اخبار داغ

فرمانده سپاه طرقبه شاندیز خبر داد؛

افتتاح مرکز کارآفرینی طرقبه در هفته بسیج/ بانوان بسیجی پیشگام در احیای صنایع دستی طرقبه شاندیز

افتتاح مرکز کارآفرینی طرقبه در هفته بسیج/ بانوان بسیجی پیشگام در احیای صنایع دستی طرقبه شاندیز
پسندیده گفت: در هفته بسیج مرکز کارآفرینی "شمیم زهرا(س)" با رویکرد کارآفرینی و احیای صنایع دستی طرقبه شاندیز و مشاغل خانگی به همت بانوان بسیجی شهر طرقبه افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ پاسدار روح الله پسندیده، فرمانده سپاه طرقبه شاندیز در گفت‌وگو با صبح‌توس، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب و بابرکتی که در ابتدای هفته بسیج برای شهرستان رقم خورد افتتاح مرکز کارآفرینی "شمیم زهرا(س)" در شهر طرقبه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌توس,

وی با اشاره به اینکه  این مرکز به همت خواهران بسیجی حوزه مقاومت حضرت زهرا(س) شهر طرقبه و با مدیریت مجموعه بسیج سازندگی این حوزه، با هدف احیای مشاغل خانگی و هنرهای دستی شهرستان ایجاد شده است، تصریح کرد: این مرکز در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی ایجاد شده که خواهران بسیجی در این حوزه مقاومت به خوبی این مطلب را انجام دادند.

,

, ,

پسندیده تاکید کرد: این مرکز با رویکرد آموزشی، فرهنگی و اقتصادی برنامه ریزی و در راستای  کارآفرینی ایجاد شده است و باهدف اصلی احیای صنایع دستی شهرستان طرقبه شاندیز مثل: گلیم بافی، تابلو فرش و سبدبافی که در اولویت است  و با تشویق و تقویت مشاغل خانگی و رشته های هنری: قلم زنی روی مس، عروسک بافی، قلاب بافی، تولید عرقیجات خانگی، میوه های خشک و سایر خشکبار ویژه شهرستان فعالیت خود را رو شروع کرده است.

,

وی اظهار کرد: شناسایی افراد مستعد و توانمند دارای ایده و علاقمند به تولید در سطح شهر و روستاها از طریق خواهران بسیجی پایگاه های مقاومت بخش طرقبه باهمکاری بسیج سازندگی حوزه خواهران انجام شده است و همه آموزش های ارائه شده در این مرکز توسط مربیان مجرب و توانمند فنی و حرفه ای طبق استانداردهای فنی و حرفه ای انجام می شود.

,

 

,

, ,

فرمانده سپاه طرقبه شاندیز در ادامه بیان داشت:افق پیش بینی شده برای این مرکز کارآفرینی، ارائه مشاوره اقتصادی به علاقمندان عرصه اشتغال خانگی و فعالیت های هنری است، باتوجه به افراد بومی شهرستان و به ویژه تولیدات خشکبار و میوه های خشک که جزو محصولات معروف طرقبه شاندیز است، حمایت از این مشاغل جزو اولویت های کاری این مرکز است.

,

وی افزود: با اعطای وام هایی که از طریق صندوق های تسهیل گر مساجد که حدود ۲ سال است ایجاد شده است این گروه  های مشاغل خانگی و هنرهای دستی تقویت و توانمند می شوند تا به اشتغال پایدار برسند.

,

پسندیده با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۰ مورد وام جهت تقویت مشاغل خانگی توسط بسیج سازندگی این حوزه مقاومت اعطا شده، بیان کرد: این وام ها تولیدات خانگی را رونق بخشیده و اشتغالزایی برای چندین نفر را به وجود آورده است و همچنین پس از کسب آموزش ها بانوان می توانند در خانه ها به اشتغال بپردازند و این کار در تقویت اقتصاد خانواده ها هم موثر است.

,

, ,

وی با اشاره به رویکرد آموزشی این مرکز کارآفرینی، افزود: در همین راستا دارالقرآنی هم در این مرکز ایجاد شده که کلاس های مکالمه زبان عربی ویژه بزرگسالان، قرآن و حفظ قرآن ویژه نونهالان دختر و پسر در این مرکز فعال است و در حال حاضر حدود ۷۰ نفر قرآن آموز در رده سنی زیر ۱۰ سال در حال آموزش هستند و برگزاری کلاس های متعدد آموزشی دیگری هم برای این دارالقرآن برنامه ریزی شده است.

,

پسندیده با بیان اینکه مرکز کارآفرینی شمیم زهرا(س) با هدف کلی اشتغال خانگی پایدار و حفظ بنیان خانواده ایجاد شده، اظهار کرد: آموزش های این مرکز در راستای ترویج گفتمان کار و قناعت، ترویج و احیای صنایع دستی شهرستان، آموزش های علمی جهت تقویت نیروهای کارآفرین، آموزش مباحث دینی و انقلابی، آموزش گروه های هنری جهت تربیت دختران طراز انقلاب در گروه های سرود، تئاتر، استندآپ و آموزش رشته های ورزشی جهت آمادگی جسمانی کارآفرینان است. 

,

انتهای پیام/4008

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه