اخبار داغ

عزم عراقی‌ها بر اخراج نظامیان آمریکایی/ مخالفت با تمدید حضور نیروهای ائتلاف

عزم عراقی‌ها بر اخراج نظامیان آمریکایی/ مخالفت با تمدید حضور نیروهای ائتلاف
با نزدیک شدن به موعد ۳۱ دسامبر، عراقی‌ها بر عزم خود برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی با پشتوانه مصوبه پارلمان عراق تاکید دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «محمود الربیعی» عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت: توافق درباره بیرون راندن نظامیان آمریکایی موضوع جدیدی نیست و تصمیم پارلمان برگرفته از اراده ملت، مخالف این حضور نظامیان آمریکایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: عملیات فرودگاه، کشتار «القائم» و سریال حملاتی که از سوی نظامیان آمریکایی انجام شده است، مردم عراق را به سوی بیرون راندن نظامیان خارجی و آمریکایی از عراق بدون استثناء سوق داد.
,
 
,
الربیعی گفت: بیرون راندن نظامیان آمریکایی تصمیمی مردمی است که با مصوبه پارلمان مشروعیت به دست آورده است و با سلاح گروه‌های مقاومت پشتیبانی شده است به ویژه که این گروه‌ها بر مبارزه تا بیرون راندن  بیگانگان تاکید دارند.
,
 
,
موضع گیری تازه فرماندهی عملیات مشترک عراق
,
 
,
فرماندهی عملیات مشترک عراق نیروهای خارجی که پس از تاریخ ۳۱ دسامبر آتی در این کشور باقی خواهند ماند را اعلام کرد.
,
 
,
سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق به الفرات گفت: ما تاکید کردیم که مدت زمان حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق تمدید نخواهد شد.
,
 
,
وی افزود: همه نیروهای رزمی پس از ۳۱ دسامبر عراق را ترک خواهند کرد و تنها کارشناسان و مربیان و مستشاران حوزه پهپادی و اطلاعاتی باقی خواهند ماند که شمارشان اندک است.
,
 
,
الخفاجی اظهار داشت: خروج نیروهای رزمی تاثیری بر امنیت کشور نخواهد داشت زیرا نیروهای عراقی قادر به ایفای مسئولیت خود در مبارزه با داعش هستند و همه آن چیزی که عراق بدان نیاز دارد در زمینه اطلاعاتی و هواپیمایی است لذا نیازی به نیروهای رزمی نداریم.
,
 
,
عراق و آمریکا در ماه ژوئیه گذشته در چهارمین دور گفتگوهای راهبردی بر سر خروج همه نیروهای رزمی آمریکایی از خاک این کشور تا پایان سال جاری میلادی توافق کردند.
,
 
,
آمریکا از سال ۲۰۱۴ میلادی در قالب ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش حدود ۳۰۰۰ نیرو در عراق مستقر کرده است که ۲۵۰۰ تن از آنها آمریکایی است.
,
 
,
«خلیل نصرالله»اعلام کرد که بحث عقب نشینی آمریکا از عراق صرفا نمایشی است.
,
 
,
وی افزود: گفتگوی استراتژیک میان واشنگتن و بغداد نمایشی است که هدف از آن نادیده گرفتن مصوبه پارلمان عراق درباره بیرون راندن نظامیان آمریکایی است.
,
 
,
وی افزود: عقب نشینی آمریکا از عراق مانوری برای مشروع جلوه دادن حضور نظامی این کشور در عراق است. آمریکایی‌ها هرگز از عراق خارج نخواهند شد و آنها به شکل آشکار اعلام کرده‌اند که قصدشان ماندن است.
,
 
,
ابراز ناخرسندی از حضور نظامی ترکیه در عراق
,
 
,
همزمان اقدامات ترکیه علیه عراق هم صدای عراقی‌ها را درآورده است به طوری که «شادی نوروز» عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که سکوت در قبال بمباران روستاهای مرزی شمال عراق و استفاده از سلاح شیمیایی برای بغداد و اربیل شرم آور است.
,
 
,
وی افزود: آنچه ترکیه انجام می‌دهد جنایت بین المللی است که باید مورد بازخواست قرار گیرد اما سکوت دولت عجیب است و باید از سوی پارلمان آتی مورد توجه قرار گیرد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه