اخبار داغ

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد:

پایگاه مقاومت بسیجِ مسجد محور، مرکز ثقل آبادانی محلات است

پایگاه مقاومت بسیجِ مسجد محور، مرکز ثقل آبادانی محلات است
سرهنگ بازگیر گفت: پایگاه مقاومت بسیجِ مسجد محور، مرکز ثقل آبادانی محلات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، ماشااله بازگیر ظهر امروز در آئین رونمایی از «رهنامه محله اسلامی» با اشاره به ظرفیت عظیم و مردمی بسیج، اظهار داشت: پایگاه‌های مقاومت بسیج با محوریت مساجد، با بسیج کردن جریان‌های خودجوش مردمی در عرصه‌های تربیتی و موردنیاز انقلاب اسلامی و در تراز تمدن نوین اسلامی، نقش‌آفرینی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: در محله اسلامی، مردم به‌ویژه جوانان با تأسی از تعالیم اسلام ناب محمدی (ص)، محیط زندگی خود را علاوه بر پیراستن از آسیب‌ها و کاستی‌ها به نشاط و امید و شکوفایی آراسته می‌نمایند.

,

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد عنوان کرد: افرادی می‌توانند عهده‌دار مسئولیت مهم تشکیل محیط و محله اسلامی شوند که خود در عمل متعهد به خط نبوت و اسلام و تابع تشکیلات باشند چراکه امروز دشمن به دنبال فردگرایی است تا آناتومی اجتماعی را برهم بزند.

,

وی با اشاره به نقش مهم هیات امنا و امام جماعت در وحدت بین مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج تصریح کرد: مسجد محل اداره امور محله است، آبادانی واقعی محله از مسجد که مرکز ثقل و هدایت و اداره جامعه است آغاز می‌شود.

,

بازگیر خاطرنشان کرد: سبک زندگی، عدالت و مبارزه با فساد، اقتصاد مقاومتی، ثبات و امنیت، علم و پژوهش و معنویت و اخلاق از عرصه‌ها و شاخصه‌های تحقق محله اسلامی به شمار می‌رود.

,

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به چگونگی تحقق محله اسلامی بیان کرد: تشکیل شورای تحول محله، گفتمان سازی، تهیه و تدوین نظام مسائل محله، تشکیلات، ظرفیت‌سازی و بسیج منابع و امکانات، پنج گام محوری و مهم در مسیر تحقق محله اسلامی است.

,

 

,

وی یادآور شد: هماهنگی و هم‌افزایی بین دولت و ملت، سپردن امور به دست مردم، تعمیق معنویت از طریق بسط ارزش‌های اسلامی در محلات، تحقق مردم‌سالاری در حیات اجتماعی، ایجاد حرکت عمومی در جامعه، تقویت فرهنگ مطالبه گری در بین مردم، تقویت امیدآفرینی و خودجوشی در بین جوانان، ایجاد روحیه آرمان‌گرایی با تمسک به ارزش‌های والای انسانی و ناب اسلامی، ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی کشور، امکان تبدیل تهدیدات به فرصت در سطوح و موضوعات گوناگون، اجرایی شدن ایده‌های بومی، محلی و تقویت بعد نهادی، مردمی و فراگیری بسیج تنها بخشی از اهداف و چرایی تحقق محلات اسلامی است.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه