اخبار داغ

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان یزد:

پیشرفت فیزیکی طرح ملی مسکن در استان یزد قابل توجه است

پیشرفت فیزیکی طرح ملی مسکن در استان یزد قابل توجه است
خواجه‌رضایی گفت: وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژ‌ه‌های طرح ملی مسکن در استان یزد حدود یک ماه قبل، 14 درصد بود که امروز این میزان چند درصد بیشتر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، احسان خواجه‌رضایی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون وضعیت طرح ملی مسکن در استان یزد، گفت: در حال حاضر وضعیت ساخت وساز پروژه‌های طرح ملی مسکن در استان یزد نسبت به جمعیت استان قابل توجه است و این در حالی است که از نظر جمعیتی در یک وهله‌ای جز پنج استان اول کشور بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژ‌ه‌های طرح ملی مسکن در استان یزد حدود یک ماه قبل، 14 درصد بود که امروز این میزان چند درصد بیشتر شده است؛ البته در کل استان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در شهر یزد بهتر است و بعد از آن نیز شهرستان مهریز در رتبه بعدی قرار دارد.

,

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر در زمینه طرح ملی مسکن در استان یزد مشکل خاصی وجود ندارد؛ البته برخی مسائل مانند تسهیلات، میزان آورده متقاضیان و مباحث مربوط به برخی زیرساخت‌ها وجود دارد که این مسائل در سطح کشوری است و در این زمینه دارد تصمیم‌گیری می‌شود تا کار انجام شود.

,

خواجه‌رضایی خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در یزد قابل ملاحظه است و این مسئله کاملا مشخص است چرا که سایت‌ها موجود است و امکان بازدید از آن‌ها نیز وجود دارد.

,

وی اضافه کرد: این در حالی است که بسیاری از استان‌ها هنوز به این مرحله‌ای که ما در یزد رسیده‌ایم، نرسیده‌اند یا حتی خیلی از متقاضیان بلاتکلیف هستند اما در یزد حداقل این بلاتکلیفی وجود ندارد.

,

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان یزد عنوان کرد: به طور کلی طرح‌های مسکن، دارای دو مقوله مهم است یکی بحث زیرساخت‌ها و تأمین زمین که توسط دولت باید انجام شود و موضوع دیگر نیز آورده مردم است؛ البته طبیعی است که هرچقدر تسهیلات بانکی در این زمینه افزایش پیدا کند، آورده مردم کمتر می‌شود.

,

خواجه‌رضایی تأکید کرد: هرچند شرایط اقتصادی کنونی سخت است اما به هر حال تأمین آورده توسط مردم نیز مهم است و اینکه متقاضی یک مسکن نوساز تحویل بگیرد برای خودش نیز به‌صرفه‌تر خواهد بود؛ این در حالی است که تأمین زمین که به ویژه در ساختمان‌های ویلایی بسیار حائر اهمیت و بشدت در قیمت نهایی ساختمان اثرگذار است، در حال حاضر بصورت 99 ساله و رایگان در طرح ملی مسکن تحویل داده می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه