اخبار داغ

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان:

دولت آلو را به صورت تضمینی خرید کند

دولت آلو را به صورت تضمینی خرید کند
ارکانی گفت: در شهرستان زبرخان با توجه به مطالبه مردم، خرید تضمینی آلو باید جدی دنبال شود، و اگر قرار است در آذربایجان و بوشهر خرید تضمینی محصولات کشاورزی و باغی انجام گیرد چرا در شهرستان زبرخان این امر انجام نشود‌.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه شورای اداری نیشابور با تاکید بر ویژگی بارز بسیج گفت: ویژگی بارز بسیج از خود گذشتگی و خود را فدای وحدت کلمه و نظام و مردم نمودن است و همچنین حرکت در متن انقلاب و مردمی بودن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی ادامه داد: بسیجی فارغ از سیاسیون زدگی و جناح زدگی همواره به دنبال خط اصیل انقلاب است و تلاشش دوری از پست و مقام است.

, .,

ارکانی عنوان داشت: تاسیس، ایجاد و راه اندازی یک اداره در شهرستان کاری مشکل است به خصوص در حال حاضر با توجه به مشکلات و شرایط موجود ولی پیگیری ها ادامه دارد.

, .,

نماینده مردم نیشابور بزرگ خاطر نشان کرد: امسال برای نخستین‌بار در مجلس جدا از اعتبارات عمرانی برای هر استان اعتباراتی تخت عنوان بودجه محرومیت زدایی هم پیش بینی شده است

,

این مقام مسئول اظهار داشت: ولی در جدول خراسان رضوی اسمی به نام شهرستان زبرخان وجود نداشت و از قلم افتاده بود  و با پیگیری ها و نامه نگاری هایی که برای حل این مشکل انجام دادیم و  نامه ای به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد این بودجه که در ابتدا ۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود و به ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت تا در سرفصل های بهداشت و آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرد.

, .,

وی تاکید کرد: امسال با پیگیری مسئولان زبرخان جهت اختصاص اعتبارات محرومیت زدایی مصوبه توزیع قیر رایگان و اعتبارات عمرانی  باید ظرفیت های این شهرستان شکوفا شود.

, .,

ارکانی با اشاره به امورات مهمی که در شهرستان زبرخان در حال انجام و پیگیری است، گفت: احداث بیمارستان که به طور جدی دنبال هستیم تا اعتبار مورد نیاز آن را جذب و به زودی شاهد افتتاح آن باشیم، مشکل آب شهر درود که قرار شد از همین اعتبارات محرومیت زدایی قسمتی از این اعتبارات در این خصوص قرار گیرد، ورودی شهر خرو و ورودی روستای بوژمهران که در اعتبارات ملی قرار داده شد و برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

, .,

وی تاکید کرد: در خصوص شهرداری تازه تاسیس شهر اسحاق آباد پیگیری هایی انجام شد تا امکانات لازم برای این شهرداری در اختیار قرار گیرد، پایگاه امداد و نجات هلال احمر که الان در مرحله فندانسیون است و باید روند راه اندازی آن تسریع شود.

, .,

وی با اشاره به سفرهای رییس جمهور گفت: بحث خرید محصولات کشاورزی و باغی را مطرح شد و الان شاهد هستیم در آذربایجان خرید تضمینی انگور و یا در بوشهر و جنوب خرید تضمینی خرما را دارند و در شهرستان زبرخان با توجه به مطالبه مردم، خرید تضمینی آلو باید جدی دنبال شود، و اگر قرار است در آذربایجان و بوشهر خرید تضمینی محصولات کشاورزی و باغی انجام گیرد چرا در شهرستان زبرخان این امر انجام نشود‌.

, .,

هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: یکی از اقدامات نادرستی که صورت گرفت انتقال مرکز آموزشی شهید هاشمی نژاد بود و گردش مالی خوبی برای شهرستان داشت و بسیاری از ظرفیت هایی که از نیشابور گرفته شد ما به دنبال بازگشت این ظرفیت ها هستیم.

, .,

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین شهرک صنعتی بعد از طوس متعلق به شهرک صنعتی خیام زبرخان است و به دنبال دومین شهرک صنعتی در جنوب زبرخان در قسمت اسحاق آباد هستیم و به زودی به دنبال کلنگ زنی آن هستیم.

, .,

این نماینده مجلس اظهار داشت: در خصوص مدرک گرایی و تعداد بالای آمار بیکاران دارای مدرک لیسانس و... در شهرستان زبرخان، به دنبال ایجاد هنرستان های دارالفنون و رشته های مهارتی بودیم و بزرگترین دارالفنون در استان خراسان رضوی که بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای آن بودجه در نظر گرفته شده است در شهرستان زبرخان کلنگ زنی شد و فعلا فاز یک آن در سال آتی افتتاح می شود.

, .,

چنارانی گفت: هر خدمتی که می خواهد انجام شود بهترین کسی که می تواند آن را انجام دهد بسیج سازندگی است و از بودجه ای که در اختیار نمایندگان قرار داشت مبلغ سه و نیم میلیارد تومان برای لای روبی قنوات به بسیج سازندگی قرار داده شد و تعدادبالایی از قنات ها لای روبی شد و به دنبال حل مشکلات منابع آبی روستاها هستیم.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه