اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان زنجان:

بسیج علمی و پژوهشی از مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور حمایت می‌کند

بسیج علمی و پژوهشی از مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور حمایت می‌کند
رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان زنجان با اشاره به حمایت‌های این سازمان از بسیجیان گفت: مجموعه بسیج علمی، فناوری و پژوهشی، یکی از معاونت‌های سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در جهت حمایت و پشتیبانی از مجموعه‌های دانش‌بنیان، فناور، مخترعین و مبتکرین عام بسیجی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج هرساله در یکی از روزهای هفته بسیج که مزین به عنوان «پژوهش و فناوری» است برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف تجلیل از برگزیدگان علم و فناوری بسیج در حوزه های مختلف برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این حوزه‌ها شامل پایگاه‌های علمی بسیج، مرکز رشد بسیج، طرح‌ها و ابتکارات بسیج و برگزیدگان اقشار دانشور بسیج از جمله بسیج مهندسین عمران، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید است که فعالیت‌های علمی و فناورانه انجام می‌دهند.

,

رضاخانی افزود: برگزیدگان این جشنواره بر اساس شاخص‌های مختلف در طول یک سال گذشته، بررسی و انتخاب شده در همایشی از آن‌ها تجلیل می‌شود.

,

رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان زنجان گفت: در حاشیه این همایش هم نمونه‌ای از طرح‌های ابتکاری بسیجیان استان در حوزه‌های مختلف در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته می‌شود.

,

وی با بیان اینکه طرح‌های مذکور در قالب تولید نمونه اولیه بوده که بعضاً به تجاری‌سازی نیز رسیده‌اند، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره و نمایشگاه فقط این است که بگوییم «ما می‌توانیم.»

,

رضاخانی با بیان اینکه بسیج همیشه در تمام میدان‌ها میدان‌دار بوده و حضور فعالی داشته است، خاطرنشان کرد: در عرصه علمی نیز به همین صورت است و در واقع حرف بسیجیانی که طرح‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف به عرصه نمایش می‌گذارند این است که ما می‌توانیم و فقط کافی است که به ما اعتماد شود.

,

وی افزود: در صورتی که از طرح‌ها و ایده‌هایی که جهت حل مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف توسط بسیجیان ارائه می‌شود، حمایت و پشتیبانی شود و به بسیجیان و فعالان این حوزه اعتماد شود بدون نیاز به واردات می‌توان مسائل و مشکلات را در داخل کشور حل کرد.

,

رضاخانی با اشاره به مشکلات مربوط به تحریم، ارز و واردات در کشور ادامه داد: اگر اعتماد و توجه صحیحی به این جوانان شود در عرصه‌های مختلف می‌توانیم خودکفا شده و جزء سرآمدان حوزه‌های مختلف در دنیا باشیم.

,

رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان زنجان با اشاره به حمایت‌های این سازمان از بسیجیان گفت: مجموعه بسیج علمی، فناوری و پژوهشی، یکی از معاونت‌های سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در جهت حمایت و پشتیبانی از مجموعه‌های دانش‌بنیان، فناور، مخترعین و مبتکرین عام بسیجی است.

,

وی تصریح کرد: منظور از بسیجی، هر کسی است که دلسوز مملکت است، دوست دارد در این مملکت کار کند و طرح و ایده ارائه دهد و هیچگاه خسته نمی‌شود و می‌خواهد گوشه‌ای از مسائل و مشکلات کشور را حل کند.

,

رضاخانی با بیان اینکه ساختارهای متعددی را سعی کرده‌ایم که در مباحث آموزشی و پژوهشی ایجاد کنیم، اظهار داشت: پایگاه‌های علمی بسیج در سطح مساجد و محلات داریم که کارهای علمی و آموزشی انجام می‌دهند.

,

وی با اشاره به فعالیت‌ها در سطح مراکز رشد بسیج، خاطرنشان کرد: 2 مرکز رشد فعال بسیج در مرکز استان فعال بوده و یک مرکز رشد بسیج نیز در شهرستان خدابنده با همکاری دانشگاه آزاد در حال راه‌اندازی است که طی روزهای آینده، راه‌اندازی خواهد شد.

,

رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان زنجان گفت: 2 مرکز رشد بسیج نیز یکی در زنجان و دیگری در ابهر قرار است که ذیل ناحیه بسیج این شهرستان‌ها راه‌اندازی شود.

,

وی ابراز کرد: هدف از راه‌اندازی مراکز رشد بسیج این است که به مجموعه‌های فناور که ایده و طرح دارند، کمک کنیم و مکان و امکانات کارگاهی در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانیم آن‌ها را در جهت حل مسائل اساسی استان و کشور در حوزه‌های مختلف، توانمند کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه