اخبار داغ

آیت الله علماء در مراسم یادواره شهدای روحانی استان کرمانشاه:

باید با تفکر بسیجی انقلاب را حفظ کنیم/ لزوم تفهیم حقیقت اسلام به جوانان

باید با تفکر بسیجی انقلاب را حفظ کنیم/ لزوم تفهیم حقیقت اسلام به جوانان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در مراسم یادواره شهدای روحانی استان کرمانشاه گفت: سرمایه گذاری بسیاری برای انقلاب شده است لذا باید با تفکر بسیجی انقلاب را با همه وجود حفظ کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علماء امروز سه شنبه در مراسم یادواره شهدای روحانی استان کرمانشاه که در مجتمع فرهنگی- رفاهی بعثت برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب امانتی است که برای حفظ آن خون های فراوانی ریخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: سرمایه گذاری بسیاری برای انقلاب شده است لذا باید با تفکر بسیجی انقلاب را با همه وجود حفظ کنیم.

,

وی خاطر نشان کرد: شهدا به خاطر اینکه امروز اسلام، قدرتمند باشد و آن را به دنیا معرفی کنیم خود را فدا کردند و از جان خود گذشتند.

,

آیت الله علما گفت: برنامه های نظام و حکومت را امامین انقلاب تبیین کردند و ما باید با دقت نسبت به این آموزه های زیربنایی که اساس انقلاب هستند اهتمام لازم را داشته باشیم چرا که این بزرگان که حقیقتاً کارشناس دین و حکومت هستند، این موضوعات بسیار مهم را که ضروریات جامعه هست مطرح می کنند و همه ما باید از طریق آن ها فرهنگ عمومی اسلام و تمدن اسلامی را تبیین کنیم.

,

وی همچنین به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع نخبگان اشاره کرد و بیان داشت: در این ملاقات مقام معظم رهبری به صراحت فرمود همه ایرانی ها نخبه هستند، و به درستی که حق مطلب همین است.

,

امام جمعه کرمانشاه افزود: همانطور که رهبر انقلاب فرمود؛ آمریکا از موشک و فناوری هسته‌ای ما عصبانی نیست چرا که بسیاری از کشورها این فناوری را دارند، بلکه از حضور، قدرت و نفوذ کلمه ایران در منطقه ناراحت و عصبانی است.

,

وی ادامه داد: امروز دنیا از ما حساب می برد، زیرا آن ها خوب می دانند هشت سال دفاع مقدس را چه کسانی مدیریت کردند،  باید بدانیم شهدا برای حفظ اصول رفتند و این اصول با رهبری امامین انقلاب حفظ شده است.

,

آیت الله علماء به شکست ناو بزرگ آمریکایی در مقابل نیروهای مقتدر سپاه نیز اشاره کرد و گفت: امروز می بینیم که ایران صاحب نفوذ کلمه در دنیا است و ابرقدرت‌های دنیا در مقابل ما در حال تسلیم شدن هستند.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی یک بسیجی بود و دیدیم که با تمام قدرت اعلام کرد که داعش تا دو سه ماه آینده نابود خواهد شد، و این عظمت و اقتدار اسلام و نیروهای بسیجی را می رساند.

,

وی اظهار داشت: ما باید برای نسل های آینده انقلاب اسلامی برنامه مدون داشته باشیم و امر اسلام و حقیقت اسلام را به مردم و خصوصاً جوانان تفهیم کنیم.

,

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: به حمد خدا امروز حوزه نفوذ بسیج مرزهای کشور را درنوردیده و برخی از کشورها همچون عراق، سوریه، یمن و لبنان نگاهشان به کشور ایران است و از بسیج کشور ما برای خود الگو برداری می کنند.

,

وی با بیان اینکه آمریکا همواره از ایران سیلی خورده است، گفت: باید مدافع اسلام باشیم چرا که پیروزی های کسب شده که خداوند شامل حال ما کرده به برکت اسلام است.

,

, ,


بسیج محل تجمع اقوام و تلاقی همبستگی همه اقشار است

,
, بسیج محل تجمع اقوام و تلاقی همبستگی همه اقشار است, بسیج محل تجمع اقوام و تلاقی همبستگی همه اقشار است,

به گزارش مرصادنیوز، امروز سه شنبه دوم آذر ماه ۱۴۰۰ همزمان با هفته بسیج یادواره شهدای طلبه و روحانی استان کرمانشاه با حضور امام جمعه، ائمه جماعات، روحانیون، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از مسئولان در مجتمع فرهنگی- رفاهی بعثت برگزار شد.

حجت الاسلام شمس الله جلیلیان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به جایگاه رفیع بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج محل تجمع اقوام و تلاقی همبستگی همه اقشار است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: تولد بسیج تفرقه را به وحدت، ذلت را به عزت، ترس را به شجاعت و حقارت را به عظمت تبدیل کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز تفکر بسیج مرزها را نمی شناسد و برای مردم مظلوم و آزادی خواه دنیا الهام بخش است و بدون شک شکسته شدن بن بست مبارزه با تروریست های تکفیری و توقف داعش در عراق با حضور نیروهای حشدالشعبی، برگرفته از تفکر الهام بخش بسیج بوده است.

حجت الاسلام جلیلیان ادامه داد: بسیج در عرصه های مختلف خدمت رسانی در دفاع مقدس، شرایط سخت تحریم و مهار فتنه های داخلی و خارجی با کم ترین هزینه ها بالاترین مراتب را برای ملت به دنبال داشته است.

وی گفت: امروز فراگیری چتر امنیت و سپر دفاع از شهر و روستای این مرز و بوم تا حریم مرزها در برابر همه تهدیدها گسترده شده است و امن ترین کشور در نا امن ترین منطقه جهان شدیم.

حجت الاسلام جلیلیان اظهار داشت: در بین نیروهای بسیج در همه عرصه ها علمای بزرگوار نقش محوری و هدایتگری دارند لذا می بینیم بیشترین تهاجم دشمنان  حمله به روحانیت و ولایت و پس از آن متوجه جایگاه بسیج است.

وی به سخنان امام راحل در وصف بسیجیان اشاره کرد و بیان داشت: در این باب همین بس که امام فرمود: من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم اگر مسئولان نظام از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: به شهادت تاریخ در تمام قیام هایی که بر علیه ستمگران صورت گرفته است یک یا چند عالم دینی رهبری قیام ها را بر عهده داشته است و این نقش موثر روحانیت در سخت ترین شرایط را می رساند.

وی اذعان داشت: در اوج گرفتاریها و مشکلات، علما روح امید و حیات را به مردم می دهند و با نگاه تاریخ و مبارزاتی که علیه استبداد و ستمگری بوده به عظمت وجود علمای دین پی می بریم.

حجت الاسلام جلیلیان گفت: این حجم از مبارزات روحانیون نشان از حساسیت روحانیت نسبت به سرنوشت جامعه و مردم است.

حجت الاسلام جلیلیان گفت: مشروعیت و قداست دفاع مقدس به وجود روحانیت و امام راحل بود، وجود معنویت که عامل اصلی موفقیت در دوران دفاع مقدس محسوب می شد مرهون حضور علمای دین بود.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدای روحانی استان کرمانشاه با اهداء لوح، تقدیر بعمل آمد.

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,


عزت ملی ما در گرو گرامیداشت خانواده شهدا و ادامه دادن راه شهیدان است

,
, عزت ملی ما در گرو گرامیداشت خانواده شهدا و ادامه دادن راه شهیدان است, عزت ملی ما در گرو گرامیداشت خانواده شهدا و ادامه دادن راه شهیدان است,

به گزارش مرصادنیوز، سردار بهمن ریحانی امروز سه شنبه در یادواره شهدای طلبه و روحانی استان کرمانشاه با بیان اینکه نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: امروز با همه تبلیغات و جوسازی های دشمنان به حمد خدا هنوز روحانیت نقش اثرگذار در جامعه در همه بسترهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و دینی را دارند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) با اشاره به نامگذاری چهارمین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج، عزت ملی و مرزبندی با دشمنان، افزود: شهدا و یادگاران آنها مایه عزت، سربلندی، اقتدار، بازدارندگی و امنیت ملی هستند و این مهم بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری، شهدا و خانواده‌های گرانقدر آنها لنگر با صلابت این نظام هستند و عزت ملی ما در گرو گرامیداشت خانواده شهدا و ادامه دادن راه شهیدان است.

سردار ریحانی گفت: با نگاهی به وصیت نامه شهدا در همه اقشار می‌بینیم که همه آنها مرزبندی خود را با دشمنان و بسترهایی که انقلاب را به خطر می‌اندازد و جایگاه ولایت و امر ولی فقیه را تضعیف می‌کند مشخص کرده اند و همواره آن را به آیندگان و بستگان و خانواده و دوستان توصیه کرده اند.

وی بزرگترین مسئولیت جامعه روحانیت را امر تبلیغ دانست و ادامه داد: هیچ بستری به اندازه سخن روحانیون نافذ نیست لذا در محلات، مساجد و ... می توانند از کلام نافذ خود جهت راهبری و روشنگری به خصوص برای قشر جوان استفاده کنند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) بیان داشت: امروز دشمنان به دنبال این هستند که حوزه‌های علمیه را مکانی تنها مختص دین بدانند و با این کار سیاست را زیر سوال ببرند.

وی افزود: البته ما معتقدیم که سیاست وقتی در مقابل دشمنان سیاست درستی است که بر پایه دین استوار باشد‌، سیاستی که دینی ملاحظه کار داشته باشد سیاستی بی اثر است چرا که سیاست و دیانت ما به هم گره خورده است.


انتهای پیام/

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه