟ بیان کرد: سعودی‌ها به روابط با رژیم صهیونیستی بی‌میل نیستند و فرود هواپیمای سعودی در فرودگاه تل‌آویو نخستین پرواز نیست و گزارش‌های آشکار و متعددی وجود دارد که پروازهای متعددی از مبدأ تل‌آویو به ریاض و بالعکس صورت گرفته است.
,
 
,
وی تأکید کرد: همچنین سعودی‌ها از فراز امارات استفاده کرده و حتی با پروازهای اماراتی به سمت سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند و این نشان‌دهنده آن است که صهیونیست‌ها تمایل جدی به اعلام علنی سعودی‌ها برای روابط با این رژیم دارند.
,
 
,
کارشناس مسائل غرب آسیا تبیین کرد: برای صهیونیست‌ها برای بهره‌گیری از سیاست علنی‌سازی روابط سعودی‌ها با این رژیم مهره‌ای بهتر از بن سلمان که با چالش‌های متعددی در مقام ولایتعهدی و در سودای پادشاهی سعود سیر می‌کند ندارند.
,
 
,
شبیبی تشریح کرد: بنابراین صهیونیست‌ها سعی دارند از ضعف شخصیتی بن‌سلمان به‌عنوان یک جوان ماجراجو و جاه‌طلب نهایت بهره‌برداری را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی داشته باشند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه