اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل مطرح کرد؛

قلع و قمع ۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان اردل

قلع و قمع ۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان اردل
سعید خسروی از هفت مورد تخریب و قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان اردل، خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید خسروی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: هفت مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی شد که پس از محکومیت و قطعیت یافتن احکام صادر شده، تخریب این بناها توسط جهاد کشاورزی با همراهی نیروی انتظامی و در راستای صیانت از حقوق عامه و بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی صورت پذیرفت. 
وی افزود: اگر کاربری یک هکتار زمین را به هر دلیلی به کاربری غیرکشاورزی تغییر دهیم، ۸ تن محصول را از دسترس خارج می‌کنیم، به عبارتی اگر این تغییر به نوعی جبران نگردد و محصول غذایی دیگری تولید نشود، ۲۰ نفر گرسنه خواهند ماند. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل ادامه داد: حفظ کاربری و امنیت غذایی ایجاب می‌کند تا راهکارهای متفاوتی را در این زمینه به کار گیریم، از جمله بهره‌گیری از توان و ظرفیت سامانه ۱۳۱ است که با استفاده از آن شهروندان می‌توانند تغییر کاربری‌های غیرمجاز را اطلاع دهند.
خسروی با اشاره به اینکه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی هشداری جدی برای تأمین امنیت غذایی در آینده خواهد بود، گفت: توجه به اصل پیشگیری از وقوع جرم باید مقدم بر سایر سیاست‌ها و روش‌های اجرایی و عملیاتی یگان‌ها باشد تا هزینه‌های اجتماعی اقدامات حفاظتی کاهش یابد. 
وی عنوان کرد: اراضی کشاورزی در معرض خطر تغییر کاربری اراضی از سوی برخی افراد سودجو هستند که باید با نظارت جدی دستگاه‌های متولی مانع تغییر کاربری اراضی این مناطق شد. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل تاکید کرد: مردم می‌توانند با مشاهده تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره تلفن ۱۳۱ و یا با تماس با واحدهای کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گزارش دهند. 
خسروی به کشاورزان توصیه کرد: قبل از هرگونه تصمیم گیری در خصوص ساخت و ساز با کارشناسان امور اراضی شهرستان و مراکز مستقر در دهستان‌ها مشورت نمایند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه