اخبار داغ

کارشناس بازار سرمایه:

رقابت نامتوازن بین بازار پول و سرمایه/ با رفع کسری بودجه بازار بورس روند صعودی می‌گیرد

رقابت نامتوازن بین بازار پول و سرمایه/ با رفع کسری بودجه بازار بورس روند صعودی می‌گیرد
صفاری با اشاره به رقابت نامتوازن بین بازار پول و سرمایه، گفت: با رفع کسری بودجه بازار بورس روند صعودی می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: نرخ بهره تعیین می‌کند که پول به کدام سمت برود؛ طبیعی است که دولت کسری بودجه دارد و اصرار دارد که این کسری بودجه را از طریق فروش اوراق قرضه تأمین کند و از طرفی باعث شده نرخ بهره بدون ریسک تا ۲۴ درصد افزایش یابد بنابراین یک رقابت نامتوازن بین بازار پول و سرمایه به وجود آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: عملیات بازار باز نیز عملاً فعال نیست و این افزایش نرخ بهره عملاً به ضرر بازار سرمایه می‌باشد تا زمانی که عملاً دولت وضعیت فعلی را اصلاح نکند و اصرار به تأمین کسری بودجه با بازار سرمایه و اوراق باشد، وضعیت بورس فعلاً رونقی ندارد.

,

کارشناس بازار بورس عنوان کرد: از عواملی که این بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد می‌توان به نرخ ارز و نتایج اجلاس برجام که در هشتم آذرماه برگزار می‌شود، اشاره کرد که از جمله شوک‌های سیاسی و اقتصادی است.

,

وی تصریح کرد: بورس دماسنج اقتصاد است و شاخص‌های مقدم نشان‌دهنده وضعیت اقتصادی سیاسی هستند و بورس فعال‌ترین و حساس‌ترین آن‌ها می‌باشد و نسبت به اظهارنظر و رفتارهای سیاسی و اقتصادی واکنش نشان می‌دهد.

,

صفاری گفت: بورس برخلاف حساسیت‌هایی که نسبت به تغییرات نرخ دلار دارد، نسبت به بازارهایی مانند رمزها حساسیتی ندارد؛ زمانی کسری بودجه دولت تأمین شود که خیلی هم دور نیست، بازار به روند صعودی خود بازمی‌گردد و زمستان امسال ما شاهد روند صعودی در بازار هستیم؛ سرمایه‌گذارها باید در این مدت صبور باشند و در پی شرکت‌های صادرات محور باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه