اخبار داغ

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

کووید ۱۹ "سل" را در خراسان شمالی افزایش داد/ آزمایش‌های تشخیص و درمان سل رایگان است

کووید ۱۹ "سل" را در خراسان شمالی افزایش داد/ آزمایش‌های تشخیص و درمان سل رایگان است
فلوریا انفرادی با اشاره به اینکه در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع بیماری سل، می تواند کشنده باشد، گفت: علائم تنفسی مشترک در سل و کرونا، باعث شده که افراد تمام سرفه ها را به بیماری کووید نسبت دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فلوریا انفرادی، کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، پیش بینی بر این اساس بود که بیماری سل در جامعه کاهش پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه با گذشت دو سال از بیماری کرونا در بین مردم، متاسفانه بیماری سل نیز افزایش یافته است، گفت: براین اساس که افراد به دلیل ماندن بیشتر اوقاتشان در منزل با خانواده ارتباطات بیشتری داشتند و بیماری را منتشر و منتقل کردند.

,

انفرادی با بیان اینکه بیماری سل از بیماری های قدیمی و دارای تاریخچه چند صدساله است و در صورت عدم تشخیص و درمان می تواند کشنده باشد، گفت: گروه زیادی از افراد مبتلا به بیماری سل نسبت به مراجعه مراکز درمانی جلوگیری می کنند که متاسفانه همین امر باعث گسترش این بیماری در افراد شده است.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخی از بیماران مبتلا به سل در درجات شدیدتر بیماری به مراکز درمانی مراجعه می کنند، گفت: گفتنی است که به دلیل تشخیص دیگرهنگام بخش زیادی از ریه درگیر شده و افراد زیادی را نیز آلوده کرده‌اند.

,

وی با بیان اینکه علائم تنفسی کرونا مشابهت زیادی به علائم تنفسی سل دارد، افزود: براین اساس کسانی که به بیماری سل مبتلا شده اند، تمام سرفه ها را به بیماری کووید نسبت می دهند و این را از عوارض کرونا می دانند.

,

انفرادی با بیان این که سل در سایه کرونا قرار گرفته و موجب فریب بیماران شده است، توصیه کرد: افرادی که سرفه بیش از دو هفته یا علائم عمومی این بیماری را دارند  سریع تر به مراکز درمانی مراجعه کنند .

,

وی ادامه داد: آزمایش ها برای تشخیص این بیماری و درمان بیماری سل رایگان است و فقط مراکز بهداشتی درمانی داروها را ارائه می دهند. علائم تنفسی و سرفه بیش از دو هفته، وجود خلط و خلط خونی، تب، تعریق شبانه کاهش وزن، بی اشتهایی و بدخلقی و کاهش وزن در کودکان می تواند از علائم بیماری سل باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه