اخبار داغ

معاون سرمایه انسانی بسیج خراسان رضوی:

رویکرد بسیج، خدمت‌رسانی ویژه در مناطق محروم است/ بسیجیان در خط مقدم مقابله با کرونا و محرومیت‌زدایی هستند

رویکرد بسیج، خدمت‌رسانی ویژه در مناطق محروم است/ بسیجیان در خط مقدم مقابله با کرونا و محرومیت‌زدایی هستند
سابقی گفت: بر اساس شعار هفته بسیج، خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم در اولویت است و در خصوص اعتبارات اولویت را برای بسیجیانی که در حاشیه شهر یا مناطق محروم سکونت دارند، در نظر گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم سابقی معاون سرمایه انسانی بسیج خراسان رضوی با تبریک هفته بسیج در گفتگو با صبح توس؛ در رابطه با حوزه خدمات‌رسانی بسیج به بسیجیان گفت : باید در بحث خدمات بسیج برای بسیجیانی که بدون هیچ چشم‌داشتی و بدون هیچ توقعی در تمام مأموریت‌ها شرکت می‌کنند واژه برازنده همچون تکریم و ارتقاء منزلت بسیجیان را به کار ببریم، در همین راستا و بر اساس سند انتظار یکسری خدماتی به‌منظور تکریم بسیجیان در نظر گرفته‌شده است که بخشی از آن عبارت‌اند از خدمات مربوط به حوزه بیمه‌ای که در موسسه تأمین درمان بسیجیان  مربوط به مکمل درمان، کارت بشیر و درمان ناباروری زوج‌های جوان بسیجی در نظر گرفته‌شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در رابطه به یکی دیگر از خدمات ارائه‌ شده به بسیجیان در حوزه مشکلات حقوقی بسیجیان، بیان داشت: در دفتر حمایت حقوقی، تمهیدات در نظر گرفتیم،که در بحث مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی از کارشناسان حقوقی کمک گرفتیم که کمک به بسیجیان عزیز خواهیم داشت.

,

سابقی در ادامه این مطلب افزود: سومین خدمات بحث خدمات علمی رزمندگان است به‌منظور تقویت بنیه علمی دانش آموزان بسیجی که می‌خواهند در کنکور شرکت کنند و همچنین بحث جوان سیر ایثار است که با رویکرد اردوهای سیاحتی و زیارتی با تخفیف ویژه تخفیف ویژه به تمام بسیجیان ما خدمات می‌دهند.

,

معاون سرمایه انسانی بسیج خراسان رضوی در ادامه  با تأکید بر اینکه تدابیر خاصی برای حمایت از بسیجیان در نظر گرفته‌شده و ان منوط به ثبت‌نام بسیجیان در سامانه ناب است، تصریح کرد: صندوق ذخیره بسیجیان ظرفیت بسیار بالایی دارد که ما در حوزه اطلاع‌رسانی است نیازمند کمک بیشتری هستیم، که خدمات و اطلاع‌رسانی‌های این صندوق در نقاط استان بین بسیجیان عزیز انجام شود.

,

سابقی اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند در صندوق ذخیره بسیجیان عضو شوند جزئیات آن در سامانه سها به آدرس sahabcard.ir  اطلاع‌رسانی شده حوزه خدمات مدنظر در آنجا مشخص‌شده اولین حوزه که مشخص‌شده ما یک جشنواره‌ای تحت عنوان نسیم خدمت قراردادیم که از اول آذرماه شروع و تا پایان دهه فجر ادامه پیدا می‌کند.

, sahabcard.ir ,

وی در ادامه با اشاره به تسهیلات خوب در نظر گرفته‌شده برای بسیجیان در این صندوق، افزود: اولین مورد در بحث تکریم بسیجیان تسهیلات اشتغال‌زایی است که تا سقف ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است در حوزه تسهیلات اعتباراتی نیز خرید کالا داریم که تا سقف ۵۰ میلیون تومان نیز در این موضوع پیش‌بینی‌شده است، همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه داریم.

,

وی در تکمیل این مطلب با تأکید بر حمایت‌های خوب بیمه درمانی بسیجیان، خاطرنشان کرد: تسهیلات خوبی در حوزه خدمات درمانی وجود دارد آنچه اکنون مصوب شده در سامانه اطلاع‌رسانی می‌شود یکی از این موارد در خصوص بیمه مکمل درمان بسیجیان است که بسیجیان عزیز می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند همچنین در بحث بیمه عمر نیز تا سقف ۳۰ میلیون تومان را پوشش می‌دهیم، در صندوق ذخیره بسیجیان در طرح طلایی ما مبلغ تعهدات رو بالا بردیم و در مورد طرح نقره‌ای نیز به همین صورت که این دوره انتظار ندارد، خوبی که این بیمه مکمل درمان دارد، به‌محض عضویت بسیجی دوره انتظار در آن وجود ندارد و بسیجیان عزیز می‌تواند از مزایای این بیمه درمانی استفاده کند.

,

وی در ادامه با اشاره به پوشش بیمه عمر و حوادث بسیجیان تا سقف 30 میلیون تومان، اظهار داشت: برای بسیجیان که درراه مبارزه با بیماری کرونا جان خود را از دست دادند، مواردی در حمایت و همدردی با خانواده‌های این عزیزان نیز در نظر گرفته است.

,

معاون سرمایه انسانی بسیج خراسان رضوی در خصوص رویکرد جذب بسیجیان و استفاده از بستر فضای مجازی در این راستا یادآور شد: در برنامه سند انتظار که سازمان بسیج ابلاغ کرده است کار با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب دنبال می‌شود، ما زمینه خدمات را گسترده کرده‌ایم در سامانه ناب قراردادیم و تمام بسیجیان ما می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

,

وی در تکمیل مطلب با تأکید بر ارتقاء کار جذب و سامان‌دهی بسیجیان، اذعان داشت: ما امروز عرصه‌های فعالیت خود را گسترده کردیم و به‌مرورزمان که جلو می‌رویم فعالیت‌ها گسترده‌تر نیز می‌شود، سامانه ناب و سند انتظار بر محوریت 2 کار مشخص‌شده اول علاقه خود بسیجی و دوم موضوع نیاز جامعه و مقتضیات زمان است، ما درگذشته فضای مجازی را نداشته‌ایم، اما در چشم‌انداز که برای سند انتظار و سامانه ناب در خصوص فعالیت بسیجیان درخواست کردند این محدودیت را برداشتند، یعنی هرچه جلوتر می‌رویم خوب شرایط ممکن است به نحوی تغییر پیدا کند که بنا به مقتضیات زمان زمینه فعالیت بسیجیان را بتوانیم پیاده کنیم.

,

سابقی  در ادامه مطلب، اظهار داشت: ما در حال پیگیری هستیم که اگر قابلیت وجود داشته باشد در شبکه و بستر فضای مجازی به‌خصوص در بحث دانش آموزان و دانشجویان بتوانیم این ارتباط جذب ایجاد شود چون بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ما دستور کارمان جذب حداکثری و دفع حداقلی است تدابیر در حال انجام است که اگر امکانش باشد زمینه جذب در این بستر فراهم شود. 

,

معاون سرمایه انسانی بسیج خراسان رضوی با اشاره به شعار هفته بسیج امسال بسیج پاره تن مردم، عنوان داشت: ما اصل را بر این گذاشتیم بر اساس شعار هفته بسیج خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه خدمت‌رسانی در مناطق محروم انجام شود، ما در خصوص اعتبارات اولویت را برای دوستانی که در حاشیه شهر یا مناطق محروم هستند در نظر گرفتیم و ان‌شاءالله برنامه‌ریزی خواهیم کرد خدماتی درخور شأن این عزیزان داشته باشیم.

,

وی در ادامه یادآور شد: بسیجیان در خط مقدم هستند براین اساس نیاز آن‌ها اقداماتی را در کمیته تخصصی اشتغال انجام می‌دهیم، وضعیت بسیجیان نیازسنجی و رصد می‌شود و رویکرد ما خدمت ویژه برای مناطق محروم است.

,

سابقی در پایان تصریح کرد: خدماتی که به‌عنوان تکریم جایگاه بسیجیان در نظر گرفته‌ایم با بررسی هیئت اندیشه‌ورز که راه‌اندازی شده است با کمک پیشکسوتان و کمیته‌هایی که راه‌اندازی شده نیازسنجی می‌شود بر اساس اطلاعات بسیجیان که در اختیار ما قرارگرفته و با اولویت اشتغال این عزیزان در کارخانه‌های شهرک‌های صنعتی، ناجا، ارتش و غیره به‌خوبی نیروهای ما جذب‌شده‌اند و این روند انشالله ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه