اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی مطرح کرد؛

راه‌اندازی ۵۷ مرکز کارآفرینی توسط بسیج جامعه زنان خراسان رضوی/ به دنبال توسعه مشاغل خانگی و خانواده محور هستیم

راه‌اندازی ۵۷ مرکز کارآفرینی توسط بسیج جامعه زنان خراسان رضوی/ به دنبال توسعه مشاغل خانگی و خانواده محور هستیم
حیدرزاده گفت: در بخش اشتغال زنان به دنبال توسعه مشاغل خانگی و خانواده محور هستیم و در این رابطه ۵۷ مرکز کارآفرینی به همت رده‌های بسیج جامعه زنان در استان خراسان رضوی راه‌اندازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رویا حیدرزاده، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در گفت‌وگوی تفصیلی با​​​​​​ صبح توس، با بیان اینکه محور اصلی فعالیت‌های بسیج جامعه زنان سه حوزه خانواده، زنان و نونهالان اظهار کرد: با توجه به نقشی که یک بانو در خانواده به‌عنوان نقشی انسان‌ساز دارد، در این راستا یکی از محورهای اصلی فعالیت بسیج جامعه زنان، موضوع خانواده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اقدامات بسیج جامعه زنان در حوزه خانواده افزود: چشم‌انداز ما در این حوزه، تعالی و توسعه خانواده است؛ کمک به افزایش نرخ ازدواج، توسعه فرزند آوری و کاهش سن ازدواج ازجمله اقدامات ما در حوزه خانواده است.

,

حیدرزاده بیان کرد: سن ازدواج در استان خراسان رضوی در حال افزایش است و باید با برنامه‌های ترویجی فرهنگی و مهارت افزایی کمک کنیم تا ضمن توانمندسازی خانواده، شاهد کاهش سن ازدواج در استان باشیم.

,

راه‌اندازی هسته‌های پیوند مهر در راستای احیای سنت نبوی

, راه‌اندازی هسته‌های پیوند مهر در راستای احیای سنت نبوی, راه‌اندازی هسته‌های پیوند مهر در راستای احیای سنت نبوی,

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه برنامه ما در این بخش عمده حمایتی و توانمندسازی است، گفت: راه‌اندازی هسته‌های پیوند مهر در راستای احیای سنت نبوی و وساطت در امر خیر ازجمله محورهای فعالیت بسیج جامعه زنان است.

,

 وی اضافه کرد: این هسته‌ها با رویکرد هم‌کفویابی و مشاوره‌های قبل از ازدواج به‌صورت عالمانه افراد را معرفی می‌کنند و سعی‌شان بر این است با مشاوره‌هایی که دارند، ازدواج به‌صورت صحیح شکل گیرد.

,

حیدرزاده ادامه داد: کمک به نوعروسان و معسرین با اهدای جهیزیه توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج جامعه زنان از دیگر اقدامات ما در حوزه تحکیم بنیان خانواده است.

,

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه ازدواج در محلات بیان کرد: در سال گذشته حدود 50 هزار ازدواج در خراسان رضوی داشتیم که بسیج جامعه زنان استان هدف‌گذاری کرده تا 5 درصد این ازدواج‌ها را کمک کند.

,

وی تأکید کرد: در راستای تحکیم بنیان خانواده، سه سال است در تربیت مربی و تولید محتوا نیز تیم تخصصی داریم و کمک می‌کنیم تا مباحث آموزشی به پایین‌ترین رده برسد؛ همچنین امر واسطه‌گری و حکمیت را هم داریم تا با استفاده از افراد معتمد محل و بانفوذ، آموزش‌های لازم را با همکاری معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه به خانواده‌ها در صورت بروز اختلافات داشته باشیم.

,

رشد منفی فرزندآوری در خراسان رضوی

, رشد منفی فرزندآوری در خراسان رضوی, رشد منفی فرزندآوری در خراسان رضوی,

حیدرزاده گفت: متأسفانه میانگین فرزند آوری در سال 99 به نسبت سال 98 در استان خراسان رضوی رشد منفی 7.6 دهم درصدی داشته و این موضوع با شاخص‌های جامعه اسلامی همخوانی ندارد.

,

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی گفت: ترغیب خانواده‌ها برای فرزند آوری از طریق دیدارهای چهره به چهره، جمعی و معرفی الگوهای نمونه محلات ازجمله اقدامات بسیج جامعه زنان برای افزایش جمعیت است؛ با توجه به اقداماتی که در شش‌ماهه اول سال 1400 داشتیم، 8 درصد متولدان سال 99 مورد حمایت‌های مختلف بسیج جامعه زنان قرار گرفتند.

,

وی اضافه کرد: در بحث خانواده شاهد هم‌افزایی معاونت‌ها و اقشار در سپاه امام رضا علیه‌السلام هستیم و برای انسجام‌بخشی و منسجم کردن اقدامات، قرارگاهی را در سپاه استان به‌عنوان قرارگاه خانواده در قالب 4 کمیته تشکیل دادیم.

,

حیدرزاده بیان کرد: در حوزه مسائل آموزشی و تولیدات فرهنگی و چندرسانه‌ای، بیش از 100 تولید در حوزه خانواده داشتیم؛ ضمن اینکه کمیته مشاوران ما اقدامات شایسته‌ای را در این رابطه انجام دادند.

,

بسیج جامعه زنان 2 هزار گروه جهادی فعال در سطح استان دارد

, بسیج جامعه زنان 2 هزار گروه جهادی فعال در سطح استان دارد, بسیج جامعه زنان 2 هزار گروه جهادی فعال در سطح استان دارد,

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با اشاره به اینکه بسیج جامعه زنان 2 هزار گروه جهادی فعال در سطح استان دارد، گفت: بخش عمده‌ای از گروه‌های جهادی درگیر در کرونا، گروه‌های جهادی محله محور خواهر بودند که اقدامات حمایتی، کمک به محرومان، کمک به درمان اعضای محله، غربالگری، حضور در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های کرونایی را برای رفع آلام مردم انجام دادند؛ ضمن اینکه فعالیت این گروه‌ها در طرح شهید سلیمانی به اوج خود رسید.

,

به دنبال احیای «الگوی سوم زن» هستیم

, به دنبال احیای «الگوی سوم زن» هستیم, به دنبال احیای «الگوی سوم زن» هستیم,

وی در ادامه به محور دوم فعالیت بسیج جامعه زنان یعنی «زنان» اشاره و تصریح کرد: مسائل متعددی در این حوزه داریم، اما مهم‌ترین مسئله زنان ما هویت آن‌ها است؛ از بعد انقلاب اسلامی فرصت جدیدی برای زنان ایرانی به وجود آمد تا ماهیت اصلی خودشان را آشکار کنند؛ یعنی هم بتوانند در خانواده نقش مادری خود را ایفا کنند و هم در جامعه اثرگذار باشند.

,

حیدرزاده عنوان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن که به دنبال آن است، هویت زنان ما را بگیرد، برنامه بسیج جامعه زنان، احیای هویت زن مسلمان ایرانی است که به تعبیر رهبری الگوی سوم برای زنان عالم است؛ زن ایرانی تاریخ‌ساز است و نقش اصلی خودش را که مادری است فراموش نکرده است.

,

راه‌اندازی 57 مرکز کارآفرینی توسط بسیج جامعه زنان خراسان رضوی

, راه‌اندازی 57 مرکز کارآفرینی توسط بسیج جامعه زنان خراسان رضوی, راه‌اندازی 57 مرکز کارآفرینی توسط بسیج جامعه زنان خراسان رضوی,

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با اشاره به اشتغال زنان، تصریح کرد: در این بخش به دنبال توسعه مشاغل خانگی و خانواده محور هستیم؛ در این رابطه 57 مرکز کارآفرینی را به همت رده‌های بسیج جامعه زنان در استان ایجاد کردیم.

,

وی بیان کرد: قائل به این هستیم خانواده محور است، بنابراین به دنبال این هستیم که بانوان ما در محلی امن به اشتغال بپردازند.

,

حیدرزاده به محور سوم فعالیت‌های بسیج جامعه زنان که همان نونهالان هستند، اشاره و عنوان کرد: در ارتباط با مسائل تربیتی نونهالان، رویکرد ما آموزه‌های انقلابی، دینی و قرآنی است؛ بیش از 1000 مربی آموزش‌دیده در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج استان داریم که در قالب حلقه نونهالان، مربی محله و مهدهای قرآنی بسیج فعالیت دارند.

,

فعالیت 160 مهد قرآنی بسیج در خراسان رضوی

, فعالیت 160 مهد قرآنی بسیج در خراسان رضوی, فعالیت 160 مهد قرآنی بسیج در خراسان رضوی,

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی اضافه کرد: در حال حاضر 160 مهد قرآنی بسیج در سطح استان خراسان رضوی فعال است و بیش از200 طرح مربی محله نیز در حال اجرا است.

,

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 500 هزار نفر در استان خراسان رضوی بسیجیان فعال پای‌کار داریم که با مجموعه بسیج جامعه زنان همکاری دارند و به دنبال این هستیم که تمام بانوان استان را در جامعه هدف خودمان بر اساس علاقه‌مندی سازمان‌دهی کنیم؛ همچنین از همه نخبگان دعوت می‌کنیم تا ما در سه حوزه‌ای که محور فعالیت‌های بسیج جامعه زنان است، یاری کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه