اخبار داغ

در گفت و گو با فرمانده نمونه کشوری مطرح شد؛

جوان گرایی، دلیل نمونهِ کشوری شدن پایگاه امام حسین(ع)/ از ایجاد اشتغال برای ۳۰ معتاد تا برگزاری بیش از ۲۰ ازدواج آسان

جوان گرایی، دلیل نمونهِ کشوری شدن پایگاه امام حسین(ع)/ از ایجاد اشتغال برای ۳۰ معتاد تا برگزاری بیش از ۲۰ ازدواج آسان
دنیایی گفت: جوان گرایی و حضور فعال جوانان در پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) و اجرای برنامه های بسیار خوب توسط جوانان دلیل نمونه معرفی شدن این پایگاه در سطح کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره) به نام بسیج مستضعفان نامگذاری شده و هر ساله از ۲۹ آبان تا ۵ آذر به عنوان هفته بسیج اعلام شده و فعالیت های اقشار مختلف بسیج در این هفته بیش از سایر ایام سال معرفی میشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،,

پایگاه های مقاومت بسیج در شهر و روستاها یکی از  مکان هایی است که افراد میتوانند باحضور و عضویت در این پایگاه های محلات در زمینه های مختلف اقدامات خوبی را فراگرفته و انجام دهند.

,

یکی از پایگاه های مقاومت بسیج استان که به عنوان پایگاه نمونه کشوری نیز معرفی شده پایگاه شهری امام حسین (ع) شهر بشرویه است برای آشنایی با فعالیت های این پایگاه، فرمانده آن و دلیل نمونه شدن در کشور با فرمانده این پایگاه مقاومت گفت و گو کردیم.

,

محمد دنیایی فرمانده پایگاه مقاومت شهری امام حسین (ع) بشرویه در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال میشود فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) بشرویه هستم و قبل از این نیز عضو بسیج و شورای بسیج بودم.

,

 

,

عضویت ۲۰۰ بسیجی در پایگاه

, عضویت ۲۰۰ بسیجی در پایگاه, عضویت ۲۰۰ بسیجی در پایگاه,

وی با بیان اینکه این پایگاه مقاومت بسیج بیش از ۲۰۰ عضو دارد، افزود: درصد قابل توجهی از اعضای پایگاه جوان و کمتر از ۲۵ سال سن دارند و برخی از اعضای شورای پایگاه سن آنها کمتر از ۲۰ سال است.

,

فرمانده پایگاه مقاومت شهری امام حسین (ع) بشرویه بیان کرد: فعالیت های پایگاه در زمینه های فرهنگی، عمرانی، اشتغال، سلامت و سایر زمینه ها است.

,

دنیایی عنوان کرد: طی مدت زمانی که شاهد شیوع ویروس کرونا در شهرستان بشرویه بودیم و هستیم گروه های جهادی پایگاه مقاومت امام حسین(ع) در بحث مقابله با کرونا در طرح شهید سلیمانی اقدامات شاخص زیادی انجام دادند.

,

, ,

تشریح اقدامات طرح شهید سلیمانی

, تشریح اقدامات طرح شهید سلیمانی, تشریح اقدامات طرح شهید سلیمانی,

وی اظهار کرد: دو گروه جهادی به تعداد هشت جهادگر به مدت چهار ماه در شرایط اوج کرونا با حضور در بیمارستان بشرویه به مراقبت از بیماران کرونایی و کمک به کادر درمان مشغول بودند.

,

فرمانده پایگاه مقاومت شهری امام حسین (ع) بشرویه گفت: سایر گروه های جهادی در زمینه محلول پاشی و ضدعفونی معابر، مساجد، مدارس و اماکن، توزیع دو هزار عدد بسته کمک معیشتی، توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم بین بیماران کرونایی، تهیه و خرید مایحتاج خانواده هایی که درگیر کرونا بودند، حضور اعضای پایگاه در مرکز بهداشت و تماس با خانواده هایی که واکسن تزریق نکردند و آوردن آنها به مرکز بهداشت یا تزریق واکسن در خانه به همراه عوامل مرکز بهداشت و سایر اقدامات مشابه از جمله فعالیت های پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) در قالب طرح شهید سلیمانی بوده است.

,

 

,

دنیایی عنوان کرد: از دیگر فعالیت های پایگاه به دلیل اینکه درصد قابل توجهی از اعضا جوانان هستند در زمینه های ورزشی، رزمی، تفریحی همراه با آموزش و کادر سازی است.

,

وی خاطرنشان کرد: در شهر بشرویه ۱۰ پایگاه مقاومت بسیج برادران‌، ۱۰ پایگاه مقاومت بسیج خواهران و در سطح شهرستان بشرویه ۳۶ پایگاه مقاومت بسیج فعال است.

,

معرفی به عنوان پایگاه نمونه کشوری

, معرفی به عنوان پایگاه نمونه کشوری, معرفی به عنوان پایگاه نمونه کشوری,

فرمانده پایگاه مقاومت شهری امام حسین (ع) بشرویه که به عنوان فرمانده نمونه در کشور نیز معرفی شده، افزود: بر اساس ارزیابی هایی که در سال گذشته انجام و به سال ۱۴۰۰ منتهی شد پایگاه مقاومت شهری امام حسین (ع) به عنوان پایگاه نمونه کشوری معرفی شد و به نظر خودم جوان گرایی و حضور فعال جوانان در این پایگاه و اجرای برنامه های بسیار خوب توسط جوانان دلیل نمونه معرفی شدن این پایگاه در سطح کشور است.

,

 

,

فعالیت های عمرانی

,

دنیایی به فعالیت های عمرانی گروه های جهادی پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) اشاره و اظهار کرد: احداث و مرمت ۱۰ سرویس بهداشتی و حمام برای ۱۰ خانه محرومان و سیمان پشت بام های چند خانه از جمله فعالیت های عمرانی این پایگاه است.

,

 

,

اشتغال

,

وی بیان کرد: در بحث اشتغال با توجه به همکاری فنی و حرفه ای و برگزاری دوره های آموزشی اقدامات موثری انجام شده است. تشکیل صندوق قرض الحسنه از طرف پایگاه و عضویت ۷۰ نفر در این صندوق و پرداخت تسهیلات، جذب شدن تعدادی از اعضای پایگاه در سپاه و پرورش مرغ توسط برخی از اعضا از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال است.

,

این فرمانده پایگاه نمونه کشوری تصریح کرد: باتوجه به اینکه درصد قابل توجهی از اعضای پایگاه جوانان‌، محصل و دانشجو هستند در کنکور سراسری سال جاری ۱۵ نفر از اعضای پایگاه به دانشگاه های خوب استان و کشور راه پیدا کردند.

,

 

,

فعالیت های آموزشی و مشاوره تحصیلی

, فعالیت های آموزشی و مشاوره تحصیلی, فعالیت های آموزشی و مشاوره تحصیلی,

دنیایی به فعالیت های آموزشی و کمک درسی اعضای پایگاه برای دانش آموزانی که در شرایط کرونایی امکان تحصیل مناسب را نداشته و دچار ضعف هایی شدند اشاره کرد و گفت: برگزاری ۱۰ جلسه کلاس ریاضی و زبان برای دانش آموزانی که درخواست داشتند و برگزاری مشاوره انتخاب رشته برای ۵۰ نفر از جمله فعالیت های آموزشی پایگاه است.

,

وی با بیان اینکه پایگاه مقاومت امام حسین (ع) بشرویه ۸ گروه جهادی دارد و اعضای هر گروه با توجه به فعالیت از ۴ تا ۱۵ نفر متفاوت است، گفت: گروه های جهادی پایگاه طی دو مرحله در عید نوروز ۱۴۰۰ به شهر درح اعزام شدند همچنین تعدادی از اعضای گروه های جهادی پایگاه در قالب گروه جهادی دانشجویی به هرمزگان اعزام شده و فعالیت جهادی داشتند.

,

, ,

 

,

فعالیت‌های اجتماعی؛ طلاق، اعتیاد و ازدواج

, فعالیت‌های اجتماعی؛ طلاق، اعتیاد و ازدواج, فعالیت‌های اجتماعی؛ طلاق، اعتیاد و ازدواج,

فرمانده پایگاه مقاومت شهری امام حسین (ع) بشرویه به فعالیت های اجتماعی انجام شده توسط پایگاه اشاره و اظهار کرد: باتوجه به اینکه امروزه شاهد آسیب های اجتماعی در جامعه هستیم و مسائلی از جمله طلاق و اعتیاد گریبانگیر خانواده ها است در این راستا و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی برنامه های قابل توجهی ذیل قرارگاه جوادالائمه (ع) برگزار شده است.

,

دنیایی ادامه داد: علاوه بر برگزاری کارگاه های متناسب در بحث کاهش و معایب طلاق با حضور در منازل زوج هایی که اختلاف داشتند و صحبت با آنها درصد زیادی از مشکلات زوجین مرتفع و به زندگی برگشتند. در بحث اعتیاد نیز کارگاه های فراوانی برگزار و ۶۰ نفر را برای ترک به کمپ فرستادیم و حتی شرایط اشتغال و بکار گیری ۳۰ نفر از افراد رها شده از اعتیاد را فراهم کردیم؛ بکارگیری فرد رها شده از اعتیاد در جامعه سخت است اما با تلاش های انجام شده و همکاری دستگاه های مربوطه خوشبختانه شرایط اشتغال این تعداد فراهم شد.

,

وی به برگزاری کارگاه های ازدواج آسان نیز اشاره و بیان کرد: در این راستا بیش از ۱۰ جلسه مخصوص بانوان برگزار شده است طی هفته خانواده از روحانیون مساجد درخواست شده صحبت های آنها حول محور خانواده، ازدواج آسان، فرزندآوری و مهریه پایین باشد که در این راستا بیش از ۲۰ ازدواج آسان همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با همکاری پایگاه مقاومت بسیج و خیران برگزار شده و به زوج هایی که مهریه آنها حداکثر ۱۴ تا ۲۰ سکه بوده مبلغی به عنوان هدیه آغاز زندگی مشترک اهدا شده است.

,

 

,

اهدای جهیزیه و کمک به بیماران خاص

, اهدای جهیزیه و کمک به بیماران خاص, اهدای جهیزیه و کمک به بیماران خاص,

این فرمانده پایگاه نمونه کشوری خاطرنشان کرد: با همکاری مرکز نیکوکاری حجت ابن الحسن (ع) بشرویه، خیران، بسیج و زوج های جوان ۴۵ سری جهیزیه با ۲۷ قلم کالا تامین و به زوج های جوان نیازمند اهدا شده است.

,

وی از جمع آوری ۱۰۰ میلیون تومان کمک برای کمک به درمان و تامین داروی بیماران خاص خبر داد و افزود: ۶۵ بسته لوازم التحریر و ۴۰ دست لباس با همکاری پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

,

دنیایی خاطرنشان کرد: قبل از شیوع کرونا اردوهای  فرهنگی تفریحی به مشهد، شیراز، اصفهان و شمال داشتیم اما طی این مدت شیوع کرونا یک اردو با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی به مشهد مقدس داشتیم که در این اردو طی دو نوبت بسیجیان مهمان مهمان سرای حضرت بودند.

,

فرمانده پایگاه مقاومت شهری امام حسین (ع) بشرویه افزود: قبل از شیوع کرونا طی دو سال شاهد حضور ۳۰ نفر از اعضای پایگاه در مراسم پیاده روی اربعین بودیم که در این دو سال در مسیر پیاده روی نجف به کربلا شاهد اجرای گروه سرود و مداحی اعضای پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) بودیم.

,

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از اعضای پایگاه امام حسین(ع) جزو گروه سرود احلی من العسل بشرویه که گروه سرود مطرح استانی است، هستند.

,

 

,

اهمیت توجه به جوانان

, اهمیت توجه به جوانان, اهمیت توجه به جوانان,

دنیایی به حضور پایگاه مقاومت بسیج امام حسین(ع) در نمایشگاه اسوه بسیج که سوم آذر در حسینه جماران افتتاح میشود اشاره کرد و گفت: از مسئولان درخواست میشود به جوانان توجه داشته و در مباحث مالی و اعتباری همکاری خوبی با پایگاه های بسیج داشته باشند.

,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه